Zuurmout

Gestart door Johnny Stardust, 18-02-2018 19:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johnny Stardust

Ha brouwers,

Gisteren bracht de postbode me 2x 5 kilo zuurmout. Dit hadden er eigenlijk 2x 1 kilo moeten zijn. Nu kan ik 10 aliassen aanmaken en 10x pogen om de beste Gose te maken...

Hebben jullie andere suggesties om die karrevracht zuurmout van me in op te maken?

Grtz, Arne  :brouwen:

Rene Haring

Citaat van: Johnny Stardust op 18-02-2018  19:01 uHa brouwers,

Gisteren bracht de postbode me 2x 5 kilo zuurmout. Dit hadden er eigenlijk 2x 1 kilo moeten zijn. Nu kan ik 10 aliassen aanmaken en 10x pogen om de beste Gose te maken...

Hebben jullie andere suggesties om die karrevracht zuurmout van me in op te maken?

Grtz, Arne  :brouwen:
Maischen en pH verhogen? Gebruik je het als pilsmout :-)



EBC

Simpel, gebruik 3-4 % in je blonde bieren als vervanging van pilsmout, en je hoeft geen pH correctie meer te doen.

Je werkt zonder toevoegingen, je hebt pH onder controle, je hoeft geen dure pH meter te kopen, het geeft je een goed gevoel  :biersmile:.

Reinheitsgebot rules.

tdp

Citaat van: EBC op 18-02-2018  20:29 uSimpel, gebruik 3-4 % in je blonde bieren als vervanging van pilsmout, en je hoeft geen pH correctie meer te doen.

Je werkt zonder toevoegingen, je hebt pH onder controle, je hoeft geen dure pH meter te kopen, het geeft je een goed gevoel  :biersmile:.

Reinheitsgebot rules.

Alleen nog wat verzinnen voor siropen en suikers... ;)

EBC

Citaat van: tdp op 18-02-2018  20:31 uAlleen nog wat verzinnen voor siropen en suikers... ;)

Soms doen we een knipoog en exporteren we maar niet naar Duitsland.
Duitse toeristen zijn overigens dol op Belgische Tripel met suiker.

tdp

Citaat van: EBC op 18-02-2018  20:39 uSoms doen we een knipoog en exporteren we maar niet naar Duitsland.
Duitse toeristen zijn overigens dol op Belgische Tripel met suiker.

Geloof ik direct, keer wat anders dan een landbier of een weizen.

Johnny Stardust

Bedankt!  :degroeten:

Alleen te gebruiken dus om zuurgraad te corrigeren om onder Rheinheitsgebot te kunnen werken?

BrouwMout.nl

Je kunt ook 10-15% gebruiken in Witbier om een lekker zuurtje mee te geven.

Haagse Wouter

Misschien gebruiken om sneller zure stijlen bier te brouwen.

Maak is een biertje van rond de 5% met lekkerveel zuurmout. Gooi er frambozen bij.
BAM, sour kettle frambozen bier.

BrauerSven

Weet iemand toevallig of de Brouwland zuurmout dezelfde is als de Weyermann? Mijn indruk was dat de Brouwland zuurder is.

davyd

Volgens mij heeft Brouwland geen andere zuurmout dan Weyermann.

Oscar

Citaat van: EBC op 18-02-2018  20:29 uReinheitsgebot rules.

Ja... En vervolgens bottelen met suiker. :nut:  Weg Reinheitsgebot... :P :-\

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.