Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Onderzoek nieuw te ontwikkelen alcoholvrij bier  (gelezen 6641 keer)

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Land: nl
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
Re: Onderzoek nieuw te ontwikkelen alcoholvrij bier
« Reactie #25 Gepost op: 03-06-2018 19:13 u »
Onderwerp: Aanmelden proefsessie
Inhoud: Naam, leeftijd, woonplaats en e-mail adres
Waar ze voor een proefsessie alcoholvrij bier leeftijd voor nodig hebben, snap ik niet zo goed.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #26 Gepost op: 03-06-2018 22:41 u »
Misschien willen ze een overzicht van de ondervraagden kunnen presenteren? Als in: “onze onderzoeken richtten zich op mannen in de leeftijd van 20-78 jaar”?

Offline Fermon

• Super lid
« Reactie #27 Gepost op: 03-06-2018 22:47 u »
Waar ze voor een proefsessie alcoholvrij bier leeftijd voor nodig hebben, snap ik niet zo goed.
. Dus jij geeft je kind alcohol vrij bier???

Offline Mark GA

• Super lid
Onderzoek nieuw te ontwikkelen alcoholvrij bier
« Reactie #28 Gepost op: 03-06-2018 23:24 u »
. Dus jij geeft je kind alcohol vrij bier
Ze staan bij de Jumbo pallets blikjes Radler 0,0 uit te delen hier en ik zie zelfs kleuters er mee lopen...

Maar ik ben niet holier-than-thou...
In mijn tijd dronken we ook Shandy.

Offline Roodwang

• Vol lid
« Reactie #29 Gepost op: 03-06-2018 23:31 u »
En dat was nog 2% of zo

Maar inderdaad, dat is een dingetje. Hier in huis in ieder geval.. Mag onze zoon van 15 alcoholvrij bier drinken?
En onze dochter van 13 dan? Het is natuurlijk alcoholvrij.

En morgen ochtend op mijn werk.. Uur of 14:00. Geen trek meer in koffie of water..

Hup  0.0 pakken?
Wij zijn er nog niet over uit./. Hoe denken jullie hierover?

Offline Mark GA

• Super lid
Onderzoek nieuw te ontwikkelen alcoholvrij bier
« Reactie #30 Gepost op: 03-06-2018 23:50 u »
eEn dat was nog 2% of zo

Maar inderdaad, dat is een dingetje. Hier in huis in ieder geval.. Mag onze zoon van 15 alcoholvrij bier drinken?

En morgen ochtend op mijn werk.. Uur of 14:00. Geen trek meer in koffie of water..

Hup  0.0 pakken?
Ik heb een dochter van 13 en een zoon van 12. Ik heb er geen probleem mee als zij Radler drinken. Ik zie dat als limonade.
Ze vinden het goor trouwens.

Alcoholvrij bier is weer een stap verder denk ik.
Dat smaakt naar bier en de kans dat ze dan met 14, 15 overstappen op normaal bier vind ik te groot.
Maar hee, met een vader die zelf z’n eigen bier brouwt... kun je dan sowieso nog ergens iets van vinden op dat gebied?

Ik denk dat je als ouder alleen maar kunt hopen dat ze hun gezond verstand gebruiken en áls ze op een gegeven moment gaan drinken, zij dit met mate doen.

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #31 Gepost op: 04-06-2018 01:09 u »
Ik heb een dochter van 13 en een zoon van 12. Ik heb er geen probleem mee als zij Radler drinken. Ik zie dat als limonade.
Ze vinden het goor trouwens.

Alcoholvrij bier is weer een stap verder denk ik.
Dat smaakt naar bier en de kans dat ze dan met 14, 15 overstappen op normaal bier vind ik te groot.
Maar hee, met een vader die zelf z’n eigen bier brouwt... kun je dan sowieso nog ergens iets van vinden op dat gebied?

Ik denk dat je als ouder alleen maar kunt hopen dat ze hun gezond verstand gebruiken en áls ze op een gegeven moment gaan drinken, zij dit met mate doen.

Niet te krampachtig over doen.
Ontzeg het ze nu, terwijl je nog enige controle over het drinkgedrag  hebt, en ze gaan straks los als ze 18 zijn.
Goed; 12/13 is wat jong, maar ik zie het probleem niet om ze vanaf 15/16 jaar, in een gecontroleerde omgeving (thuis), met mate kennis te laten maken met alcohol.
En er uiteraard bij vertellen dat je ze allebei de benen breekt, als ze ooit met een stuk in de kraag thuis durven komen.
Bij mij werkte dat wel. Nooit een overmatig innemer geworden.
Toch niet buitenshuis ;)

Offline Mark GA

• Super lid
« Reactie #32 Gepost op: 04-06-2018 07:05 u »
Hahaha

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #33 Gepost op: 04-06-2018 17:32 u »
Niet te krampachtig over doen.
Ontzeg het ze nu, terwijl je nog enige controle over het drinkgedrag  hebt, en ze gaan straks los als ze 18 zijn.
Goed; 12/13 is wat jong, maar ik zie het probleem niet om ze vanaf 15/16 jaar, in een gecontroleerde omgeving (thuis), met mate kennis te laten maken met alcohol.
En er uiteraard bij vertellen dat je ze allebei de benen breekt, als ze ooit met een stuk in de kraag thuis durven komen.
Bij mij werkte dat wel. Nooit een overmatig innemer geworden.
Toch niet buitenshuis ;)
Alcohol is vooral erg slecht voor hersenen die nog in ontwikkeling zijn. Kort gezegd kan regelmatig alcohol gebruik (denk 2x per maand aangeschoten zijn) bij jonge mensen al best wat IQ punten schelen (om het even heel erg te simplificeren). Dit wisten we al best lang, maar een redelijk nieuw inzicht is is dat hersenen zich nog ontwikkelen tot je 21e jaar. Volgens sommige onderzoekers zelfs tot je 24e. Daar bij geldt dat des jonger en hoe meer hoe schadelijker het is. Zo gezien is de verhoging van de wettelijke leeftijd voor alcohol gebruik een goede zaak, en als je je kinderen er zo lang mogelijk vanaf kunt houden, des te beter.

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #34 Gepost op: 04-06-2018 21:38 u »
. Dus jij geeft je kind alcohol vrij bier???
Nee hoor!
Mijn zoon krijgt gewoon echt bier en mijn dochter een wijntje.

Offline Berend Postema

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #35 Gepost op: 04-06-2018 22:42 u »
Een tarwe smoothie zonder alcohol  :o    neeejjjjjjjjjj

Offline BastiaanvdS

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #36 Gepost op: 07-06-2018 21:26 u »
Misschien willen ze een overzicht van de ondervraagden kunnen presenteren? Als in: “onze onderzoeken richtten zich op mannen in de leeftijd van 20-78 jaar”?
Waarschijnlijk wel qua product positionering. In de strekking van ''mensen die al jarenlang alcohol drinken (leeftijd 50-78 jaar) staan niet open voor verandering naar alcoholvrij bier. Bij jongeren en jongvolwassenen (18-35 jaar) is de trend duidelijker omdat de huidige levensstijl meer inzet op gezond leven (sporten, gezond eten, …), etc., etc.''
Dus dat kan je het logo aantrekkelijker maken voor je doelgroep.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #37 Gepost op: 07-06-2018 21:38 u »
En dat was nog 2% of zo

Hup  0.0 pakken?

0.0 bier op het werk is denk ik een stuk gezonder dan die frisdrank met 100 g suiker per liter of als die koffie. 

Offline Willem van Sas

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 22-06-2018 09:33 u »
Beste geïnteresseerden,

Na lang wachten eindelijk nieuws!

Afgelopen donderdag hebben wij ons bier opgeschaald naar 10 hectoliter! Met dit bier willen wij een sensorische test houden.

Komende woensdag (27 juni) zullen we een sensorische test gaan houden op de HAS hogeschool te 's-Hertogenbosch. Dit zal plaatsvinden vanaf 10u tot een uur of 5.
Iedereen die geïnteresseerd is en een mogelijkheid heeft om langs te komen is van harte welkom.

Vanwege de tijd en andere beperkingen zijn we genoodzaakt om de test uit te voeren op school in plaats van het opsturen van het bier.

Ik hoop jullie woensdag te kunnen verwelkomen!

Groet Willem

Offline bierinjisp

• Vol lid
  • Hobbybrouwerij in oprichting
    • QBier.nl
« Reactie #39 Gepost op: 22-06-2018 09:39 u »
Had graag willen helpen, maar de datum en afstand gaan niet lukken.
Mocht je toch nog besluiten wat op te sturen dan hou ik me aanbevolen.

Tags: