15-4-2018 Programma forumtreffen Brouwerij Noordt Rotterdam

Gestart door Jacques, 11-03-2018 16:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Herman op 15-04-2018  23:15 uUtrecht is centraler, laten we wel wezen. Amersfoort idem.

Nederland is niet zo heel groot dat elk evenement centraal in Nederland gehouden hoeft te worden. Doordat er overal wat te doen is kom je nog eens ergens.
In dit geval Rotterdam, een stad die veel meer te bieden heeft dan menigeen in de gaten heeft. Het was leuk dat zo veel bezoekers verrast waren door brouwerij Noordt. Is ook een hele mooie moderne brouwerij op een leuke plek niet al te ver van het centrum. Ik kom er graag.
Over een tijdje komt er pal in het centrum nog een brouwerij bij. De Kaapse en de Pelgrim zijn ook leuk om te bezoeken. Kortom het is geen straf om naar Rotterdam te gaan.

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 15-04-2018  23:16 uAls het overgrote deel van de leden uit het westen komt, helemaal prima. Vanuit het oosten, zuiden en noorden is het een behoorlijke tocht en zit je enkele reis 2-3 uur in de trein. Dat er een trein heen gaat snap ik maar die gaat ook naar Amersfoort.

Als je naar de ledenkaart kijkt dan zie je dat er heel veel leden zijn in de Randstad en Brabant. Er is een rechtstreekse treinverbinding met Brabant. Binnen het uur ben je in Rotterdam. Vanuit Breda zelfs binnen een half uur.

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  21:49 uAls je naar de ledenkaart kijkt dan zie je dat er heel veel leden zijn in de Randstad en Brabant. Er is een rechtstreekse treinverbinding met Brabant. Binnen het uur ben je in Rotterdam. Vanuit Breda zelfs binnen een half uur.
Ik woon vlakbij Schiphol en ben sneller op Rotterdam Centraal dan op Amsterdam Centraal, vreemd genoeg...  ???

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  15:46 uDe organisatie heeft zich echt uit de naad gewerkt om er een geslaagde dag van te maken en dat is goed gelukt. Maar...
...natuurlijk moet er ook een kritische noot geleverd worden. Een paar dingen zouden m.i. zeker anders kunnen:
  • Zo had ik wel een officiële opening verwacht, met een kort inleidend praatje. Het gebruik van een microfoon zou in dat geval ook een pluspunt geweest zijn.
  • Er was weliswaar een programma maar heel duidelijk was dat in de praktijk niet.
    Waarom niet op gezette tijden de activiteiten uitvoeren? Een tour door de brouwerij om 15 uur bijvoorbeeld? En dan een half uur later hopthee proeven? Weer een half uur later de bier-proeftest? En dan weer een half uur later bier-uitruil?
  • De opkomst was teleurstellend laag. Ik begrijp dat 350km reizen voor zo'n dag misschien teveel van het goede is. 6 uur in de trein is geen pretje.
    Maar er zijn in de regio West/Midden Nederland & Brabant echt wel genoeg forumleden die deze middag vrij hadden kunnen maken. Wellicht dat het werken met een inschrijving voorkomt dat mensen alsnog afzeggen?
  • De brouwwedstrijd: ik had graag geproefd van deze winnende bieren. Dit had misschien georganiseerd kunnen worden door de deelnemers 10 flesjes extra te laten leveren zodat alle aanwezigen konden proeven? Wederom had een microfoon een pluspunt geweest want Jacques was slecht te verstaan, vooral omdat de niet forumleden/gewone klanten van Brouwerij Noordt er na 5 minuten doorheen begonnen te praten. Ergens nog terecht ook want waarom zouden zij stil moeten zijn natuurlijk...
  • Ik miste wat te snacken op de tafels, om de smaakpapillen tot rust te laten komen: crackers en kannen water
Dit zijn slechts wat puntjes ter verbetering. Lijkt wel een juryrapport.  :biersmile:
En voordat mensen gaan roepen "organiseer jij het dan volgende keer zelf!": wil ik best doen, zodra ik zelf vind dat ik genoeg weet van de materie. Ik ben pas begonnen met brouwen en heb nog een hoop te leren.

Als er een geluidsinstallatie was geweest met een microfoon was die zeker gebruikt. Maar die was er niet. Begrijpelijk ook want de brouwerij is ingeklemd tussen de bebouwing. Gelet daarop is er ook geen installatie door mij gehuurd.

Er is hard gewerkt om zo veel mogelijk zaken op tijd uit te voeren. Maar de organisatie bestond niet uit een hele grote groep mensen. Alles wat in het programma stond is uitgevoerd. Met een groter budget en meer beschikbare tijd had het allemaal stakker uitgevoerd kunnen worden.
De prijsuitreiking was keurig op tijd. In het verleden heb ik heel wat keren meegemaakt dat dit niet het geval was.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  22:06 uAls er een geluidsinstallatie was geweest met een microfoon was die zeker gebruikt. Maar die was er niet. Begrijpelijk ook want de brouwerij is ingeklemd tussen de bebouwing. Gelet daarop is er ook geen installatie door mij gehuurd.

Er is hard gewerkt om zo veel mogelijk zaken op tijd uit te voeren. Maar de organisatie bestond niet uit een hele grote groep mensen. Alles wat in het programma stond is uitgevoerd. Met een groter budget en meer beschikbare tijd had het allemaal stakker uitgevoerd kunnen worden.
De prijsuitreiking was keurig op tijd. In het verleden heb ik heel wat keren meegemaakt dat dit niet het geval was.
Begrijp me niet verkeerd ook alsjeblieft, ik waardeer dit enorm, hoe je dit op poten hebt gezet.
Het zijn slechts verbeterpuntjes, toch? Iets om een volgende keer misschien iets mee te doen. Daarom zei ik al: het is net een juryrapport en zo'n dag opzetten is net brouwen. Gaandeweg leer je...
Als je volgende keer weer in Rotterdam organiseert meld ik me nu al aan om als vrijwilliger mee te helpen.

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  22:18 uBegrijp me niet verkeerd ook alsjeblieft, ik waardeer dit enorm, hoe je dit op poten hebt gezet.
Het zijn slechts verbeterpuntjes, toch? Iets om een volgende keer misschien iets mee te doen. Daarom zei ik al: het is net een juryrapport en zo'n dag opzetten is net brouwen. Gaandeweg leer je...
Als je volgende keer weer in Rotterdam organiseert meld ik me nu al aan om als vrijwilliger mee te helpen.

Of er snel een volgende keer komt is maar de vraag. De organisatie was een redelijke inspanning. Met meer mensen in de organisatie is dat natuurlijk minder. Maar de opkomst was echt laag. Zeker als je kijkt naar wat er geboden is.
Het programma precies op tijd uitvoeren maakt dan niet anders. En ja, het kan altijd beter. Echter er zijn meer dingen te doen. Het bijhouden van het forum, het geven van lezingen en het schrijven van een boek...

Mark GA

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  22:32 uOf er snel een volgende keer komt is maar de vraag. De organisatie was een redelijke inspanning. Met meer mensen in de organisatie is dat natuurlijk minder. Maar de opkomst was echt laag. Zeker als je kijkt naar wat er geboden is.
Het programma precies op tijd uitvoeren maakt dan niet anders. En ja, het kan altijd beter. Echter er zijn meer dingen te doen. Het bijhouden van het forum, het geven van lezingen en het schrijven van een boek...
Een boek over bier?

Eric v B

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  21:49 uAls je naar de ledenkaart kijkt dan zie je dat er heel veel leden zijn in de Randstad en Brabant. Er is een rechtstreekse treinverbinding met Brabant. Binnen het uur ben je in Rotterdam. Vanuit Breda zelfs binnen een half uur.
Ik had graag willen komen maar was helaas ziek maar met de trein was ik vanaf Venlo (deur tot deur), 3 uur onderweg geweest. Volgende keer zal het wel meer in "onze" richting zijn  ;)

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 16-04-2018  22:33 uEen boek over bier?

Ja. Meer vertel ik er nu nog niet over.

freelive

Ach mensen als je geweest ben prima niet geweest ook prima leuke middag geweest
maar asjeblieft geen 20 pagina's waarom je er niet was soms keuzes soms overmacht maakt niet uit
En Jacques goed gedaan en bedankt voor de energie die je er ingestoken hebt met of zonde mic
Wat ook geldt voor de sponsoren

gr C

 

Etn82

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  21:44 uIn dit geval Rotterdam, een stad die veel meer te bieden heeft dan menigeen in de gaten heeft. (...) Kortom het is geen straf om naar Rotterdam te gaan.

Sssst,... We proberen dat nog een beetje onder de pet te houden in Rotterdam. We voelen namelijk niet zo'n behoefte net zo'n toeristenval te worden als Amsterdam  ;)

tdp

Citaat van: Etn82 op 17-04-2018  06:14 uSssst,... We proberen dat nog een beetje onder de pet te houden in Rotterdam. We voelen namelijk niet zo'n behoefte net zo'n toeristenval te worden als Amsterdam  ;)

Daar heeft de Lonely Planet toch al wel voor gezorgd?

Etn82

Citaat van: tdp op 17-04-2018  09:02 uDaar heeft de Lonely Planet toch al wel voor gezorgd?

Hoopte dat dat inmiddels een beetje overgewaaid zou zijn,..  ;)

tdp

Citaat van: Etn82 op 17-04-2018  09:48 uHoopte dat dat inmiddels een beetje overgewaaid zou zijn,..  ;)

Haha, laten er vanaf nu Utrecht promoten!

Mark GA


Ansius

Citaat van: Jacques op 16-04-2018  22:32 uOf er snel een volgende keer komt is maar de vraag. De organisatie was een redelijke inspanning. Met meer mensen in de organisatie is dat natuurlijk minder. Maar de opkomst was echt laag. Zeker als je kijkt naar wat er geboden is.
Het programma precies op tijd uitvoeren maakt dan niet anders. En ja, het kan altijd beter. Echter er zijn meer dingen te doen. Het bijhouden van het forum, het geven van lezingen en het schrijven van een boek...

De vraag mag dan ook zijn waarom de opkomst zo laag was.

Mark GA

Citaat van: Ansius op 17-04-2018  13:11 uDe vraag mag dan ook zijn waarom de opkomst zo laag was.
Daarmee geef je aan een vermoeden te hebben waarom dat is?

Eric v B

Citaat van: Ansius op 17-04-2018  13:11 uDe vraag mag dan ook zijn waarom de opkomst zo laag was.
Misschien een poll opstellen: "Waarom was je niet bij het forumtreffen?"
Leer je doelgroep kennen. Waar is behoefte aan?
Wellicht heeft het grootste deel van de forumleden helemaal geen behoefte om elkaars lelijke tronies te ontmoeten. Maar misschien zijn er ook andere redenen waar de organisatie op ik kan spelen om het bezoekersaantal omhoog te krijgen.

Underdike

Wat mij betreft is de nr.1 gelegenheid om anderen te ontmoeten het ONK... daar komt ook beduidend meer mensen... zelfs vorige keer in een van god verlaten uithoek van Nederland (Zeeland) was er beduidend meer volk dan eergisteren in Rotterdam.

tommyg

Citaat van: Underdike op 17-04-2018  13:58 uWat mij betreft is de nr.1 gelegenheid om anderen te ontmoeten het ONK... daar komt ook beduidend meer mensen... zelfs vorige keer in een van god verlaten uithoek van Nederland (Zeeland) was er beduidend meer volk dan eergisteren in Rotterdam.
Dan ligt het in ieder geval niet aan de afstand...

Eric v B

Citaat van: tommyg op 17-04-2018  14:12 uDan ligt het in ieder geval niet aan de afstand...
Voor Underdike niet maar of hij een afspiegeling is van de gemiddelde forumgebruiker kunnen we alleen te weten komen als je aan de overige leden vraagt of zij de afstand/reistijd een issue vinden om een forumtreffen te bezoeken.

Mark GA

Ik kom uit Rotterdam. Ik bemoei niet. 8)

Ik zou niet naar een Forumdag in Groningen gaan in ieder geval.
Ook niet in Amsterdam maar dat heeft een andere reden.  :degroeten:

Thamerdal

Citaat van: Mark Green Anchor op 17-04-2018  16:03 uOok niet in Amsterdam maar dat heeft een andere reden.  :degroeten:
Kom je een biertje bieren bij De Bierkaai? Lijkt me gezellig, dat was het zondag ook  :proost:
https://debierkaai.net/

EBC

Citaat van: Underdike op 17-04-2018  13:58 uWat mij betreft is de nr.1 gelegenheid om anderen te ontmoeten het ONK... daar komt ook beduidend meer mensen... zelfs vorige keer in een van god verlaten uithoek van Nederland (Zeeland) was er beduidend meer volk dan essergisteren in Rotterdam.

Als er nu één uithoek is waar God prominent aanwezig is ...

Mark GA

Zondag was zeker gezellig. Gebroederlijk ook.
Het kán wel.

Maar ik kom nog steeds niet naar Amsterdam (dat ik het tegenwoordig weer met een hoofdletter schrijf zegt al heel wat) hahaha!
Ik heb drie jaar geleden weer een poging gedaan en wist binnen een kwartier weer waaróm ik dat niet moet doen...
Tegelijkertijd zijn jullie met die Bierkaai lekker bezig hoor. Mooi shirt ook!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.