Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen : Paul  (gelezen 554 keer)

Offline p_veltkamp

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen : Paul
« Gepost op: 12-02-2018 22:03 u »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul, ik ben 43 jaar en kom uit de Haarlemmermeer. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (17 en 12).
Voor de geboorte van mijn kinderen heb ik gebrouwen (eerst blikken en later vol mout) maar uiteindelijk de boel verkocht ivm tijdgebrek.
Nu, na een aantal jaar, de draad weer opgepakt. 2 jaar terug heb ik een starterskit gekocht bij Brouwmarkt en deze heb ik afgelopen December aangevuld met een Easybrew 30.
Verder heb ik een koelkast omgebouwd naar Gistkast (naar voorbeeld op dit forum).
Ik heb in de tijd dus veel gehad aan de informatie op deze site en het forum.

Brouwen gaat een beetje met vallen en opstaan. Laatste biertje had ik geen koolzuur op de fles (waarschijnlijk te lang gelagerd of te koud weg gezet). Biertje daarvoor daarentegen was super gelukt (American IPA).
Er staat nu een tripeltje op de fles en afgelopen zaterdag een Weizen met wat aromahop gebrouwen en die staat nu lekker te borrelen in de gistkast.
Merk dat de opbrengst van het mout wat tegenvalt met de Easybrew maar daar heb ik ook al wat tips voor gelezen op dit forum.

Brouw ze allemaal en tot ziens op het forum!

Groeten Paul

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Arjendv

• Junior lid
  • **
Re: Even voorstellen : Paul
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2018 21:16 u »
Hoi Paul, leuk dat je weer begonnen bent.
Eigenlijk een beetje dezelfde route als ik gevolgd heb. Ben in het verleden ooit begonnen met wijn. En een aantal jaren terug regelmatig met blik (en zak) aan de slag geweest.

Ik heb nu een brewmonk 30 (broertje van easybrew 30). Ik vind de opbrengst van het mout wat wisselend.
Wat zijn de tips die jij gevonden hebt?

(Momenteel een klassiek rookbiertje in de 2e vergisting staan)

Offline p_veltkamp

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen : Paul
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2018 23:34 u »
Hey Arend,

Dank voor je reactie.
Er is een Easybrew topic op dit forum:

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35233.msg532397.html#msg532397

Hoop dat de link werkt.  Zoek anders even op Easybrew.
Tips die ik opgepakt heb voor de volgende brouw sessie zijn:
1: Iets fijners schroten
2: Af en toe het beslag roeren

Ben benieuwd hoe je rookbiertje zal smaken!

Grtz Paul

Tags: