Hop en Hydroponics

Gestart door hophydroponics, 18-03-2018 11:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hophydroponics

Ik ben nu momenteel gestart met het telen van 20 hopplanten op basis van hydroponics in een kas en 20 planten buiten als vergelijking. Ik heb al 3 jaar ervaring met het telen van allerlei groenten en kruiden in Hydroponics, dus in overleg met een Amerikaanse collega ga ik het hier nu proberen. Het is makkelijker om de zuren en oliën te manipuleren, maar of dit echt klopt moet blijken. (Magnum,Centennial, fuggle en Cascade) Er staan er al 15 in. @ weken geleden geplaatst en beginnen al te groeien. Wie heeft ook ervaring hiermee in Nederland?


jaapz

Vet! Ik heb verder geen ervaring met hopplanten maar ik weet dat cannabisplanten het heel goed doen in een hydropoon systeem. Is dezelfde familie, dus dat zal met je hop vast niet anders zijn.

Ga je de oogst hiervan op de markt brengen, en zo ja, hoe kunnen wij er aan komen?

hophydroponics

Ik heb in principe 15 planten binnen staan (hydroponics) en 24 buiten in de grond. Als vergelijking....Geen idee wat ik ermee wil. Het is een project waarmee ik wil kijken of het zinvol is om hop zo te telen. Als het een succes is dan wil ik een kas van 400m2 neerzetten. Het geeft dan net zoveel opbrengst als een hectare en twee keer per jaar. Dan wordt het interessant....financieel. Maar ik sta altijd open voor ideeën. Een nieuw hydroponics biertje??? ;)

seed7

Hop is best wel gevoelig voor 'terroir', dus ik ben benieuwd hoe het gaat smaken en in hoeverre de smaak door de balans van voedingsstoffen in te stellen is.

Ingo

Marko

Bij de teeltproef van vorig jaar van WestlandHop bleek dat de groei en opbrengst van de kasteelt en buitenteelt even hoog waren.  Wel interessant om te kijken hoe dit bij de hydroponics-teelt uitpakt. Maar twee teelten per jaar lijkt me niet haalbaar.

hophydroponics

Oh. volg mij site maar www.hopnederland.nl  of facebook https://www.facebook.com/hopnederland

Ed

EBC

Hoe zijn deze testen afgelopen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.