11/12/13/14-04-2018 Bierfestival Groningen

Gestart door jaapz, 19-02-2018 15:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapz

Van 11 tot 14 april 2018 is er weer het Bierfestival Groningen, in de Martinikerk van stad Groningen.

Er is ook een competitie voor hobbybrouwers, dit jaar wordt er een Schwarzbier gebrouwen. Zie de site voor meer informatie.

https://bierfestivalgroningen.nl/en/home-2/

Oblomov


Herman

Bij mijn weten komt er geen totale uitslagenlijst. De prijsuitreiking en formulierteruggave was vanmiddag.

jaapz

Ik heb de amateurbrouwwedstrijd dit jaar gewonnen! Ik heb uiteindelijk 80 van de 100 punten gekregen op het BKG keuringsformulier, en 32 van de 40 punten van de vakjury. Uiteindelijk deden er geloof ik een stuk of 25 amateurbrouwers mee.



Verder kan je geloof ik de top 3 van elke competitie (foodpairing, pro brouwers, en amateurbrouwers) op de facebookpagina van het festival vinden. Formuliertjes konden vanmiddag na de prijsuitreiking opgehaald worden tijdens het festival.

Informatie over de wedstrijd was wel heel karig, heb eigenlijk overal mailtjes voor moeten sturen, ik wist tot vrijdagmiddag niet eens dat er daadwerkelijk een prijsuitreiking was!

Herman

Citaat van: jaapz op 14-04-2018  21:09 uVerder kan je geloof ik de top 3 van elke competitie (foodpairing, pro brouwers, en amateurbrouwers) op de facebookpagina van het festival vinden. Formuliertjes konden vanmiddag na de prijsuitreiking opgehaald worden tijdens het festival.

Informatie over de wedstrijd was wel heel karig, heb eigenlijk overal mailtjes voor moeten sturen, ik wist tot vrijdagmiddag niet eens dat er daadwerkelijk een prijsuitreiking was!

Nogmaals gefeliciteerd! Ik heb met de organisatie al afgesproken om wat verbeterpunten op papier te zetten, daar kan deze ook bij.

Wolter

Nogmaals Gefeliciteerd JaapZ. Het is wel bijzonder als jij 80 punten hebt gekregen. Kijk nog eens goed want bij mij staan er nl 83 punten vermeld op het formulier.
Ik ben hoe dan ook, net als vorig jaar, blij met mijn derde plaats.

Herman

Dat kan ik wel verklaren. De bieren zijn eerst gekeurd door 4 keurmeesters van het BKG, waaronder ik. Vervolgens zijn de top 5 nogmaals gekeurd door weer een vakjury van 4. Hieruit volgt de definitieve winnaar. Het kan dus zo zijn dat een bier op de 1e keuring hoger scoort dan op de 2e en vice versa.

Er was dit keer (door de planning van meerdere keuringen) geen tijd om de punten achteraf bij te stellen, dat gebeurt normaliter (ook op het ONK) om de winnaar ook de meeste punten te laten hebben. Winnen met minder punten leidt altijd tot vraagtekens.

Adbrouwt

Citaat van: Herman op 15-04-2018  10:45 uDat kan ik wel verklaren. De bieren zijn eerst gekeurd door 4 keurmeesters van het BKG, waaronder ik. Vervolgens zijn de top 5 nogmaals gekeurd door weer een vakjury van 4. Hieruit volgt de definitieve winnaar. Het kan dus zo zijn dat een bier op de 1e keuring hoger scoort dan op de 2e en vice versa.

Er was dit keer (door de planning van meerdere keuringen) geen tijd om de punten achteraf bij te stellen, dat gebeurt normaliter (ook op het ONK) om de winnaar ook de meeste punten te laten hebben. Winnen met minder punten leidt altijd tot vraagtekens.
De beste manier om een winnaar aan te wijzen is om ze naast elkaar te proeven. Dat je dan minder punten krijgt is bijzaak toch.
Was trouwens weer erg gezellig. Alle winnaars gefeliciteerd en heb nu al zin in volgend jaar. Ik ga voor een mooie blonde  ;)

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 16-04-2018  11:35 uDe beste manier om een winnaar aan te wijzen is om ze naast elkaar te proeven. Dat je dan minder punten krijgt is bijzaak toch.

Inderdaad. Dat is ook de methode die gehanteerd is bij de forumwedstrijd.


Alle winnaars van harte gefeliciteerd met hun prijzen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.