Wilde tripel (Brettanomyces Bruxellensis)

Gestart door Martijn0172, 27-02-2018 07:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbybob

Ik heb 4 weken terug mijn Quadrupel, die op 1029 was blijven steken svg 63%, geënt met Brettanomyces Bruxellensis.

Nu 4 weken later staat ie al op 1016 ( SVG 80% ) hij ruikt, en smaakt voortreffelijk ga hem over 4 weken nog eens meten en kijken/besluiten wat ik ga doen?

Heb eventueel liever een smaak evolutie op fles dan in het gistvat (in dit geval een tot de nok toe gevulde water-jerrycan).

Martijn0172

Citaat van: hobbybob op 15-03-2019  12:57 uIk heb 4 weken terug mijn Quadrupel, die op 1029 was blijven steken svg 63%, geënt met Brettanomyces Bruxellensis.

Nu 4 weken later staat ie al op 1016 ( SVG 80% ) hij ruikt, en smaakt voortreffelijk ga hem over 4 weken nog eens meten en kijken/besluiten wat ik ga doen?

Heb eventueel liever een smaak evolutie op fles dan in het gistvat (in dit geval een tot de nok toe gevulde water-jerrycan).

Het lijkt mij veel te vroeg en een recept voor bommetjes op deze wijze. Brett B. kan door gisten tot SG 0.996, nu zal het niet zo laag uit komen door de donkere mouten maar SG 1.016 lijkt mij veels te hoog.

hans_nwk

Citaat van: Martijn0172 op 16-03-2019  09:06 uHet lijkt mij veel te vroeg en een recept voor bommetjes op deze wijze. Brett B. kan door gisten tot SG 0.996, nu zal het niet zo laag uit komen door de donkere mouten maar SG 1.016 lijkt mij veels te hoog.
Helemaal mee eens!
Geef hem een paar maanden voor bottelen.

hobbybob

Ik zeg toch ook volgende maand weer meten?

Inderdaad 0.996 is theoretisch haalbaar er zitten echt niet veel donkere mouten (je wort kleurt leuk van candy-syrup180).

Zolang ie niet minimaal 1003 is gaat ie niet op fles.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.