MOOC - Science of Beer

Gestart door William, 10-02-2018 23:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Voor liefhebbers:


In het kader van het 100 jarig bestaan van de Universiteit Wageningen wordt een MOOC (Massive Open Online Course) Science of Beer gestart.

CiteerVier honoursstudenten van Wageningen University & Research zijn bezig om een Massive Open Online Course (MOOC) te maken over een bijzonder thema: bier. Niet alleen over hoe bier kan worden gedronken, maar ook aspecten zoals productie, marketing en gezondheidsrisico's komen naar voren. De MOOC wordt in 2018 namens Wageningen University & Research aangeboden op verschillende kanalen.

CiteerWhat you'll learn
- The production of beer, including its supply chain and raw materials used
- Different types of beer and the steps taken to produce beer
- The cultivation process of beer ingredients and its impact on the environment
- The marketing of beer and beer's impact on culture
- How to set up a marketing plan advertise and sell a product
- How the environment shapes beer cultures
- Beer consumption and its effects on the human body and health


Zo te zien niet zwaar inhoudelijk maar wel leerzaam.

Wanneer: 24 april - 15 juni 2018
Kosten: geen

Meer informatie:
Website
facebook


VtX

Leuk, ik heb me in ieder geval ingeschreven.
Zeker de laatste set onderwerpen raak ik toch noet dagelijks aan.

Pieter1954

Ik heb me ook aangemeld, wel zonder certificaat van goed gedrag voor $ 49.
Dat wordt bier brouwen en drinken met een wetenschappelijk excuus.

Knobby

leuk, hebb me aangemeld

Tjardo

Ook aangemeld, leuk! Ben benieuwd hoe dit werkt. Elke week een online 'les' of zo?

Jacques

Lijkt mij erg leuk. Op dit moment heb ik echter te weinig tijd om mee te doen.

hopjesvla

Wellicht leuk voor de geïnteresseerden  ;):

https://www.edx.org/course/the-science-of-beer

Gratis colleges van de Wageningen Universiteit, start op 24-04-2018

Geplukt van de site:

About this course


Have you ever taken a sip of beer and wondered why it tastes a certain way or what effect the alcohol has on your body?

In this course, you will learn all about beer, including how it's made, the raw materials used, it's supply chain, how it's marketed and the effect of beer consumption on your body.

After this course, tasting a beer will be an entirely new sensation: you will enjoy it even more since you will better understand what's inside your drink. Not to mention, to be a responsible drinker it is important to know what effects beer has on your health. You will gain a natural view on this, allowing you to form your own well-grounded opinion.

This MOOC is developed by students of Wageningen University & Research in honour of the 100 year anniversary of the university. The students have received guidance from professors and experts in the field of food production, health risks, marketing, logistics and sustainable supply chains to ensure a high-quality learning experience for everyone. In this MOOC your teachers will truly be your peers!

So, are you interested in the science behind your beer? Register for this course now!
What you'll learn

    The production of beer, including its supply chain and raw materials used
    Different types of beer and the steps taken to produce beer
    The cultivation process of beer ingredients and its impact on the environment
    The marketing of beer and beer's impact on culture
    How to set up a marketing plan advertise and sell a product
    How the environment shapes beer cultures
    Beer consumption and its effects on the human body and health


Course Syllabus

Module 1: Production of Beer
In this two-week module you will learn everything about the production process of beer. You will explore different beer styles, be confronted with quality issues and make choices on beer logistics.

Module 2: Raw materials of beer and cultivation practices
You will deepen your understanding on the raw materials of beer. You will find out how their cultivation and the environment influence each other.
 
Module 3: Marketing of beer and cultural effects
You will explore how beers are marketed. After this module you will see through the marketing tricks that marketers use, and have knowledge of its impact on the image and culture of beer.

Module 4: Consumption of beer and health effects
In this week you will follow the pathway that beer takes after it is consumed. You will form your own opinion on responsible drinking, by comparing both positive and negative effects on the human health.

Pieter1954

Een bericht hierover is al eerder gepost. De cursus start op 24 april en niet op 24 februari!

William

Citaat van: Pieter1954 op 03-03-2018  11:43 uEen bericht hierover is al eerder gepost. De cursus start op 24 april en niet op 24 februari!

hier. Elke aandacht is goed voor dit initiatief.

hopjesvla

 :weetniet: helemaal niet gezien (geef toe: ik heb er ook niet naar gezocht...). De datum is ieg aangepast. Tussen het brouwen door vandaag viel me dit weer ineens in, dus ik dacht ik post het nog even snel.. ;)

Jacques


thezewery

Iemand een idee wat dat certificaat (40 euro?!) inhoudt?

Pieter1954

Citaat van: thezewery op 03-03-2018  20:47 uIemand een idee wat dat certificaat (40 euro?!) inhoudt?

Een getuigschrift dat je die cursus doorlopen hebt. Voor je CV.

thezewery

Citaat van: Pieter1954 op 03-03-2018  23:36 uEen getuigschrift dat je die cursus doorlopen hebt. Voor je CV.
Doorlopen in de zin van: pc heeft aangestaan?

Broeky

Leuk! Ik heb me ingeschreven. Ik ben benieuwd.

rlandzaat


Tom den Hollander

Iemand enig idee hoe dit werkt? Kan je dit wel gewoon doen wanneer het je uitkomt? Is neem ik aan webbased cq. thuisleren ?

Pieter1954

Hier een stukje in het Wagenings universiteitsblad van vandaag.


Pieter1954

Heeft iemand nog iets gehoord hierover?
De cursus zou vandaag van start gaan, maar ik heb geen idee hoe, wat, hoe laat, etc.?

bierinjisp

Bij mij werkt de cursus. Aanvangsttijden mag je zelf bepalen. Het is op eigen tempo.

thezewery

Kreeg zojuist een meeltje dat de 1e les te volgen is...

Pieter1954

Ja, ik heb ook zojuist een e-mail van hun gehad hierover.

thezewery

Iemand het 1e deel uit kunnen zitten?

Knobby

Filmpjes op 1,5x speed en me er doorheen geforceerd. Hoop echt dat alleen de introductie zo is en dat ze in de volgende modules wel de diepte in gaan...

BastiaanvdS

Citaat van: Knobby op 29-04-2018  14:57 uFilmpjes op 1,5x speed en me er doorheen geforceerd. Hoop echt dat alleen de introductie zo is en dat ze in de volgende modules wel de diepte in gaan...
Nee, helaas... maar op zich wel vermakelijk. Al ben ik nog steeds niet aan het einde gekomen.

Het zijn ook maar studentjes, hè. Die volgen daarnaast ook gewoon andere vakken (en gaan naar feestjes  :biersmile:).
Als het de docenten waren had het denk ik wel meer diepgang gehad.

Zie ook bijv. hier hoe docenten uitleg geven (en een aantal brouwers; ook niet alles is even diepgaand):



(en dan de andere 70 video's hiervan bekijken)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.