15-4-2018 Programma forumtreffen Brouwerij Noordt Rotterdam

Gestart door Jacques, 11-03-2018 16:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: BrouwMark op 14-04-2018  22:12 uHet lijkt mij heel leuk worden morgen, ik heb alleen echt ernstig liquide middelen tekort op dit moment... Ik denk dus niet dat ik er ben, maar wie weet. Veel plezier aan ieder die gaat!  :biersmile:

Je kunt het zo duur maken als je wilt. De entree is gratis.
Maar als je wat verder woont kunnen de reiskosten oplopen. Daar zijn meerdere oplossingen vor. Zelf heb ik een kortingskaart van de NS om goedkoper naar festivals te gaan.

CeesM

Hoe zit het met het glaswerk voor de zelfgebrouwen proefbiertjes? Is dat aanwezig? Ik kan pas rond een uur of drie aankomen. Moet nog even naar een verjaardagfeestje.

Mark GA

Er is glaswerk genoeg. Bier ook. Nu de forumleden nog.

tommyg

Owjee wat jammer zeg, lees dit net pas...zit ik in Almere bij me schoonmoeder :s
Niet dat erg is, want kon gelijk ff bij Brouwmarkt langs :)

Maar wanneer is er weer een treffen?

Ansius


Jedoka

Zit nu in de trein naar huis (arnhem) met mijn zwager. Leuke dag gehad, lekkere bieren geproefd.  Biertjes geruild met mede forumleden als tdp, dugraph, Ceesm en de experimenten van Bart en Tymon geproefd. Brouwerij Noordt is een super locatie, kijk nu al uit naar het volgende forumtreffen.
Leuke brouwvereniging ook in Rotjeknor!

Jelle[emoji117]

Ps. Complimenten voor de organisatie!

tdp

Citaat van: Jedoka op 15-04-2018  19:04 uZit nu in de trein naar huis (arnhem) met mijn zwager. Leuke dag gehad, lekkere bieren geproefd.  Biertjes geruild met mede forumleden als tdp, dugraph, Ceesm en de experimenten van Bart en Tymon geproefd. Brouwerij Noordt is een super locatie, kijk nu al uit naar het volgende forum treffen.
Leuke brouwvereniging ook in Rotjeknor!

Jelle[emoji117]

Ps. Complimenten voor de organisatie!

Was inderdaad erg gezellig! Lekker bijgekletst, mooie bieren gedronken! Voor de Weizen van Herman was erg geslaagd!

Ook namens mij de complimenten!

Brouwers

Top dag, tas vol met hop, gist en bier. Zit nog in de trein maar ondertussen vast een ruilbier geproefd. Jacques, Etienne en de rest jullie hebben er een mooie dag van gemaakt.

Jedoka

Oh Ja, het lotje met de hopsoorten en zakje gist  voor 2,- was geniaal!
Papa's got a bag full of goodies[emoji16]

Mario72

Voor degene met een ruilbier met op de dop de letter H dan is hierbij het etiket wat bij dit bier hoort.

Jacques

Net klaar met alles weer op zijn plaats zetten en opruimen thuis.

Moe, maar voldaan. Wel jammer dat er niet meer forumleden aanwezig waren. Ze hebben een bijzondere middag gemist. De sponsors hebben goed uitgepakt, vooral Van der Kooy. Nogmaals heel veel dank voor de hop. De bezoekers hebben dankbaar geroken aan de hopthee en kunnen thuis nog een keer hop zetten van de hoppen. Of een gedeelte van een volgend brouwsel voorzien van de hop.

Chilobrachys

Had er wel graag bij willen zijn maar ik vond 6 uur OV of 350 km auto echt teveel van het goede. Rotterdam ligt niet erg centraal, denk dat dat voor meer leden mee zal spelen.

Jacques


Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 15-04-2018  22:52 uHad er wel graag bij willen zijn maar ik vond 6 uur OV of 350 km auto echt teveel van het goede. Rotterdam ligt niet erg centraal, denk dat dat voor meer leden mee zal spelen.

Rotterdam ligt anders behoorlijk centraal voor heel veel forumleden. De locatie was uitstekend te bereiken met het openbaar vervoer. Bij heel wat andere brouwerijen is dat niet het geval.

Herman

Utrecht is centraler, laten we wel wezen. Amersfoort idem. Maar goed, ik had er graag bij willen wezen. Helaas was de bieragenda afgelopen weekend een beetje overbezet.

Chilobrachys

Citaat van: Jacques op 15-04-2018  23:06 uRotterdam ligt anders behoorlijk centraal voor heel veel forumleden. De locatie was uitstekend te bereiken met het openbaar vervoer. Bij heel wat andere brouwerijen is dat niet het geval.

Als het overgrote deel van de leden uit het westen komt, helemaal prima. Vanuit het oosten, zuiden en noorden is het een behoorlijke tocht en zit je enkele reis 2-3 uur in de trein. Dat er een trein heen gaat snap ik maar die gaat ook naar Amersfoort.
Mijn reactie zonder positief geluid voor het initiatief klinkt misschien wat onnodig negatief, zo is het niet bedoeld.

Willem, gefeliciteerd met de gewonnen prijs :)

tommyg

Als ik beter opgelet had, had ik het eerder geweten en was ik zeker gekomen. Rotterdam is voor mij lekker dichtbij een een afsluiter bij de Kaapse Brouwers sta ik ook zeker niet af :)

Maar in juni is er het onk2018 in Nijmegen, dat ligt weer centraler voor de oosterlingen ;)

tdp

Citaat van: Mario72 op 15-04-2018  21:09 uVoor degene met een ruilbier met op de dop de letter H dan is hierbij het etiket wat bij dit bier hoort.


Mooi, je krijgt een proefnotitie van me!

Mark GA

Die afsluiter bij Kaapse Brouwers is er niet meer van gekomen volgens mij?
Ik vond het een toffe middag. Onze brouwvereniging was prima vertegenwoordigd, met een paar hele mooie biertjes die gebrouwen waren in het kader van het wort-2-Go actie van een tijd terug. Zat er een van 10% bij die er stevig inhakte.

Leuk om Underdike de hand te kunnen schudden, ooit mijn onbekende redder in nood.

Brouwerij Noordt was een uitstekende locatie, met een hele mooie brouwerij en nog mooiere tapbieren, zeker de moeite waard om deze zomer een paar middagjes door te brengen op het terras; een verborgen schatje in mijn stadje.

De goodie-bag (€2 met 2 x (5 x 10gr) hop en een zakje gist) was geweldig. Blij mee.

De hopthee heb ik snel aan me voorbij laten gaan. Ik kan er niks mee. Vond het eigenlijk maar vies ruiken. Misschien dat een kenner er wel enthousiast van werd, ik niet.

De organisatie heeft zich echt uit de naad gewerkt om er een geslaagde dag van te maken en dat is goed gelukt. Maar...
...natuurlijk moet er ook een kritische noot geleverd worden. Een paar dingen zouden m.i. zeker anders kunnen:
  • Zo had ik wel een officiële opening verwacht, met een kort inleidend praatje. Het gebruik van een microfoon zou in dat geval ook een pluspunt geweest zijn.
  • Er was weliswaar een programma maar heel duidelijk was dat in de praktijk niet.
    Waarom niet op gezette tijden de activiteiten uitvoeren? Een tour door de brouwerij om 15 uur bijvoorbeeld? En dan een half uur later hopthee proeven? Weer een half uur later de bier-proeftest? En dan weer een half uur later bier-uitruil?
  • De opkomst was teleurstellend laag. Ik begrijp dat 350km reizen voor zo'n dag misschien teveel van het goede is. 6 uur in de trein is geen pretje.
    Maar er zijn in de regio West/Midden Nederland & Brabant echt wel genoeg forumleden die deze middag vrij hadden kunnen maken. Wellicht dat het werken met een inschrijving voorkomt dat mensen alsnog afzeggen?
  • De brouwwedstrijd: ik had graag geproefd van deze winnende bieren. Dit had misschien georganiseerd kunnen worden door de deelnemers 10 flesjes extra te laten leveren zodat alle aanwezigen konden proeven? Wederom had een microfoon een pluspunt geweest want Jacques was slecht te verstaan, vooral omdat de niet forumleden/gewone klanten van Brouwerij Noordt er na 5 minuten doorheen begonnen te praten. Ergens nog terecht ook want waarom zouden zij stil moeten zijn natuurlijk...
  • Ik miste wat te snacken op de tafels, om de smaakpapillen tot rust te laten komen: crackers en kannen water
Dit zijn slechts wat puntjes ter verbetering. Lijkt wel een juryrapport.  :biersmile:
En voordat mensen gaan roepen "organiseer jij het dan volgende keer zelf!": wil ik best doen, zodra ik zelf vind dat ik genoeg weet van de materie. Ik ben pas begonnen met brouwen en heb nog een hoop te leren.

btw: wie was Emiel, de prijswinnaar van de Tshirtwedstrijd?

Enne: bedankt mensen! was leuk!

emiel1

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  15:46 ubtw: wie was Emiel, de prijswinnaar van de Tshirtwedstrijd?
Ehhh, ik? ;)

Ik heb nog even met je staan praten bij de wodka met houtsnippers

Mark GA

Citaat van: emiel1 op 16-04-2018  15:57 uEhhh, ik? [emoji6]

Ik heb nog even met je staan praten bij de wodka met houtsnippers
Oh dat was jij! Haha! Dikke boks man.



CeesM

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  15:59 uOh dat was jij! Haha! Dikke boks man.
Vandaar veel T-shirts in de XXXL en XXL maten. ;)

Ik vond het een goede zondagmiddag besteding. Na een miezelbuitje toch de rest van de dag droog en zonnig.
Helaas schonk Brouwerij Noordt geen proefplankjes zodat ik minimaal 6 van hun bieren had kunnen proeven.
Ik had 6 flesjes Saison meegenomen om het door een paar deskundigen te laten proeven, maar heb het met 6 andere brouwers geruild.
Misschien krijg ik daar nog feedback van. Aan het eind van die gezellige middag nog even bij Jaques een T-shirt maat XL ;) gekocht, en kreeg er tot mijn verbazing 3 zakken met hop en gist mee.
Ik zou zeggen:"Tot de volgende Forumtreffen."

emiel1

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  15:59 uOh dat was jij! Haha! Dikke boks man.


Hahaha, top man, hard aan het werk ook zie ik ;) :proost:

Mark GA

Citaat van: emiel1 op 16-04-2018  16:25 uHahaha, top man, hard aan het werk ook zie ik ;) :proost:
Forum op 30" en youtube op 17". Ik kom de dag goed door.

tdp

Citaat van: CeesM op 16-04-2018  16:16 u...
Ik had 6 flesjes Saison meegenomen om het door een paar deskundigen te laten proeven, maar heb het met 6 andere brouwers geruild.
Misschien krijg ik daar nog feedback van...
Komt goed!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.