Voorstellen: Rudmer

Gestart door Rudmer, 18-02-2018 21:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudmer

Hallo allemaal,

Na al een tijdje misbruik gemaakt te hebben van de beschikbare kennis wordt het nu toch eens tijd om mij ook netjes voor te stellen.

Onderhand ben ik met mijn vierde brouwsel bezig. Tussendoor heb ik ook nog een keer een uitstapje gemaakt en een perencidertje gemaakt [emoji2].

Ik ben voornamelijk bezig met speltbieren, maar vind het ook leuk om af en toe wat anders te proberen. We willen hier in de tuin nog een aantal hopplanten neerzetten. De soorten ben ik nog aan het bekijken. Ik hoop hier nog meer kennis en kunde op te kunnen doen.

Samen met mijn vrouw bedenken we de recepten en dan maar gaan met de banaan! De kinderen hebben hun verjaarsbier al besteld, al moeten ze daar nog 6 en 8 jaar op wachten!

Mijn brouwinstallatie bestaat uit een setje Ikea pannen, een glazen gistfles en een brouwemmer. We houden het vooralsnog simpel.

Even showen: links de perencider en rechts (en onder) een Diabolo van Brewferm.

(Met dank aan mijn vrouw voor de vormgeving van het logo!)

Groeten en proost
Rudmer

Jacques

Welkom Rudmer.

Leuk dat jullie als gezin bezig zijn met je hobby.
Zolang je kinderen nog niet mogen drinken kunnen ze je natuurlijk wel meehelpen met schoten, schoonmaken en opruimen en dergelijke...

Mark GA

Ha Rudmer,
Ben benieuwd hoe lang je dat gaat volhouden, je Ikea pannen en glazen fles...
Ben ook zo begonnen maar ben nu bijna dagelijks nieuw materiaal aan het bijbestellen...
Voor je het weet staat er een Arsegan 50 te draaien in je keuken, wedden?
Vooralsnog is potten en pannen het leukst (vind ik), het is ontdekken ontdekken ontdekken...
Veel plezier!

Jaap W

Rudmer, welkom op dit nuttige en zeer leerzame forum.  :brouwen: PS. Heb je ruzie met je buren?, omdat je overweegt hopplanten te gaan poten in je tuin. Hop is een behoorlijke woekerplant en als je niet oppast kunnen je buren ook bierbrouwen met jou hopplanten. Zorg er wel voor dat je vrouwelijke planten plant, want alleen daaraan komen de hopbellen die je nodig hebt. Succes.  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.