BrouwHulp en SCM

Gestart door seed7, 13-03-2018 10:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seed7

Van de week heeft mij grote desktop de geest gegeven en nu moet ik voorlopig verder met een linux laptoppie in permanente ademnood :(

Op die laptop stonden tot vanochtend eigenlijk maar twee dingen (naast de gebruikelijke rotzooi die de linux distributeur nodig vindt), Zim een desktop-wiki en Fossil, een SCM (SCM: source control management, versie beheer van documenten).

Nadat ik met het nodige gehannes BrouwHulp aan de gang heb gekregen dacht ik, mmm, dat zijn natuurlijk gewoon tekstbestanden... als ik die nu eens in het SCM stop? Zo gedaan, een lelijk simpel scriptje start Fossil op en stopt alle wijzigingen in z'n database op het moment dat ik BrouwHulp afsluit. Heel aardig :) Ik zou nog verder kunnen gaan, ooit eens, Fossil op de server, voor het opstarten van BrouwHulp automatisch sychroniseren en na het afsluiten weer. Ooit.

Nu kan ik alle wijzigingen die ik aanbreng in de tijd volgen. Natuurlijk alleen die tussen opstarten en sluiten, maar das al heel wat. (Git of Mercurial of een andere SCM kan natuurlijk ook, maar Fossil is zo lekker simpel en werkt ook onder Win etc.)

Gewoon zomaar.

Ingo

tdp

Grappig, wat is je doel verder met dit Ingo? Puur ter logging van je wijzigingen in recepten of zo?

seed7

Ja. Iedere keer als ik een idee heb maak ik snel een receptje, ik heb inmiddels een groot aantal ongebrouwde recepten waarmee ik nog wel eens pruts. Dan kan ik zien wat er in de tijd aan mijn idee veranderd.

Op het moment dat de scm op een server draait heb je in principe de mogelijkheid op op diverse systemen BrouwHulp te draaien en 'altijd' met gesynchroniseerde bestanden te werken. Je kopieert in feite de bestanden van de server en werkt op de lokale versie en stuurt die weer naar de server als je klaar bent. Je kunt dus off-line werken en synchroniseren als je on-line bent. De lokale bestanden kun je vervolgens verwijderen, maar dat hoeft niet.

Ook heb ik al tijden het probleem met BrouwHulp dat soms ineens de datums veranderen, maand en jaar etc. worden door elkaar gehusselt. Hiermee denk ik dat ik dat eens kan vastleggen/traceren,

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.