Bierkits

Gestart door Heisenberg, 17-03-2018 20:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Heb afgelopen donderdag twee bierkits ¨gebrouwen¨.
en deze

De Triple is voor 9 liter bier, het Tarwebier voor 15 liter.

Ik heb ze allebei in een 30 liter emmer gemengd en ze staan nu op een temperatuur van 23 graden te gisten. De Triple borrelde gisteren nog naar behoren. Nu niet meer. Gaat dit nog goed komen? Kwestie van geduld?
Het tarwebier borrelt gewoon door.  Als ik de kast waarin de Triple staat te gisten open trek ruik ik wel die bekende lucht. Heb het deksel nog gecheckt. Alles zit prima dicht. Ben er verder ook niet meer aangekomen.


BrouwMark

Heb je toevallig bij de tripel een heel zakje gist op die 9 l gedaan? Dan is ie rap uitvergist...

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 17-03-2018  23:17 uHeb je toevallig bij de tripel een heel zakje gist op die 9 l gedaan? Dan is ie rap uitvergist...

Bij de blikken zit meestal een zakje met 6 gram gist.


Ik heb laatst een paar keer een test gedaan met folieverpakkingen Mangrove Jack's gehopt moutextract. De kwaliteit van het bier dat ik hiermee kreeg viel mij niet tegen...
 

Heisenberg

Citaat van: BrouwMark op 17-03-2018  23:17 uHeb je toevallig bij de tripel een heel zakje gist op die 9 l gedaan? Dan is ie rap uitvergist...
Ja, precies zoals de handleiding aangaf. Hoe nu verder?

Bij het tarwebier de zelfde werkwijze toegepast.

Easywoods

Citaat van: Heisenberg op 18-03-2018  04:20 uJa, precies zoals de handleiding aangaf. Hoe nu verder?

Bij het tarwebier de zelfde werkwijze toegepast.

Ik zou het SG meten en over een paar dagen nog een keer. Als 'ie niet meer zakt kan je hem al bottelen  :brouwen: :biersmile:

Heisenberg

Zie net dat ik een brouwemmer heb gebruikt zonder aftapkraantje. Om te meten moet ik hem open maken. Kan dat kwaad?

Heisenberg

Heeft het nut om over te hevelen in een andere emmer met kraantje?

Heisenberg



Zo ziet het er uit.

jaapz

Citaat van: Heisenberg op 18-03-2018  09:52 uZie net dat ik een brouwemmer heb gebruikt zonder aftapkraantje. Om te meten moet ik ´m open maken. Kan dat kwaad?

Er zijn genoeg mensen die alleen maar vergistingsflessen hebben zonder kraantje (zoals ik). Dat gaat prima. Ik haal er altijd een staal uit met een wijndief

Heisenberg

Citaat van: jaapz op 18-03-2018  13:41 uEr zijn genoeg mensen die alleen maar vergistingsflessen hebben zonder kraantje (zoals ik). Dat gaat prima. Ik haal er altijd een staal uit met een wijndief

Heb ook een wijndief. Ik wacht een aantal dagen alvorens ik ga meten.

Heisenberg



Uiteindelijk is het een heerlijk biertje geworden  :proost: :proost: :proost: :brouwen: :brouwen: :brouwen:

tdp

Het ziet er in ieder geval ook erg smakelijk uit!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.