Bij mij gaan de hopplanten ook aardig goed voor het eerste jaar.
Ik heb 1 plant in de kas staan omdat dit een geredde stek was van een plant die dood ging. Stekje was nog geen 5 cm en is nu volgroeid tot een volwaardige Chinookplant.

De Cascade plant zit ook al lekker vol bellen. Niet heel groot maar hij heeft veel last gehad van de warmte en droogte.

De aromahop heeft veel last gehad van een te arme bodem en is na een meter de lucht in groeien gestopt. Na wat online zoeken kwam ik op een narcotica forum de tip tegen om kalk er bij te doen. Dus ik heb er wat kalk en voeding bij gedaan. Daarna ging de plant weer groeien.

Verder vond ik nog een (wilde) plant op de erfscheiding. Ik wist niet welke plant het was en of die mannelijk of vrouwelijk was. De buren waren niet blij met de plant omdat hun dachten dat het berenklauw was. Volgens de buren geeft de plant een branderig gevoel aan de handen na het aanraken. Ik heb de plant dus uitgegraven en op een andere plek achter in de tuin gezet ver weg van mijn planten.
Gelukkig begon er vorige week pluisjes aan te groeien. We hebben dus een vrouwelijke plant.