15-4-2018 Programma forumtreffen Brouwerij Noordt Rotterdam

Gestart door Jacques, 11-03-2018 16:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: EBC op 17-04-2018  16:12 uAls er nu één uithoek is waar God prominent aanwezig is ...

Haha

muldereric

Potverdorie, ik wist dat ik de datum op had moeten schrijven....nu heb ik hem gemist [emoji20].
Had er erg graag bij geweest maar ben in de drukte thuis hem vergeten te noteren. Volgende keer beter!
Waar en wanneer is het ONK?

Wolter

Citaat van: muldereric op 17-04-2018  17:06 uPotverdorie, ik wist dat ik de datum op had moeten schrijven....nu heb ik hem gemist [emoji20].
Had er erg graag bij geweest maar ben in de drukte thuis hem vergeten te noteren. Volgende keer beter!
Waar en wanneer is het ONK?

http://www.onk2018.nl/

Ansius

Ik heb geen last van 010, 020, Belgen of iets buitenaards.

Het idee achter de wedstrijd vind ik top.

De uitvoering met alle geheimhouding en in mijn ogen nodeloos ingewikkelde procedure op zeker moment niet.

William

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  22:32 uOf er snel een volgende keer komt is maar de vraag. De organisatie was een redelijke inspanning. Met meer mensen in de organisatie is dat natuurlijk minder. Maar de opkomst was echt laag. Zeker als je kijkt naar wat er geboden is.

Ik was er ook niet vanwege ziekte anders was ik zeker samen met Henielma gekomen. Had het heel leuk gevonden om wat nieuwe forumleden van gezicht te leren kennen.

Waarom er zo weinig mensen komen?

Mogelijk één van de redenen dat het forum is getransformeerd van een brede groep van vaste gebruikers (oerleden) naar een kleine groep vaste gebruikers en een veel grotere groep die af en toe even meedoet en daarna weer weg is. De oerleden kenden elkaar redelijk goed van de verschillende wedstrijden / campingovernachtingen met bbq en excursies. Al die contactmomenten zijn nagenoeg verdwenen en hiermee ook het groepsgevoel. De oerleden zie je vrijwel niet meer. Als een wat minder frequent gebruiker moet je al wel erg enthousiast zijn om naar zo'n evenement te gaan. Het echte forumgevoel is er niet meer. Er zijn andere plekken waar je ook terecht kunt. Het zal ook een teken van deze tijd zijn.

Je ziet het ook aan allerlei acties dat het steeds moeilijker word om mensen ergens enthousiast voor te krijgen (bv de brouwshirts).

Aan de andere kant zie je dat het clubleven wel enorm aantrekt. Daar zie je dat startende brouwers elkaar wel graag willen ontmoeten. Maar dat is lekker in de buurt.

Maar waardering voor de moeite en tijd die je er alsmaar weer in stopt Jacques. Ook weer in dit event.

Mark GA



@Underdike:
Proost Paul! Hij smaakt uitstekend. Heerlijk bij de Thaise maaltijd hier.
Deze blonde is een lekkere frisse doordrinker van ???%.
Daar zou ik wel een kratje van op voorraad willen.

Easywoods

Citaat van: William op 17-04-2018  18:56 uWaarom er zo weinig mensen komen?

Mogelijk één van de redenen dat het forum is getransformeerd van een brede groep van vaste gebruikers (oerleden) naar een kleine groep vaste gebruikers en een veel grotere groep die af en toe even meedoet en daarna weer weg is. De oerleden kenden elkaar redelijk goed van de verschillende wedstrijden / campingovernachtingen met bbq en excursies. Al die contactmomenten zijn nagenoeg verdwenen en hiermee ook het groepsgevoel. De oerleden zie je vrijwel niet meer. Als een wat minder frequent gebruiker moet je al wel erg enthousiast zijn om naar zo'n evenement te gaan. Het echte forumgevoel is er niet meer. Er zijn andere plekken waar je ook terecht kunt. Het zal ook een teken van deze tijd zijn.

Je ziet het ook aan allerlei acties dat het steeds moeilijker word om mensen ergens enthousiast voor te krijgen (bv de brouwshirts).

Aan de andere kant zie je dat het clubleven wel enorm aantrekt. Daar zie je dat startende brouwers elkaar wel graag willen ontmoeten. Maar dat is lekker in de buurt.

Maar waardering voor de moeite en tijd die je er alsmaar weer in stopt Jacques. Ook weer in dit event.

