Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Arjen  (gelezen 548 keer)

Offline Arjen1969

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Arjen
« Gepost op: 14-02-2018 14:38 u »
Hallo bierliefhebbers. Heb een paar weken geleden hier al een account aangemaakt maar daarvoor was ik ook regelmatig hier te vinden. Ik brouw al een tijdje, ooit begon het met blikbrouwen in 2010, maar sinds oktober vorig jaar doe ik het helemaal zelf. Inmiddels mijn derde brouwsel afgelopen maandag gebotteld na een vergisting van ruim 2 weken. Voor mij is het forum vooral een super bron van informatie. Ik vind het echt geweldig hoe goed hier informatie wordt gedeeld, want ik heb wel gezien dat bierbrouwen elke keer opnieuw weer leerzaam is. Mooi dat de ervaringen hier uitgewisseld worden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Arjen
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2018 00:18 u »
Welkom Arjen.

Je hebt gelijk. Hoe vaker je brouwt des te meer je leert. Dat geldt zelfs voor mij na ruim 37 jaar...

Offline muldereric

• Vol lid
  • Het moet wel een hobby blijven :)
Re: Even voorstellen: Arjen
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2018 00:03 u »
Welkom Arjen!
Zoals Jacques al zei, al doende leert men, dus veel doen :)
Ik roep het zelf wel makkelijk, maar heb eigenlijk nooit tijd voor mezelf om te brouwen lol.
Werk wil nogal eens extra tijd innemen, en als ik niet aan het werk ben dan is het wel wat anders. Moet ook wel eens voor weken naar het buitenland, waardoor er dan ook weer weinig tijd overblijft. Zo leer ik zelf amper haha.
Misschien toch maar eens gaan kijken naar een brouwgilde of vereniging, dat is altijd een goede zet en eveneens een goede leerweg en wordt door velen aangeraden.

Tags: