Een neutrale pils gezocht

Gestart door Jacques, 01-03-2018 23:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: davyd op 03-03-2018  17:17 uFlink in prijs gestegen tegen anderhalf jaar geleden...

Er is veel vraag en maar een beperkt aantal aanbieders.
Het kan haast niet anders dan dat zich meerdere partijen gaan aanmelden.

Siebel Institute heeft ook een set. Siebel institute is een befaamde Amerikaanse brouwersschool dat in eigendom is van het Canadese Lallemand. Niet zo verwonderlijk dat er ook Lallemand senory kits zijn. Dit zijn glazen capsules met opgeloste smaakstoffen. Op zich heel praktisch omdat de poeders niet altijd goed oplossen.
Ook niet goedkoop... En iets verzenden vanuit de USA kost veel. Komt nog bij dat je ook invoerrechten en BTW moet betalen aan de bezorger. Daar word je niet vrolijk van.

Knobby

Citaat van: Knobby op 01-03-2018  23:40 uDas grappig, wij hebben binnenkort een paar proefschool avondjes gepland met dergelijke kits met ons IBU clubje.
Ik heb gehoord dat Amstel Gold vaak aangeraden werd.
Gisteren deel 1 van 3 van de proefschool gedaan met de IBU. Ik schreef bij elke sample metalig op. Dat blijkt dus gewoon in Amstel Blond te zitten...

Jacques

Inmiddels heb ik 12 pilseners geproefd.
Op basis van mijn proefervaringen tot nu toe is Oetinger voor mij de beste keuze. Behoorlijk neutraal en redelijk wat zwaveldioxide. Door het hogere gehalte aan zwaveldioxide is het bier minder gevoelig voor oxidatie tijdens de proeverij.

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 14-03-2018  20:50 uInmiddels heb ik 12 pilseners geproefd.
Op basis van mijn proefervaringen tot nu toe is Oetinger voor mij de beste keuze. Behoorlijk neutraal en redelijk wat zwaveldioxide. Door het hogere gehalte aan zwaveldioxide is het bier minder gevoelig voor oxidatie tijdens de proeverij.

Lucky you. Dit weekend in de aanbieding voor 5,50 de krat.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 14-03-2018  21:21 uLucky you. Dit weekend in de aanbieding voor 5,50 de krat.

Nu niet nodig. Vers is altijd beter...

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 14-03-2018  21:35 uNu niet nodig. Vers is altijd beter...

Dat is spijtig. Aanbieding is altijd goed namelijk.

Knobby

Citaat van: Haagse Wouter op 14-03-2018  21:21 uLucky you. Dit weekend in de aanbieding voor 5,50 de krat.
Welke winkel?

Haagse Wouter

Citaat van: Knobby op 14-03-2018  22:05 uwelke winkel?

Het is Oettinger  :nut: 5,99 trouwens, verkeerd onthouden eerst.

(Lidl ;))

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.