Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Langere shank voor Chinese tapkraan  (gelezen 613 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Langere shank voor Chinese tapkraan
« Gepost op: 13-02-2018 19:49 u »
Ik heb een tweetal kraantjes besteld maar niet logisch nagedacht over de lengte van de shank. Ik zie op meerdere sites shanks aangeboden maar ik vraag me af of deze wel geschikt zijn, gezien het kegelvormige koppelstuk (regelt de compensatorkraan). Iemand die mij op weg kan helpen? De bijgeleverde shank is 3,5 cm maar ik wil naar 10 cm gaan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Martijn0172

• Super lid
Re: Langere shank voor Chinese tapkraan
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2018 13:31 u »
Blijkbaar zijn shanks niet zo universeel :)

Van candirect kreeg ik de tip om een adapter te komen en de shank met 8 cm te verlengen, dat zou moeten voldoen

Offline Dees Dubbel

• Junior lid
  • **
  • Land: be
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2018 15:38 u »
Is dat een bier- of een waterkraan?
Heb je het over die kegel of het niet afgebeelde langere stuk waar de vloeistof uitkomt?
  :-\

Niets zo goed en doeltreffend als rechtstreeks contact met de vakhandel. Voor biertap bij ons is dat Antoine, met winkels o.a. in Brussel en Gent. Ook al gebruik ik zelf soms Aliexpress en bol.com :-[ , maar dan enkel als ik heel zeker ben wat ik nodig heb. Het lijkt me toch een waterkraan? Sukses.
  :weetniet:

Shank (EN) := 1)a) schacht (technisch NL), bijv. de schacht van een bout, van een waterkraan ; 1)b) steel, bijv. van een veegborstel of een schop; 2) schenkel, pijpbeen (anatomisch NL);  c) ...
Toch een rijke taal, dat Nederlands, voor wie haar geen geweld aandoet.
 8)

Offline Martijn0172

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2018 16:52 u »
Ik heb het over de kegel boven, die gaat lichtjes in en uit aan de hand van de stand van de compensator kraan. Dit betreft een chinese kraan verkocht als bier tap. Ik heb een andere kraan van candirect en de basis is exact hetzelfde alleen zijn de nippeltjes net een paar mm anders waardoor het niet uitwisselbaar is.

Ik had inderdaad vrij snel antwoord van candirect met exacte links naar de onderdelen die ik nodig heb, fijne service

Tags: