Twojbrowar

Gestart door Jedoka, 19-03-2018 19:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jedoka

Las laatst bij een eerder topic over twojbrowar in Polen, dat de producten daar een stuk schelen maar de verzendkosten zo hoog zijn. Na even rond gekeken te hebben heb ik toch een dikke kilo aan diverse soorten hop (voornamelijk Pools) en 1000 kroonkurken (had ik niet meer) besteld. Dit alles voor 45,- inclusief verzendkosten. Zaterdag besteld, vandaag bericht gehad dat het al onderweg is, ben erg benieuwd. Ze hebben ook veel soorten mout, wanneer je de Poolse varianten neemt en zon 50 kilo minimaal besteld betaal je wel 35,- aan verzendkosten maar dat scheelt uiteindelijk alsnog met wat je hier besteld, al is het misschien niet vergelijkbaar met de bekendere moutleveranciers die we hier kennen.
http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/0f50d1a4eed201671ffa2f71ba112e22.PNG

Brouwers

Uit irritatie dat er geen linkje in staat, wilde namelijk even snel klikken  ;) hier de link http://twojbrowar.pl/en/

Jedoka

Citaat van: Brouwers op 19-03-2018  19:45 uUit irritatie dat er geen linkje in staat, wilde namelijk even snel klikken  ;) hier de link http://twojbrowar.pl/en/


Excuus en dank u :biersmile:

Brambo

Net een kilo aan hop gekocht op deze site alles oogst 2017 uit USA en Nieuw Zeeland aan prijzen waar de Benelux winkels rode wangen van zouden krijgen (zelf inclusief verzending).
Anderen nog ervaring met deze winkel?

Hopelijk spoedige verzending en aankomst bij me thuis!

Jedoka

Ik had het keurig verpakt binnen vier dagen in huis....

Biertje1985

Citaat van: Brambo op 25-04-2018  20:35 uNet een kilo aan hop gekocht op deze site alles oogst 2017 uit USA en Nieuw Zeeland aan prijzen waar de Benelux winkels rode wangen van zouden krijgen (zelf inclusief verzending).
Anderen nog ervaring met deze winkel?

Hopelijk spoedige verzending en aankomst bij me thuis!
Ik heb het al meerdere keren geopperd op het forum, ik bestel daar al gedurende het laatste jaar regelmatig.
Doorgaan reageerde men nogal sceptisch met het argument dat de prijzen in Zloty zijn waarbij het prijsverschil van tafel geveegd werd.
Omrekenen is kennelijk te moeilijk. Ik deel de prijs altijd door 4 en dat komt heel aardig uit.

Prima naar mijn idee, er zit nou eenmaal een deel mensen op het forum die graag vasthouden aan de gevestigde orde.

Prima winkel, netjes verpakte artikelen van degelijke kwaliteit. Contact in het Engels geen probleem, werd netjes geholpen.

Ik bestel overigens overal spullen, zoals ook crossmyloof. mr. malty en nog wat winkeltjes, het aanbod is veel groter dan in Nederland doorgaans.

Knobby

Ik heb gisteren een heleboel hop besteld voor een NEIPA. Deze versie gaat een stuk minder kosten dan de vorige, én de hop is minder oud!
Nu nog even afwachten hoe het verpakt is.

Biertje1985

Citaat van: Knobby op 26-04-2018  09:38 uIk heb gisteren een heleboel hop besteld voor een NEIPA. Deze versie gaat een stuk minder kosten dan de vorige, én de hop is minder oud!
Nu nog even afwachten hoe het verpakt is.
Ik kreeg van die aluminium gevacuumeerde verpakkingen. Niks mis mee. Hoppen waren erg vers inderdaad, geen klachten heb ook nog wat experimentele en afrikaanse hoppen liggen van twoj browar die ik nergens anders heb gezien.

Heuvinger brouwerij

Dit weekeinde voor het eerst maar eens bij Twoj Browar besteld.
Zakken van 5 kg Viking Malt.
  • karamel 30 malt
  • karamel 150 malt
  • karamel 300 malt
  • karamel 600 malt
  • Red Ale malt
  • Cookie malt
Bankoverschrijving lukte mij niet bij de Rabo, toen maar met Paypal betaald.
Een 30 kg caramelmout voor net iets meer dan € 50,-.
karamel 60 malt neem ik niet, omdat ik nog Kara Dunkel van Avangard Malz heb liggen.
De Red Ale malt en de Cookie malt laat ik meekomen, daar de verzendkosten zijn voor tot aan 30 kg en ik bovendien nieuwsgierig ben naar die mouten.

