Brewing by Design, passie voor bierbrouwen

Gestart door Christiaan S, 14-02-2018 17:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christiaan S


Naam schrijver; Christiaan Salomons

Titel boek: Originele titel; Brewing by Design, passie voor bierbrouwen

Jaar uitgifte: 2018
Naam uitgever en plaats vestiging uitgever: Mijnbesseller.nl

Aantal pagina's: 165
Het boek is gebonden en als Ebook te koop bij Bol.com
ISBN:    9463678522 voor de paperback en 9789463678551 voor het Ebook

Indien bekend kostprijs: € 21.49 voor de paperback en 8.99 voor het Ebook

Onderwerp boek;
Hoe je van blik brouwen gaat naar volmout brouwen met de valkuilen die je onderweg tegen komt.
Het boek bevat meer dan 40 verschillende recepten en beschrijvingen van het gemaakte bier.

Indien het bier opgestuurd is naar een bierbrouw kampioenschap zit de tekst van het keuringsrapport erbij.

De samenvatting:

Na bijna vijf jaar hobbymatig bierbrouwen werd het tijd om terug te blikken op deze bijzondere ervaring. Doormiddel van het goed documenteren van alle brouwsessies, dus ook de dingen die niet zo goed gingen, ontstond een verhaal dat verteld moest worden. Brewing by Design, Passie voor Bierbrouwen levert een kijk op het brouwen en de stappen die daaraan vooraf gegaan zijn. Iedereen kan in principe bierbrouwen. Wel moet je je goed voorbereiden. Ook moet je durven, om steeds weer een nieuw niveau te bereiken. Maar, zoals met alles: Het plezier moet voorop staan!

Dit boek is geschikt voor de hobbybrouwer die wil weten wat erbij komt kijken van het begin met blikbrouwen totaan een giststarter maken en volmout recepten brouwen.
Er staat uitgebreide recepeten in.

Christiaan S

Vanaf nu ook bij de Brouwmarkt in Almere op voorraad en in de winkel aanwezig.

Jacques

Citaat van: Christiaan S op 10-05-2018  20:16 uVanaf nu ook bij de Brouwmarkt in Almere op voorraad en in de winkel aanwezig.

Om het forum te steunen is kopen via de bovenstaande link beter. Kost je niets extra. De prijs van een boek is in Nederland wettelijk overal hetzelfde.

Erick


Serge VL

Citaat van: Erick op 11-05-2018  13:28 uWelke bovenstaande link?
Deze:

emiel1

Citaat van: Serge VL op 11-05-2018  14:15 uDeze:

Nee, hij bedoelt de bol.com link in het oorspronkelijke bericht van Christiaan S. Die met het plaatje

Jacques

Citaat van: emiel1 op 11-05-2018  14:41 uNee, hij bedoelt de bol.com link in het oorspronkelijke bericht van Christiaan S. Die met het plaatje

Klopt. Bij boekbesprekingen op dit forum staat vaak een rechtstreekse link naar het boek op de webshop van Bol.com. Dat is een speciale link die er voor zorgt dat een heel klein gedeelte van de aankoopsom bij het forum terecht komt. Het mooie is dat  het je niets extra kost. Boven € 20 is verzenden gratis bij Bol.com.

Rob.Erto

Boek met uitsluitend recepten. Ik heb enige tijd geleden mijn eerste recept uit dit boek gebrouwen, een Imperial IPA. Afgelopen week voor het eerst gedronken, en mijn beste en lekkerste gebrouwen bier tot nu toe.

Christiaan S

Citaat van: Rob.Erto op 04-09-2018  21:06 uBoek met uitsluitend recepten. Ik heb enige tijd geleden mijn eerste recept uit dit boek gebrouwen, een Imperial IPA. Afgelopen week voor het eerst gedronken, en mijn beste en lekkerste gebrouwen bier tot nu toe.

Daar ben ik blij mee. Hopelijk zijn de andere recepten ook zo'n succes.

De review in het blad Brouw is een leuk stukje geworden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.