Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: 11/12/13/14-04-2018 Bierfestival Groningen  (gelezen 639 keer)

Offline jaapz

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwerij Vlugge Japie
11/12/13/14-04-2018 Bierfestival Groningen
« Gepost op: 19-02-2018 15:29 u »
Van 11 tot 14 april 2018 is er weer het Bierfestival Groningen, in de Martinikerk van stad Groningen.

Er is ook een competitie voor hobbybrouwers, dit jaar wordt er een Schwarzbier gebrouwen. Zie de site voor meer informatie.

https://bierfestivalgroningen.nl/en/home-2/

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oblomov

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • boe!
Re: 11/12/13/14-04-2018 Bierfestival Groningen
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2018 13:56 u »
Enig idee waar ik de uitslag vind?

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2018 20:52 u »
Bij mijn weten komt er geen totale uitslagenlijst. De prijsuitreiking en formulierteruggave was vanmiddag.

Offline jaapz

• Vol lid
  • Brouwerij Vlugge Japie
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2018 21:09 u »
Ik heb de amateurbrouwwedstrijd dit jaar gewonnen! Ik heb uiteindelijk 80 van de 100 punten gekregen op het BKG keuringsformulier, en 32 van de 40 punten van de vakjury. Uiteindelijk deden er geloof ik een stuk of 25 amateurbrouwers mee.

Verder kan je geloof ik de top 3 van elke competitie (foodpairing, pro brouwers, en amateurbrouwers) op de facebookpagina van het festival vinden. Formuliertjes konden vanmiddag na de prijsuitreiking opgehaald worden tijdens het festival.

Informatie over de wedstrijd was wel heel karig, heb eigenlijk overal mailtjes voor moeten sturen, ik wist tot vrijdagmiddag niet eens dat er daadwerkelijk een prijsuitreiking was!

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2018 21:52 u »
Verder kan je geloof ik de top 3 van elke competitie (foodpairing, pro brouwers, en amateurbrouwers) op de facebookpagina van het festival vinden. Formuliertjes konden vanmiddag na de prijsuitreiking opgehaald worden tijdens het festival.

Informatie over de wedstrijd was wel heel karig, heb eigenlijk overal mailtjes voor moeten sturen, ik wist tot vrijdagmiddag niet eens dat er daadwerkelijk een prijsuitreiking was!

Nogmaals gefeliciteerd! Ik heb met de organisatie al afgesproken om wat verbeterpunten op papier te zetten, daar kan deze ook bij.

Offline Wolter

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Als het bier gesmurft is... smurfen we het bier..
    • Amsterdamse Brouw Vereniging de Bierkaai
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2018 23:39 u »
Nogmaals Gefeliciteerd JaapZ. Het is wel bijzonder als jij 80 punten hebt gekregen. Kijk nog eens goed want bij mij staan er nl 83 punten vermeld op het formulier.
Ik ben hoe dan ook, net als vorig jaar, blij met mijn derde plaats.

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2018 10:45 u »
Dat kan ik wel verklaren. De bieren zijn eerst gekeurd door 4 keurmeesters van het BKG, waaronder ik. Vervolgens zijn de top 5 nogmaals gekeurd door weer een vakjury van 4. Hieruit volgt de definitieve winnaar. Het kan dus zo zijn dat een bier op de 1e keuring hoger scoort dan op de 2e en vice versa.

Er was dit keer (door de planning van meerdere keuringen) geen tijd om de punten achteraf bij te stellen, dat gebeurt normaliter (ook op het ONK) om de winnaar ook de meeste punten te laten hebben. Winnen met minder punten leidt altijd tot vraagtekens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • ABV de bierkaai
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2018 11:35 u »
Dat kan ik wel verklaren. De bieren zijn eerst gekeurd door 4 keurmeesters van het BKG, waaronder ik. Vervolgens zijn de top 5 nogmaals gekeurd door weer een vakjury van 4. Hieruit volgt de definitieve winnaar. Het kan dus zo zijn dat een bier op de 1e keuring hoger scoort dan op de 2e en vice versa.

Er was dit keer (door de planning van meerdere keuringen) geen tijd om de punten achteraf bij te stellen, dat gebeurt normaliter (ook op het ONK) om de winnaar ook de meeste punten te laten hebben. Winnen met minder punten leidt altijd tot vraagtekens.
De beste manier om een winnaar aan te wijzen is om ze naast elkaar te proeven. Dat je dan minder punten krijgt is bijzaak toch.
Was trouwens weer erg gezellig. Alle winnaars gefeliciteerd en heb nu al zin in volgend jaar. Ik ga voor een mooie blonde  ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 21:28 »
De beste manier om een winnaar aan te wijzen is om ze naast elkaar te proeven. Dat je dan minder punten krijgt is bijzaak toch.

Inderdaad. Dat is ook de methode die gehanteerd is bij de forumwedstrijd.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd met hun prijzen.

Tags: