15-4-2018 Programma forumtreffen Brouwerij Noordt Rotterdam

Gestart door Jacques, 11-03-2018 16:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Zondag 15 april zien we elkaar tijdens het forumtreffen in Rotterdam.

De locatie van dit gebeuren is
Brouwerij Noordt
Zaagmolenkade 46
3035 KA Rotterdam

Je kunt al wandelend van het Centraal station naar de brouwerij.
Maar er is ook een goede tramverbinding van het station naar een tramhalte vlakbij. Tramlijn 7, platform D, richting Woudestein, halte Zaagmolenbrug. Handig voor als je wat mee te nemen hebt.


Het programma
13:30 uur Start forumtreffen
14:30 uur Presentaties meegebrachte handigheidjes brouwen
15:00 uur Uiterst tijdstip voor inleveren formulier wedstrijd
15:30 uur Grote uitruil zelfgebrouwen bieren
16:30 uur Prijsuitreiking van de forumwedstrijd
18:00 uur Einde forumtreffen

In het programma is geen vaste tijd opgenomen voor een kijkje in de brouwerij, maar dit hoort wel tot de mogelijkheden.

De hele middag kan er volop geproefd worden. Natuurlijk van de lekkere biertjes van brouwerij Noordt, maar ook van de vergelijkingsbieren die speciaal door leden van het forum voor het forumtreffen gebrouwen zijn. Hiervan is echter maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar. Elk half uur zal een andere vergelijkingsbier te proeven zijn.
Verder is er hopthee van heel wat hopsoorten. Deze hopsoorten zijn beschikbaar gesteld door Van der Kooy Jubbenga. Deze leverancier heeft ook diverse hopsoorten in kleine verpakking van 10 g gesponsord voor de bezoekers van de het forumtreffen.
Ook kan gekauwd worden op allerlei moutsoorten die door Brouwstore ter beschikking gesteld worden. Op die manier kunnen hobbybrouwers voor hen onbekende moutsoorten leren kennen.
Zelf breng ik houtsnippers mee die al een tijdje op alcohol staan. Er kan hieraan geroken worden en er kan een heel klein beetje geproefd worden om een idee te krijgen van de smaken die deze snippers geven.
Er valt dus het een en ander te leren op het gebied van grondstoffen en smaak van bier.
Als je handigheidjes hebt die je wilt laten zien kan dat ook. Graag even melden in dit topic zodat we weten wat we mogen verwachten.

Tijdens de middag zijn helpende handen gewenst voor het inschenken van bieren en het in goede banen leiden van de proeverijen. Als iedereen een uurtje helpt is het voor ons allemaal gezellig en vliegt de middag voorbij.
Nadat we met zijn allen opruimen kan de stad Rotterdam ingegaan worden. Er zijn diverse biercafés die de moeite van het bezoeken waard zijn. Het proeflokaal van de Kaapse Brouwers sluit om 23:00 uur. Jammer dat het de volgende dag weer maandag is...

Jacques

Citaat van: Jacques op 11-03-2018  16:47 uTijdens de middag zijn helpende handen gewenst voor het inschenken van bieren en het in goede banen leiden van de proeverijen. Als iedereen een uurtje helpt is het voor ons allemaal gezellig en vliegt de middag voorbij.

Het zou fijn zijn als er een aantal leden zijn (3 à 4) die als vrijwilliger wat meer willen doen om het forumtreffen te laten slagen.
Denk daarbij aan het uitgeven van de T-shirts, het innemen van de prints voor de forumwedstrijd en het toezien bij hopthee, mout kauwen en houtsnippers.
Door dat te doen kom je gratis in het bezit van het nieuwe T-shirt.
Graag je hier aanmelden met de maat van het gewenste T-shirt.

Wolter

Citaat van: Jacques op 24-03-2018  14:02 uHet zou fijn zijn als er een aantal leden zijn (3 à 4) die als vrijwilliger wat meer willen doen om het forumtreffen te laten slagen.
Denk daarbij aan het uitgeven van de T-shirts, het innemen van de prints voor de forumwedstrijd en het toezien bij hopthee, mout kauwen en houtsnippers.
Door dat te doen kom je gratis in het bezit van het nieuwe T-shirt.
Graag je hier aanmelden met de maat van het gewenste T-shirt.

Schrijf mij maar op hoor. Heb al een shirt besteld dus die je voor mij in gedachte hebt mag naar de winnaar van de wedstrijd wat mij betreft.   ;D

Jacques

Citaat van: Wolter op 24-03-2018  21:57 uSchrijf mij maar op hoor. Heb al een shirt besteld dus die mag naar de winnaar van de westrijd.   ;D

Dan moet die dezelfde maat hebben...

Misschien kun je je bestelling annuleren. Maar je kunt natuurlijk ook een extra shirt hebben. Dan is het niet erg dat er af en toe gewassen moet worden.  :)
Je heb niet aangegeven welke maat je wilt hebben.

emiel1

Is dat treffen iets waar je je voor had aan moeten melden? Anders wil ik ook wel helpen. Met name met het uitreiken van de shirts natuurlijk ;) maar andere dingen vind ik ook leuk

Jacques

Citaat van: emiel1 op 24-03-2018  22:11 uIs dat treffen iets waar je je voor had aan moeten melden? Anders wil ik ook wel helpen. Met name met het uitreiken van de shirts natuurlijk ;) maar andere dingen vind ik ook leuk

Nee. Je hoef je niet aan te melden. Wat het ook een beetje spannend maakt omdat we niet weten hoeveel leden komen.

Heel fijn dat je als vrijwilliger wilt helpen. Heb je meteen een T-shirt  :). Naast het uitreiken van de shirts zijn er ook andere dingen te doen zoals het begeleiden van de proeverijen.

emiel1


Wolter

Citaat van: Jacques op 24-03-2018  22:05 uDan moet die dezelfde maat hebben...

Misschien kun je je bestelling annuleren. Maar je kunt natuurlijk ook een extra shirt hebben. Dan is het niet erg dat er af en toe gewassen moet worden.  :)
Je hebt niet aangegeven welke maat je wilt hebben.

Mijn maat is xl.

davyd

Citaat van: Wolter op 25-03-2018  10:02 uMijn maat is xl.
Volgens mij gaan er op dat forumtreffen veel blote bierbuiken te zien zijn.

Wolter

Citaat van: davyd op 25-03-2018  13:45 uVolgens mij gaan er op dat forumtreffen veel blote bierbuiken te zien zijn.

Is volgens mij ook de dress code die aan de deur gehanteerd zal worden.  >:D

Jacques

Nog even melden dat het forumtreffen ook gesponsord wordt door Van der Kooy Jubbega.
Deze leverancier heeft een grote hoeveelheid verschillende hopsoorten beschikbaar gesteld voor de bezoekers van het forum. Het gaat om in totaal 49 soorten waarbij een aantal experimentele soorten.
Daarvan zal hopthee gezet worden. Dit levert een unieke hoparomatheek op. De kans om te ontdekken welk hoparoma het beste past bij jouw volgend brouwsel.

Maar zijn ook veel kleine verpakkingen die verloot zullen worden onder de bezoekers. Een extra reden om naar het forumtreffen te komen.


O ja, als je graag een T-shirt wilt hebben met het nieuwe logo vergeet dan niet om die op tijd te bestellen.

Mark GA

Citaat van: Jacques op 30-03-2018  15:52 uNog even melden dat het forumtreffen ook gesponsord wordt door Van der Kooy Jubbenga.
Deze leverancier heeft een grote hoeveelheid verschillende hopsoorten beschikbaar gesteld voor de bezoekers van het forum. Het gaat om in totaal 49 soorten waarbij een aantal experimentele soorten.
Daarvan zal hopthee gezet worden. Dit levert een unieke hoparomatheek op. De kans om te ontdekken welk hoparoma het beste past bij jouw volgend brouwsel.

Maar zijn ook veel kleine verpakkingen die verloot zullen worden onder de bezoekers. Een extra reden om naar het forumtreffen te komen.


O ja, als je graag een T-shirt wilt hebben met het nieuwe logo vergeet dan niet om die op tijd te bestellen.
Ik heb een shirt besteld vorige week maar kreeg vrijwel meteen een mail met de boodschap dat men nog niet kon vertellen wanneer het geleverd zou kunnen worden.

Hoe zit dat met hopthee eigenlijk?
Hoe verhoudt zich dat tot je biersmaak? Valt dat te bepalen met hopthee?

Jacques

Citaat van: Mark Green Anchor op 30-03-2018  21:56 uIk heb een shirt besteld vorige week maar kreeg vrijwel meteen een mail met de boodschap dat men nog niet kon vertellen wanneer het geleverd zou kunnen worden.

Hoe zit dat met hopthee eigenlijk?
Hoe verhoudt zich dat tot je biersmaak? Valt dat te bepalen met hopthee?

De shirts zullen beschikbaar zijn bij het forumtreffen. Als je niet naar het forumtreffen komt dan wordt je shirt na het forumtreffen verzonden heb ik begrepen.

Door middel van hopthee krijg je een indruk van het aroma dat een hop geeft. Dat geldt zeker voor het geval je koudhopt. Het aroma in bier is anders omdat ook de vergisting invloed heeft op het hoparoma in bier. Maar de voornaamste karakteristieken komen wel overeen. Zo wordt een kruidige hop niet ineens bloemig door de vergisting.
Kortom je krijgt een aardig idee van wat een hop doet in je bier als je hopthee maakt. Het voordeel van hopthee is dat je ze ook kunt vermengen om te kijken wat een mix doet.

Jacques

Een andere sponsor van het forumtreffen is BrouwStore.

Zij hebben diverse mouten beschikbaar gesteld waarop gekauwd kan worden. Ook hierdoor krijg je een goede indruk van de smaak die een mout geeft. Ook kun je een combinatie maken van  verschillende mouten.

Er is zo veel te leren over de smaak van onze grondstoffen. En uiteraard kunnen ervaringen worden uitgewisseld.

Jacques

Sinds gisteren is er nog een sponsor van het forumtreffen: Brouwmarkt.

Brouwmarkt stelt extra prijzen beschikbaar voor de winnaars. Te weten € 100, € 50 en en € 20.

Maar ook als je niet meedoet aan de wedstrijd is het interessant om te komen. Er wordt het een en ander weggegeven door middel van een loterij. Het gaat om hop en zakjes gist. De hop is afkomstig van Van der Kooy en de gist van Brouwmarkt. Daarnaast heeft Brouwstore mout gesponsord om te proeven.

Uiteraard is het gezellig om de hele middag over de hobby te praten onder het genot van een biertje en mee te maken wie de wedstrijd gewonnen heeft.

Voldoende reden dus om te komen.

Jacques

In de berichten hiervoor heb ik jullie gewezen op het feit dat er meerdere sponsors zijn.

Ook ik persoonlijk sponsor het forumtreffen. Al een tijd heb ik verschillende soorten houtsnippers op wodka gezet. Je kunnen hieraan ruiken en ook een beetje van proeven.
Tussen de verschillende houtsnippers zit een behoorlijk verschil in smaak. Het is interessant om dit te ontdekken. Via houtsnippers kun je de smaak van je bier flink beïnvloeden.

Kom dus naar het forumtreffen. Neem ruilbieren mee en reserveer nog wat ruimte in je rugzak. Grote kans dan je meer naar huis gaat dan waarmee je gekomen bent...

Jacques

Tijdens het forumtreffen zal Brouwvereniging Rotterdam zich ook presenteren. Ze hebben een aantal bieren gebrouwen speciaal voor het forumtreffen. Met hetzelfde wort zijn 5 of 6 bieren vergist. Ook die kunnen worden geproefd.
Er is dus echt heel veel te proeven komende zondag.

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 11-04-2018  21:04 uTijdens het forumtreffen zal Brouwvereniging Rotterdam zich ook presenteren. Ze hebben een aantal bieren gebrouwen speciaal voor het forumtreffen. Met hetzelfde wort zijn 5 of 6 bieren vergist. Ook die kunnen worden geproefd.
Er is dus echt heel veel te proeven komende zondag.
Misschien toch maar met de trein dan  :proost:

Jacques

Citaat van: Thamerdal op 11-04-2018  21:31 uMisschien toch maar met de trein dan  :proost:

Goed plan. Brouwerij Noordt is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Het is niet zo heel ver lopen vanaf het NS station maar je kunt ook met tramlijn 7 van het station bij Noordt komen, zie het eerste bericht van dit topic voor details.

Vergeet je rugzak niet...

Jacques

Goed nieuws voor degenen die naar het forumtreffen gaan en nog geen T-shirt besteld hebben.
Tijdens het forumtreffen zijn T-shirts in verschillende maten te koop voor € 15 per stuk. Deze dienen contant afgerekend te worden.

De vele lekkere bieren van brouwerij Noordt moeten overigens met je PIN-pas betaald worden. Zie ook http://www.brouwerijnoordt.nl/taproom/

Verder is vermeldenswaardig dat vlakbij de brouwerij ook een bierwinkel met diverse bijzondere Nederlandse bieren. Zie https://www.hop-in.nl/winkel/
Voor de kookgekken onder ons: Kookpunt, een super grote kookwinkel (ik denk de grootste van Nederland) is ook om de hoek. Zie https://www.kookpunt.nl/

tdp


Jacques

Citaat van: tdp op 12-04-2018  08:58 uHeb er zin in!

Ik ook. Hopelijk veel anderen ook. Er is in ieder geval er aan gewerkt om er iets leuks van te maken.

Bij mijn weten is er nog nooit eerder in Nederland een evenement geweest waarbij zo veel verschillende soorten hop met elkaar vergeleken kunnen worden. Maar liefst 49 stuks. Met dank aan Van der Kooy!
Ook veel dank aan Brouwstore voor de 21 mouten die geproefd kunnen worden.
Brouwmarkt heeft meerdere Bulldog gisten beschikbaar gesteld.

Maar de meest bijzondere van deze bijeenkomst is dat je medeleden van dit forum in levende lijve kunt ontmoeten.
Plak daarom een sticker op je kleding met de forumnaam je bent zo herkenbaar voor de andere leden.

emiel1

Wordt er nog wat van de vrijwilligers verwacht? Eerder aanwezig zijn wellicht?

Jacques

Citaat van: emiel1 op 13-04-2018  10:51 uWordt er nog wat van de vrijwilligers verwacht? Eerder aanwezig zijn wellicht?

Iets eerder aanwezig zijn voor wat uitleg en dingen klaarzetten is wel handig. Ik stuur je overigens nog een persoonlijk bericht.

BrouwMark

Het lijkt mij heel leuk worden morgen, ik heb alleen echt ernstig liquide middelen tekort op dit moment... Ik denk dus niet dat ik er ben, maar wie weet. Veel plezier aan ieder die gaat!  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.