Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: remon  (gelezen 241 keer)

Offline Remon

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: remon
« Gepost op: 10-03-2018 13:05 u »
Hoi,

Bij deze even me eigen voorstellen!
Ik ben remon uit het Brabantse omgeving. Sinds kort aan het brouwen  met een 30 l brewdog.
3e brouwsel vandaag overgeveld naar re mandfles. Dit keer een dubbel.
Meteen even een vraagje;
Heb voor 20 liter wort 11 gram s-33 en 5 gram belle Saison gebruikt. Na 6 dagen hoofdgisting dat er een dikke koek op het bier(hophars?)  Gist op bodem viel erg mee. En is gegaan van 1055 naar 1010 in 6 dagen.

Is dit vaker zo? Bij andere brouwsel (blond en tripel) was de hophars na 3 dagen weg.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline mbroek

• Super lid
  • Land: nl
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
Re: Voorstellen: remon
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2018 14:51 u »
Welkom.

De Saison gist geeft flink wat hopharsen, dat trekt wel weg. Die gist heeft wel lange tijd nodig en je eind SG kan heel laag worden. Niet te snel gaan bottelen.

Tags: