Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Specificaties ONK klasse A vs. algemene specs  (gelezen 515 keer)

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Land: nl
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
Specificaties ONK klasse A vs. algemene specs
« Gepost op: 12-02-2018 18:24 u »
Ik heb een Irish Red Ale gebrouwen en wil voor het eerst meedoen en hem indienen voor het ONK 2018 (niet om te winnen, maar om 's een onderbouwd commentaar te horen)

Nu lees ik de specificaties

https://www.bierkeurmeestersgilde.nl/p-httpd/multimedia/upload_ajaxVIlhLU.pdf

en zie dat klasse A tot een start SG van 1.060 loopt. Kijk ik bij de Irish Red Ale dan staat daar een begin SG tot 1.048.

Mijn Irish heeft een start sg van 1.056 en zou  dus te hoog zijn? Insturen of niet?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Traploper

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Specificaties ONK klasse A vs. algemene specs
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2018 18:41 u »
Ze hebben jouw documentatie niet. Is jouw bier een goede representatie van de stijl, daar gaat het om. Als jouw bier zwaarder smaakt of meer restsuikers heeft dan hoort, dan kan het een probleem zijn. Wat vind je zelf?

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2018 18:49 u »
Ze hebben jouw documentatie niet. Is jouw bier een goede representatie van de stijl, daar gaat het om. Als jouw bier zwaarder smaakt of meer restsuikers heeft dan hoort, dan kan het een probleem zijn. Wat vind je zelf?

Nou, hij staat nog te vergisten, maar ik denk dat het een prima Irish Red Ale wordt. Binnen de specs die volgens mij wereldwijd aangehouden worden < 1060 (maar dus niet < 1048 van het bierkeurdersgilde)

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2018 19:38 u »
Gewoon insturen. Ik heb ooit een Bock ingezonden als Dubbel. Scoorde supergoed  :police:

Tags: