Hobbybrouwen > Grondstoffen

Brouwen met maÔs

(1/6) > >>

Miekelt:
Heren,

ik vroeg mij af wie er wel eens maÔs gebruikt tijdens het brouwen.
Hoe en wat voor maÔs voegen jullie toe? Ik zag op Brouwmarkt dat er maÔsvlokken te koop zijn.. Is die 'de maÔs' die men gebruikt wanneer maÔs als ingrediŽnt aangeduid wordt?

Daarnaast, ik het enkel een lichte helderen kleur en een zachte smaak? Of komt er meer bij kijken?

Hoe gebruik je het, volledige maisch? Of juist korter/langer.

Ben benieuwd, mij schoonvader wil een blond bier, een beetje a la Leffe, en ik zag dat daar maÔs als ingrediŽnt aangeduid staat. Wel gelezen dat maÔzena ook gebruikt wordt.
Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie verschillende ervaringen. Ik hoef geen Leffe kloon, maar de fundering ervan zou misschien wel leuk zijn.

Cheers,

Mike

Fermon:
Ik heb het een keer gebruikt om een pils te brouwen.
Hier vind je wat info wat betreft het maischen van ongemoute granen:
http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=verstijfselen

Brouwerij Hulzebos:
Ik vind brouwen met mais eigenlijk niet zo'n goed idee.
Met gebruik van mais loop je de kans dat je genetisch gemodificeerd mais, "Mosanto mais" in je bier gebruikt.
Als ik zie dat Castle malting kreten op hun website heeft staan als:
--- Citaat ---Geen enkele van onze mouten bevat GMO's zoals gedefinieerd in de Europese richtlijn 2001/18/EC, Dit betekend dat al onze mouten gegarandeerd GMO vrij zijn.
--- Einde van citaat ---
Waarom zou je ook ongemout granen gebruiken als pilsmout amper Ä 22,- per 25 kilo kost?

Ik weiger ook gewoon Hertog Jan/Dommels pilsener te drinken,omdat er mais en ongemoute gerst gebruikt wordt.

Haagse Wouter:

--- Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 21-02-2018  18:24 u ---Ik vind brouwen met mais eigenlijk niet zo'n goed idee.
Met gebruik van mais loop je de kans dat je genetisch gemodificeerd mais, "Mosanto mais" in je bier gebruikt.
Als ik zie dat Castle malting kreten op hun website heeft staan als: Waarom zou je ook ongemout granen gebruiken als pilsmout amper Ä 22,- per 25 kilo kost?

Ik weiger ook gewoon Hertog Jan/Dommels pilsener te drinken,omdat er mais en ongemoute gerst gebruikt wordt.

--- Einde van citaat ---

En dat is een groot probleem?

breda82:
Onmisbaar in een mexicaans stijl biertje? Mais gebruikt Hertog Jan puur uit financiŽle overwegingen denk ik of voegt het ook smaak toe, hoe dan ook Hertog Jan Puur is prima te drinken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie