Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Het idee is prima, alhoewel ik zelf Azacca niet ken. Mijn ervaring met dryhoppen van lichte lagers is wel dat alhoewel de extractie op koude temperaturen wat langzamer gaat, de hopsmaken en -aroma's wel veel sneller naar voren komt met minder hop.
Wat vinden jullie van dit recept:
Ik ga dit weekend een vergelijkbaar bier brouwen. 50/50 pilsmout en munchener. Dr Rudi op 60, 20, 5 en 0 minuten en in de koudhop. Gist is de W-34/70. Die van mij is waarschijnlijk wat moutiger en minder bitter, maar het lijkt me een mooi recept wat je hebt.
Gewoon brouwen, er kan niet zoveel mis gaan.
Ik twijfel nog een beetje over de bitterheid in relatie tot de moutigheid. Wellicht moet ik het bier toch wat meer body geven? Het is echter een alger c.q. een deel van de moutigheid krijg ik "gratis".
Hoe is het geworden? Mijn bier met Dr Rudi hop is heerlijk hoppig geworden. Mooi bier.