BrouwHulp bestanden op Android

Gestart door Adrie, 21-11-2012 14:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Herman vroeg me of ik van plan ben een Android BrouwHulp viewer te maken om recepten bijvoorbeeld op een clubavond bij de hand te hebben. Voorlopig heb ik het veel te druk om zoiets te maken.

Maar er is een alternatief. Je kunt het gratis pakken Brewzor pro installeren op je android telefoon. Vervolgens zet je fermentables.xml, hopx.xml, miscs.xml, yeasts.xml, waters.xml, styles.ml, mashs.xml en equipments.xml uit je BrouwHulp datamap in een map op je android. Importeer deze in de databanken van brewzor. Zet ook brews.xml op je android en importeer dit bestand in de receptendatabank van Brewzor. Nu heb je al je brouwsels op je telefoon bij de hand.

Je moet nog wel even bij de settings van Brewzor aangeven dat je metrische eenheden wilt en, Gravity in SG. Klik ook Recipe calculations aan, zodat brewzor keurig begin SG, kleur en bitterheid berekent. Helaas geeft Brewzor niet het eind SG weer en ook niet het alcoholpercentage.

Meer hoef je niet te doen om de gegevens van je brouwsels altijd bij je te hebben.

Als je nieuwe recepten wilt importeren, moet je deze in Amarillo exporteren als xml bestand, dit bestand op je telefoon zetten en vervolgens weer in Brewzor importeren.

RobinB

Werkt dat ook voor BrouwVisie's .xml's?

Adrie

Citaat van: RobinB op 21-11-2012  15:29 uWerkt dat ook voor BrouwVisie's .xml's?

Geen idee. Niet uitgeprobeerd, want ik heb geen BrouwVisie.

Henielma

Met de xml files van BrouwHulp Amarillo werkt het best goed. Het belangrijkste wat er niet in te zien is dat zijn het aantal liters zoals ik het nu zie.

Maar het is zeker al goed bruikbaar.

Oscar

Citaat van: RobinB op 21-11-2012  15:29 uWerkt dat ook voor BrouwVisie's .xml's?

Ongetwijfeld... :)

ChrisK

Hoera voor de zoekfunctie! Dit werkt gewoon nog. Het is alleen wel even zoeken naar een apk voor Brewzor Pro. Er zijn niet stiekem inmiddels al betere oplossingen?

Knobby

Citaat van: ChrisK op 03-02-2018  23:24 uHoera voor de zoekfunctie! Dit werkt gewoon nog. Het is alleen wel even zoeken naar een apk voor Brewzor Pro. Er zijn niet stiekem inmiddels al betere oplossingen?
Kan je een linkje delen? Lijkt me erg handig.

AntonM


Underdike

Kan je recepten exporteren als Excel bestanden?
Dan kan ik ze namenlijk opslaan in dropbox, en met de Excel-App op mijn iPhone kan ik dan vanaf mijn telefoon erbij (en aanpassingen maken / dingen toevoegen).

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.