Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Defecte Braumeister na firmware update  (gelezen 824 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Defecte Braumeister na firmware update
« Gepost op: 04-03-2018 11:45 u »
Vandaag wilde ik brouwen maar ik zag dat mijn firmware achterhaald was. Een update gedaan, in eerste instantie kreeg ik 2 x een time out maar daarna een melding dat de firmware succesvol was. Alleen krijg ik nu de Braumeister niet meer aan. Ik zie de led verlichting van de knopjes branden maar voor de rest niks meer. Hij is ook niet aangemeld op mijn router met de module. Ik vermoed dus dat er iets mis is gegaan met het flashen van de firmware. Iemand nog de tip om deze vandaag werkend te krijgen of moet de Braumaster maar richting leverancier...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Martijn0172

• Super lid
Re: Defecte braumeister na firmware update
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2018 13:11 u »
Na respectievelijk gevloek en getier, een bak koffie met een lunch en het gebruiken van een andere USB poort direct op het moederbord is de Braumeister geupdate en staat nu warm te draaien.

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2018 13:40 u »
Wist niet eens dat je hem kan updaten. Fijn dat het werkt.
Wees ook altijd op je hoede indien je usb kabels van 5 meter gebruikt. Dat is de maximale afstand voor usb (zonder tussenkomst van hubs)

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2018 16:43 u »
Never change a winning team. Ofwel, waarom updaten als de OEM-software zijn werk goed doet. ;)

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
Re: Defecte Braumeister na firmware update
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2018 00:41 u »
Never change a winning team. Ofwel, waarom updaten als de OEM-software zijn werk goed doet. ;)
Of waarom niet wanneer de maker een nieuwe firmware uitbrengt? Als alles goed zou werken, waarom een nieuwe firmware uitbrengen?
Ok ok nieuwe functies en zo, snap hem wel, maar toch. Ik zou ook een update gedaan hebben.

Offline Martijn0172

• Super lid
Re: Defecte Braumeister na firmware update
« Reactie #5 Gepost op: 06-03-2018 07:46 u »
In eerste instantie heb ik de Braumester bij eerste gebruik al moeten updaten om hem überhaupt aan mijn netwerk te koppelen. Daarbij update ik altijd mijn apparatuur zsm vanwege bugfixes en (het dichten van) veiligheidsrisico's. In dit geval is er ook niks mis met de nieuwe firmware maar met het update proces. Blijkbaar is het noodzakelijk om een USB-poort te pakken welke direct aan het moederbord zit, een euvel die je vroeger vaker tegen kwam. Mogelijk heeft de lange USB kabel (van 3 m) hier ook een invloed op.

Tags: