Birra Moretti Grani Antichi

Gestart door j.heesters3, 15-11-2018 13:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j.heesters3

Hallo

Voor mijn verjaardag heb ik een fles Grani Antichi van het Italiaanse biermerk Birra Moretti gekregen. Nooit van gehoord en op hun eigen site staat het bier niet. Met wat googelen, kwam ik erachter dat er 3 soorten tarwe zijn gebruikt en een caramout. Welke is niet bekend. Blond bier met een alcohol gehalte van 8 %. Zijn er leden die dit al eens gedronken hebben. Alle info is welkom.

Broudoe Jos

bierinjisp

Nu is mijn Italiaans niet zo goed:

Innovare vuol dire anche riscoprire antiche tradizioni. Lo sanno bene i nostri Mastri Birrai, che hanno selezionato dopo un lungo percorso di ricerca tre varietà di grano coltivate all'inizio del secolo scorso: S. Pastore, Senatore Cappelli e Pandas. Dal loro mix è nata Birra Moretti Grani Antichi, una birra in grado di sorprendere grazie al suo bouquet avvolgente che prelude a un gusto equilibrato, arricchito dall'aggiunta di malto d'orzo caramello.

https://untappd.com/b/birra-moretti-grani-antichi/1641359

joenedu

Innoveren betekent ook het herontdekken van oude tradities. Onze Mastri Birrai weten dit goed, nadat ze, na lang onderzoek, drie variëteiten van tarwe hebben geselecteerd die in het begin van de vorige eeuw werden verbouwd: S. Pastore, Senatore Cappelli en Pandas. Uit hun mix is Birra Moretti Grani Antichi geboren, een bier dat in staat is te verrassen dankzij het omhullende boeket dat een opmaat is naar een uitgebalanceerde smaak, verrijkt met de toevoeging van karamelgerstmout.

Thamerdal

Citaat van: j.heesters3 op 15-11-2018  13:25 uHallo

Voor mijn verjaardag heb ik een fles Grani Antichi van het Italiaanse biermerk Birra Moretti gekregen. Nooit van gehoord en op hun eigen site staat het bier niet. Met wat googelen, kwam ik erachter dat er 3 soorten tarwe zijn gebruikt en een caramout. Welke is niet bekend. Blond bier met een alcohol gehalte van 8 %. Zijn er leden die dit al eens gedronken hebben. Alle info is welkom.

Broudoe Jos
Ik heb er ook nog eentje staan, komt bij Gall vandaan.

https://untappd.com/b/birra-moretti-grani-antichi/1641359


j.heesters3

Citaat van: joenedu op 15-11-2018  14:26 uInnoveren betekent ook het herontdekken van oude tradities. Onze Mastri Birrai weten dit goed, nadat ze, na lang onderzoek, drie variëteiten van tarwe hebben geselecteerd die in het begin van de vorige eeuw werden verbouwd: S. Pastore, Senatore Cappelli en Panda's. Uit hun mix is Birra Moretti Grani Antichi geboren, een bier dat in staat is te verrassen dankzij het omhullende boeket dat een opmaat is naar een uitgebalanceerde smaak, verrijkt met de toevoeging van karamelgerstmout.

Goed vertaald. Complimenten.  Misschien iemand die het echt geproefd heeft. Ben in ieder geval wel weer wat verder. Bedankt.

Jos

joenedu

Citaat van: j.heesters3 op 15-11-2018  15:46 uGoed vertaald. Complimenten.  Misschien iemand die het echt geproefd heeft. Ben in ied er geval wel weer wat verder. Bedankt.

Jos

Ik ben vergeten er bij te schrijven dat dit verhaal je inderdaad niet echt verder brengt, dit gaf je in je 1e post ook al aan (3 soorten tarwe en caramout). Ik heb veel Birra Moretti bieren gedronken (mijn ouders gaan er regelmatig op vakantie en nemen dan altijd wel een paar soorten mee) maar deze ken ik nog niet, sorry.

pincopallino

Geen innovatie alleen marketing. Ik heb deze "antiek " bier niet geproefd maar wel informatie gevraagd bij Italiaanse insiders.

PDGRRR

Ik heb net 'n fles van deze opengetrokken, doet me een beetje denken aan 'n Leffe. Zelfde zoetigheid, alleen íets moutiger.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.