Dat en er is een groep mensen, waaronder ikzelf, die er graag bij hadden willen zijn maar domweg het niet voor elkaar kunnen krijgen die betreffende zondagmiddag vrij te plannen. "onmisbaar zijn" op je werk heeft (ook) een minder aantrekkelijke kant  :biersmile:   

Thamerdal

Citaat van: Mario72 op 15-04-2018  21:09 uVoor degene met een ruilbier met op de dop de letter H dan is hierbij het etiket wat bij dit bier hoort.

Ik print hem ff uit Mario  ;)

Underdike

Citaat van: Mark Green Anchor op 17-04-2018  19:26 u
@Underdike:
Proost Paul! Hij smaakt uitstekend. Heerlijk bij de Thaise maaltijd hier.
Deze blonde is een lekkere frisse doordrinker van ???%.
Daar zou ik wel een kratje van op voorraad willen.
Thanks voor de feedback Mark, blij dat je 'm lekker vond :degroeten:
Hij was 5%, en daar willen we 'm ook zo'n beetje houden... binnenkort maar weer opnieuw brouwen 👍

Drents Hopbier

Citaat van: Mark Green Anchor op 17-04-2018  19:26 u@Underdike:
Proost Paul! Hij smaakt uitstekend. Heerlijk bij de Thaise maaltijd hier.

Wat ik mij van een Thaise maaltijd kan herinneren is dat het eten erg heet (gepeperd) was. Dat is geen ideale omstandigheid om een bier te beoordelen.
Misschien dat koud water ook uitstekend gesmaakt zou hebben.

Hopbier

Mark GA

Citaat van: Drents Hopbier op 18-04-2018  14:50 uWat ik mij van een Thaise maaltijd kan herinneren is dat het eten erg heet (gepeperd) was. Dat is geen ideale omstandigheid om een bier te beoordelen.
Misschien dat koud water ook uitstekend gesmaakt zou hebben.

Hopbier
Haha! Ik had daarvoor al een ander bier op. Pauls blondje kwam pas bij de laatste happen.
Bovendien is mijn vrouw Surinaamse dus ik ben wel gewend aan peper. En als je altijd bier bij je eten drinkt kun je dus ook prima vergelijken met andere bieren. Zelfde omstandigheden dus.

Etn82

Citaat van: Drents Hopbier op 18-04-2018  14:50 uWat ik mij van een Thaise maaltijd kan herinneren is dat het eten erg heet (gepeperd) was. Dat is geen ideale omstandigheid om een bier te beoordelen.
Misschien dat koud water ook uitstekend gesmaakt zou hebben.

Hopbier

Als je van pittigheid houd, kan een fris hoppig bier dit juist naar voren brengen. Ben je minder getraind in het eten van pittig eten, dan kan een moutig bier juist wat verzachtend werken. Bier heeft een enorm breed palet aan mogelijk smaken, waardoor er bij elke maaltijd, en voor ieders persoonlijke smaak wel een mooie combi mogelijk is. In ieder geval eentje die wat smakelijker is dan onbehandeld bier (water).

Mark GA

Ik kan Brew Dogs' Punk IPA echt van harte aanraden bij een groene curry en pad thai!

Jacques

Citaat van: Underdike op 17-04-2018  13:58 uWat mij betreft is de nr.1 gelegenheid om anderen te ontmoeten het ONK... daar komt ook beduidend meer mensen... zelfs vorige keer in een van god verlaten uithoek van Nederland (Zeeland) was er beduidend meer volk dan eergisteren in Rotterdam.

Bij het ONK wordt soms gedaan alsof het forum niet bestaat. Zo heb ik in ieder geval het ONK 2016 in Amersfoort ervaren. Alleen al je lid ben van een brouwgilde telde je mee, terwijl er zo veel leden zijn op dit forum die niet aangesloten zijn bij een vereniging.

Underdike

Citaat van: Jacques op 18-04-2018  22:42 uBij het ONK wordt soms gedaan alsof het forum niet bestaat. Zo heb ik in ieder geval het ONK 2016 in Amersfoort ervaren. Alleen al je lid ben van een brouwgilde telde je mee, terwijl er zo veel leden zijn op dit forum die niet aangesloten zijn bij een vereniging.
In America kan je je voor wedstrijden opgeven als een brouwer van het Brulosophy-forum.
Msschien moeten we dat dus doen... inschrijven als brouwers van het Hobbybrouw-forum Gilde, en erheen met shirts aan van Emiel 😉

Jacques

Citaat van: Underdike op 18-04-2018  23:57 uIn America kan je je voor wedstrijden opgeven als een brouwer van het Brulosophy-forum.
Msschien moeten we dat dus doen... inschrijven als brouwers van het Hobbybrouw-forum Gilde, en erheen met shirts aan van Emiel 😉

Goed idee. Nu wordt vaak ingevuld niet aangesloten bij een vereniging voor zelfbrouwers.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.