Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Walsmolen draait "zot"  (gelezen 2224 keer)

Offline crazyjopje

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Walsmolen draait "zot"
« Reactie #25 Gepost op: 13-03-2018 02:57 u »
Dit heb ik in het verleden ook eens gehad. na wat Google de fabrikant gebeld en 3dagen later had ik een mooi setje nieuwe tandwielen uit Engeland with compliment's gekregen...super service!!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water pas lekker als het langs brouwerij isgeweest
« Reactie #26 Gepost op: 13-03-2018 08:01 u »
Ik zou aan Jan de raad willen geven, nu hij de molen gaat open maken, de assen en de lagers heel goed te reinigen en te smeren. Je moet weten dat er enorme kracht nodig is om de assen te laten draaien om het graan te pletten, en elke bijkomende weerstand door een slecht gesmeerde as geeft een bijkomende kracht op de tandwielen. De walsenmolen moet, zonder mout dus leeg, heel soepel tussen tw vingers kunnen draaien.

Mijn zelfgemaakte walsenmolen die ook met bronzen lagerbussen is uitgerust smeer ik met heel fijn grafietvet.
Elk jaar demonteer ik de molen, worden de assen gereinigd en van nieuw grafievet voorzien.

Met deze walsenmolen schroot ik 10kg mout in 2 minuten. Het toerental van de assen is 60 t/m

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
« Reactie #27 Gepost op: 13-03-2018 10:50 u »
Jan,

neem kontakt op met je leverancier!

Ingo

Tags: schroten