Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Thermometer in ketel  (gelezen 6946 keer)

Offline Joshua

• Vol lid
  • Land: fr
  • Ware Jacob
Thermometer in ketel
« Gepost op: 10-01-2006 13:04 u »
Vraagje: ik probeer een mooie en goede brouwinstallatie te bouwen en ik dacht eraan om thermometers  in de zijkant van mijn ketel te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn deze zg bimetaal thermometers nauwkeurig genoeg? Zijn deze in Nederland ergens te koop? En als laatste de meet sensor is deze niet erg kwetsbaar bij het roeren in de maischketel?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: thermometer in ketel
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2006 13:08 u »
Mag ik je aanraden de zoekfunctie te gebruiken, die werkt echt heel goed.

Hier staan denk ik wel de antwoorden op jouw vragen.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2006 13:11 u »
Ik heb een onderwerp gemaakt die vele links bevat naar nuttige bouwonderwerpen, kijk hier maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2006 13:25 u »
Er is volgens mij nog niet veel geschreven over analoge thermometers die jij bedoelt, Joshua. Ik heb er eentje aan mijn tegenstroomkoeler zitten die afkomstig is van een verwarmingsketel. Deze is echter niet nauwkeurig en reageert ook langzaam op temperatuurveranderingen. Je kunt veel  beter een digitale thermometer gebruiken. Welke, kun je lezen in de link die MO al aangaf.

Offline Celocelava

• Senior lid
  • Ik vond het volgende brouwsel beter....
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2006 15:23 u »
Digitaal is inderdaad wel handig maar wij gebruiken analoge thermometers die ook in de voedselindustrie veel gebruikt worden, uiterst nauwkeurig en speciaal voor dit soort toepassingen ontwikkeld.

Wijziging: Plaatje toevoegen werkt niet??

Offline Joshua

• Vol lid
  • Land: fr
  • Ware Jacob
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2006 17:50 u »
Weet jij waar deze thermometer te koop zijn. Denk dat ze handig zijn en staat mooi in de ketel natuurlijk.

Offline Celocelava

• Senior lid
  • Ik vond het volgende brouwsel beter....
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2006 18:25 u »
Econosto is het merk.

Offline Liemingbrouwer

• Super lid
  • Land: be
  • Ipso Facto
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2006 21:47 u »
Hallo iedereen,

Ik heb zopas drie thermometers gekocht voor gebruik in mijn veergistintank, mijn maishketel, en mijn warmwater ketel.
Dat ze snel reageren heb ik geprobeerd en voor wat ik ze ga gebruiken valt dat best mee.
Ze komen van een groothandel in verwarmingsonderdelen waar alleen installateurs mogen kopen (ze hebben er mij toch drie verkocht) en kosten 6 euro.
Er waren er te krijgen in alle maten en belangrijker alle schalen tot 60 tot 80 en deze dus tot 120 ze hadden daar zelfs kwikthermometers om boven op een ketel te zetten in een mooi koperen hulsje voor diegene die het uitzicht ook wat gunnen.

Groetjes
Lemingbrouwer

Offline Rudie

• Junior lid
  • **
  • The sky is the limit (when you're sober)
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2006 12:42 u »
Kijk anders even hier

link hersteld

Offline HopSwiers

• Senior lid
  • Land: be
  • A beer a day keeps the doctor away!
Re: Thermometer in ketel
« Reactie #9 Gepost op: 23-11-2012 12:40 u »
Hallo iedereen,

Ik heb zopas drie thermometers gekocht voor gebruik in mijn veergistintank, mijn maishketel, en mijn warmwater ketel.
Dat ze snel reageren heb ik geprobeerd en voor wat ik ze ga gebruiken valt dat best mee.
Ze komen van een groothandel in verwarmingsonderdelen waar alleen installateurs mogen kopen (ze hebben er mij toch drie verkocht) en kosten 6 euro.
Er waren er te krijgen in alle maten en belangrijker alle schalen tot 60 tot 80 en deze dus tot 120 ze hadden daar zelfs kwikthermometers om boven op een ketel te zetten in een mooi koperen hulsje voor diegene die het uitzicht ook wat gunnen.

Groetjes
Lemingbrouwer

Waar heb je die gekocht? Ik wou er bij Eriks bestellen maar die kosten 60/stuk. Als je er dan 2 wilt kopen vind ik dat nogal prijzig!

groetjes HopSwiers

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Thermometer in ketel
« Reactie #10 Gepost op: 23-11-2012 17:19 u »
Waar heb je die gekocht? Ik wou er bij Eriks bestellen maar die kosten 60/stuk. Als je er dan 2 wilt kopen vind ik dat nogal prijzig!

groetjes HopSwiers

Je reageert nu op een bericht van bijna 7 jaar geleden. Liemingbrouwer is de laatste tijd niet zo actief meer op dit forum.
Maar misschien dat iemand anders soortgelijke thermometers heeft gekocht.

Veel goedkoper en preciezer zijn digitale thermometers. Daar zijn op het forum ook diverse topics over te vinden.

Tags: thermometer