Appiehappie

Waar deze brouwwinkel ook heel goed in is zijn de samengestelde recepten. Alleen al voor de mout- en hoppakketten voor 25 liter speciaalbier kan je gemiddeld kiezen uit 77 bierrecepten. Voor de 20 liter pakketten is dit zelfs 102. Niet alles is voorradig maar de prijzen voor deze pakketten zijn heel goedkoop. Voorbeeld een pakket voor 25 liter Hefenweizen kost hier omgerekend euro 9,41.
Het pakket bestaat uit de diverse soorten ongemalen mout en vacuüm verpakt hop keurig netjes verpakt. Zij adviseren daarnaast in de webshop ook nog de diverse soorten gist (droog/nat) in het bestelproces. Ik heb afgelopen jaar in 1 bestelling 4 bierbrouwpakketten met gist besteld voor elk 25 liter speciaalbier samen met een conical fermenter controller van Grainfather en wat hop en betaalde 14-15 euro verzendkosten (GLS). De pakketten worden begeleid met een brouw instructie in het engels. Als je dus geen restjes mout wilt overhouden is dit de ideale oplossing. En binnen een kleine week in huis. En met paypal betaald ben je ook nog verzekerd tot 1000 euro. Je loopt dan ook geen risico. Niet dat deze brouwwinkel onbetrouwbaar is want mijn ervaring met deze brouwwinkel is zeer goed. Ook twee jaar geleden bestelde ik al hoppen bij deze winkel die zoals al eerder vermeld zeer vers zijn. Ondertussen zijn mijn bestelde pakketten al afgevuld op flesjes en vaatjes en de 1e drie bieren smaken uitstekend. Echt een aanrader.

Link naar de samengestelde pakketten: https://twojbrowar.pl/en/beer-recipes#/type-all_grain_beer_kits/recipe_for_-25l

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jedoka op 19-03-2018  19:23 uLas laatst bij een eerder topic over twojbrowar in Polen, dat de producten daar een stuk schelen maar de verzendkosten zo hoog zijn.
Zit ik daar een beetje rond te kijken, leg ik 10 zakken van 25 kg Viking mout in het winkelmandje dan verschijnt er ineens Free shipping.
Viking mout kost daar nog geen € 22 voor een 25 kg zak, zelfs rogge mout.
Jammer dat er geen tarwemout in 25 kg zak wordt aangeboden.
Voor dit soort prijzen ga ik niet zelf mout halen bij Avangard Malz.
Zo'n 250 kg mout moet toch wel in 18 maand op te brouwen zijn.

GvB84

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 27-10-2021  23:35 uZit ik daar een beetje rond te kijken, leg ik 10 zakken van 25 kg Viking mout in het winkelmandje dan verschijnt er ineens Free shipping.
Viking mout kost daar nog geen €22 voor een 25 kg zak, zelfs rogge mout.
Jammer dat er geen tarwemout in 25 kg zak wordt aangeboden.
Voor dit soort prijzen ga ik niet zelf mout halen bij Avangard Malz.
Zo'n 250 kg mout moet toch wel in 18 maand op te brouwen zijn.

250 kg in 18 maanden :o
Hoeveel liter brouw jij op jaarbasis?

Hopfenfox

Haha dat was mijn gedachte ook. Brouwen zou me ook nog wel lukken maar hoe krijg je het opgedronken? Aan deze kant van het land is de drinkwaterkwaliteit goed genoeg om niet het hele dorp bier te moeten laten drinken om te overleven ;D

biking rebel

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 27-10-2021  23:35 uZit ik daar een beetje rond te kijken, leg ik 10 zakken van 25 kg Viking mout in het winkelmandje dan verschijnt er ineens Free shipping.
Viking mout kost daar nog geen €22 voor een 25 kg zak, zelfs rogge mout.
Jammer dat er geen tarwemout in 25 kg zak wordt aangeboden.
Voor dit soort prijzen ga ik niet zelf mout halen bij Avangard Malz.
Zo'n 250 kg mout moet toch wel in 18 maand op te brouwen zijn.

#helptmijnmanheefteenhobby  :D

Ontopic: al regelmatig daar besteld, aangezien ze een website hebben waarvan de zoekfunctie werkt, ze bijna alles op voorraad hebben, veel keuze uit hoppen, goede prijzen en bezorging in 3-4 dagen.

Eriks

Ik heb afgelopen bestelling bij deze shop geplaatst. Erg te spreken zo ver! Jammer van de enorme verzendkosten, als je een kleine brouwer bent. Maar goed, vergelijk het constant waar ik en alles kan kopen en waar het goedkoopst is. Dit keer was het Twojbrowar (hiervoor Geterbrewed)

tdp

Citaat van: GvB84 op 28-10-2021  09:34 u250 kg in 18 maanden :o
Hoeveel liter brouw jij op jaarbasis?

Da's +/- 10 keer brouwen per jaar voor mij. Dorstige buren die graag komen proeven, wanneer de BBQ weer eens aanstaat ;)

Hopfenfox

On topic, ik ben er ook content mee. Twee keer besteld, ze hebben zo goed als alles op voorraad, waaronder heel veel hopsoorten. En geen oogst van 2016 of zo, maar gewoon nieuw. Binnen vier dagen in huis, en ja, de verzendkosten zijn flink, maar als je veel tegelijk bestelt ben je nog beter af. En wat let je om een medebrouwer te zoeken en samen eens per jaar een bak hop te laten komen?

Heuvinger brouwerij

Afgelopen weekeinde besteld, het is 's maandags verstuurd en vandaag (donderdag) binnen.
Heel netjes!

Jan de Graaff

Citaat van: Eriks op 28-10-2021  11:07 uDit keer was het Twojbrowar (hiervoor Geterbrewed)
Ik heb ook best vaak bij Geterbrewed besteld; hun "Customised Grain Kit" was een uitkomst. Alleen nu, na de Brexit, zijn de verzendkosten de pan uitgerezen en is het gekkenwerk om daar nog te bestellen. En het duurt een eeuwigheid voor het er is.
Ze zitten in Noord-Ierland, dus als ze nou ook zouden verzenden vanuit even over de grens... Maar goed, ik bestel daar ook niet meer. Ik ga Twojbrowar eens beter bekijken.

Zouden jullie ook vloeibare gist daar bestellen of beter van niet? Tot op heden alles gedaan met gedroogde gist – dat gaat prima – maar veel Kveiks zijn alleen vloeibaar te verkrijgen.

Eriks

Citaat van: JanDeGraaff op 28-10-2021  19:28 uIk heb ook best vaak bij Geterbrewed besteld; hun "Customised Grain Kit" was een uitkomst. Alleen nu, na de Brexit, zijn de verzendkosten de pan uitgerezen en is het gekkenwerk om daar nog te bestellen. En het duurt een eeuwigheid voor het er is.
Ze zitten in Noord-Ierland, dus als ze nou ook zouden verzenden vanuit even over de grens... Maar goed, ik bestel daar ook niet meer. Ik ga Twojbrowar eens beter bekijken.

Zouden jullie ook vloeibare gist daar bestellen of beter van niet? Tot op heden alles gedaan met gedroogde gist – dat gaat prima – maar veel Kveiks zijn alleen vloeibaar te verkrijgen.

Exact dezelfde ervaring! De duur van het versturen maakt me nog niet zo heel veel uit. Ik bestel ver genoeg van te voren. Maar die kosten sinds de bexit..
Ik heb de laatste keer via Twojbrowar vloeibare gist besteld. Is mijn inziens allemaal prima gegaan! Zelfs toen de gist over datum was, kan hij op gang zonder starter. Maar ik snap ook de meningen over het versturen in een amper gekoelde doos ;)

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Eriks op 28-10-2021  20:17 uMaar ik snap ook de meningen over het versturen in een amper gekoelde doos ;)
Gist van CML heb ik gekregen in de zomer in bubbeltjes plastiek, 4 dagen onderweg, spannend.
Was werkelijk helemaal niets mis mee!
Ik had met mijn lief erover dat ik een 0,25 ton mout wilde bestelllen bij die Polen.
Zeg 'h hoe krieg ie dat op.
Hmm, die 200 kg mout van Avangard Malz was ook in 10 maand vloeibaar.
Als ik zie wat moutextract daar kost...
Ik denk dat ik volgende keer wat blikken mee laat komen om mijn serie bieren Brain death weer eens op te starten.
Oja, słód Karmelowy zat in plastiek zakken, gevacumeerd.
Zakken gelijk open gesneden, er lagen nog plastiek dozen op zolder alwaar de mout zo in kon.

Arjen1969

Ik koop er regelmatig hop maar dan wel meteen voor een paar maanden brouwen. Scheelt inclusief verzendkosten (valt overigens mee met kleine pakketjes) toch gauw 30-40 % van wat ik hier betaal. Kwaliteit is goed en verzending gaat best snel (4 dagen tot een week). Voor mijn mouten blijf ik trouw aan mijn winkel voor brouwbenodigheden om de hoek, uiteindelijk moet die ook geld verdienen maar met hop vind ik het prijsverschil zo groot dat ik die bij Twojbrowar haal.

Heuvinger brouwerij

Vandaag maar wat moutextract bij hun besteld.
5x Light liquid malt extract 1,7 kg
3x Wheat liquid malt extract 1,7 kg
Een 362,20 zł, iets van € 86 voor 13,6 kg.
Eigenlijk bedoeld om giststarters te maken, doch met dit volume kan ik mijn wort ook aansterken ipv met rietsuiker.

Hoppybrouwer

Ik ben rond de kerst in Wroclaw en ga zeker even langs de winkel. Helaas ga ik dan met het vliegtuig, maar een paar zakken hop passen vast nog wel in mijn bagage  ;D

Arjen1969

Citaat van: Hoppybrouwer op 08-11-2021  10:57 uIk ben rond de kerst in Wroclaw en ga zeker even langs de winkel. Helaas ga ik dan met het vliegtuig, maar een paar zakken hop passen vast nog wel in mijn bagage  ;D

Zul je net zien dat jij er tussenuit wordt gepikt door de hash-hond van de Poolse douane ;-).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.