Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Siliconen slangen Brewpi  (gelezen 617 keer)

Offline moostmartijn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Siliconen slangen Brewpi
« Gepost op: 11-02-2018 10:06 u »
Afgelopen week heb ik 5 meter siliconen slangen besteld bij Brewpi. Bij het openen van het pakketje constateerde ik dat er (waarschijnlijk) schimmel aanwezig is aan de binnenkant van de slang. Hebben jullie enig idee of dit te verwijderen is door middel van uitkoken of iets dergelijks?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Arjendv

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Siliconen slangen Brewpi
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2018 10:10 u »
Als er al schimmel in staat nog voor je de slang gebruikt hebt: Terugsturen!

Offline FrankOD

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2018 11:26 u »
Is het niet een of ander poeder van het productie proces?

Offline moostmartijn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2018 11:35 u »
Reactie van Brewpi:

Citaat
Dit is geen schimmel, maar talkpoeder van de productie van de slang om te voorkomen dat ze aan elkaar plakken. Als. Je de slang doorspoelt is dat voldoende, eventueel met star dan dan lost het beter op.

Het is dus geen schimmel maar talkpoeder. Aan de buitenkant zit inderdaad veel talkpoeder. Echter ben ik nog niet overtuigd dat het binnenste in de slang, het zwarte op de eerste foto, ook talkpoeder is. Ik zal hem zo maar eens goed door laten lopen met kokend water.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2018 12:30 u »
Reactie van Brewpi:

Het is dus geen schimmel maar talkpoeder. Aan de buitenkant zit inderdaad veel talkpoeder. Echter ben ik nog niet overtuigd dat het binnenste in de slang, het zwarte op de eerste foto, ook talkpoeder is. Ik zal hem zo maar eens goed door laten lopen met kokend water.

Voor een grondige reiniging kun je eerste de slang vullen met een loogoplossing en daarna met een zuuroplossing zoals Star San.

Tags: