Wortkoeler (spiraal)

Gestart door lotusmaikel, 27-11-2011 14:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart Saccharomyces

Goedemorgen, ik ben her en der op het forum wat vragen aan het stellen voor de aanschaf van mijn materiaal. Ik ben er wel zo'n beetje uit maar twijfel nog over het formaat koeler.

Ik wil gaan brouwen in een pan van 33 liter (35X35 cm).

Past daar dan beter een spiraalkoeler voor 10 liter in (spiraalhoogte 21, totale hoogte 40)
of een voor 20 liter (spiraalhoogte 28, totale hoogte 47)

Ik kan me voorstellen dat die kleine wat stabieler in de ketel staat, of koelt de grotere veel sneller en daarom een betere optie?

ciesvandekwis

Ga maar voor 20 L, sneller koelen is niet alleen lager infectierisico, ook zal je meer water besparen.
Die spiraal kan je evt wat indrukken door er bijvoorbeeld wat koperdraad rond te draaien.

Bart Saccharomyces

Citaat van: ciesvandekwis op 16-03-2018  12:04 uGa maar voor 20 L, sneller koelen is niet alleen lager infectierisico, ook zal je meer water besparen.
Die spiraal kan je evt wat indrukken door er bijvoorbeeld wat koperdraad rond te draaien.

Ga ik dat doen! dank u. Ik begin morgenochtend met ophalen van de koelkast. Heb er zin in!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.