Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wilde tripel (Brettanomyces Bruxellensis)  (gelezen 3035 keer)

Offline hobbybob

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Wilde tripel (Brettanomyces Bruxellensis)
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2019 12:57 u »
Ik heb 4 weken terug mijn Quadrupel, die op 1029 was blijven steken svg 63%, geŽnt met Brettanomyces Bruxellensis.

Nu 4 weken later staat ie al op 1016 ( SVG 80% ) hij ruikt, en smaakt voortreffelijk ga hem over 4 weken nog eens meten en kijken/besluiten wat ik ga doen?

Heb eventueel liever een smaak evolutie op fles dan in het gistvat (in dit geval een tot de nok toe gevulde water-jerrycan).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2019 09:06 u »
Ik heb 4 weken terug mijn Quadrupel, die op 1029 was blijven steken svg 63%, geŽnt met Brettanomyces Bruxellensis.

Nu 4 weken later staat ie al op 1016 ( SVG 80% ) hij ruikt, en smaakt voortreffelijk ga hem over 4 weken nog eens meten en kijken/besluiten wat ik ga doen?

Heb eventueel liever een smaak evolutie op fles dan in het gistvat (in dit geval een tot de nok toe gevulde water-jerrycan).

Het lijkt mij veel te vroeg en een recept voor bommetjes op deze wijze. Brett B. kan door gisten tot SG 0.996, nu zal het niet zo laag uit komen door de donkere mouten maar SG 1.016 lijkt mij veels te hoog.

Offline hans_nwk

• Super lid
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2019 14:10 u »
Het lijkt mij veel te vroeg en een recept voor bommetjes op deze wijze. Brett B. kan door gisten tot SG 0.996, nu zal het niet zo laag uit komen door de donkere mouten maar SG 1.016 lijkt mij veels te hoog.
Helemaal mee eens!
Geef hem een paar maanden voor bottelen.

Offline hobbybob

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2019 15:09 u »
Ik zeg toch ook volgende maand weer meten?

Inderdaad 0.996 is theoretisch haalbaar er zitten echt niet veel donkere mouten (je wort kleurt leuk van candy-syrup180).

Zolang ie niet minimaal 1003 is gaat ie niet op fles.

Tags: