Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Chemipro oxi, naspoelen met?  (gelezen 693 keer)

Offline LJS

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Chemipro oxi, naspoelen met?
« Gepost op: 28-02-2018 17:12 u »
Beste brouwers, even een "muggezift"-vraag. Ik gebruik Chemipro Oxi en spoel dat na met koud kraanwater.
Nu is mijn vraag: loop ik daarmee toch het risico van besmetting?
Twee dingen:
-Ik zie Chemipro Oxi als een desinfectiemiddel; dus na grondig reinigen is dit voor mij de laatste stap en ga ik er vanuit dat bij juist gebruik mijn materiaal gedesinfecteerd is (om die discussie te voorkomen :))
-Ik wil naspoelen, hoewel het volgens de handleiding en wellicht velen van jullie niet hoeft (om ook die discussie te voorkomen  ;))

En als ik met koud kraanwater toch een besmettingsrisico loop, wat zou ik dan moeten gebruiken voor optimale bescherming? Gekookt kraanwater (ik wil dat graag voorkomen omdat dit weer een handeling is....)
Groet!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Moaneschien
Re: chemipro oxi, naspoelen met ?
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2018 17:45 u »
Normaal Nederlands kraanwater is prima.

Ingo

Offline bultje76

• Vol lid
  • GrainFather-er
Re: chemipro oxi, naspoelen met ?
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2018 17:47 u »
Kraanwater is inderdaad prima in Nederland.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Chemipro oxi, naspoelen met?
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2018 23:28 u »
Wat bedoeld wordt dat is dat het kraanwater in Nederland geen micro-organismen bevat die schadelijk zijn voor je bier.
Je hoeft dus niet bang te zijn voor besmetting door na te spoelen met water.

Tags: