Teveel suiker in appelcider? 1 kilo suiker op 2,5 liter appelsap gedaan

Gestart door barkli, 08-02-2018 21:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik Z

Waarom zou je gaan weggooien? Gewoon sap erbij doen en gaan meten tot je een SG hebt waar je tevreden over bent. De hoeveelheid bottelsuiker is afhankelijk van de hoeveelheid bubbels die je hebben wilt, 6 a 7 procent is voldoende, als je tevreden bent met weinig bubbels is 4 % voldoende.

Peke

Heb in bier flesjes 7 gram per liter gedaan.
Champagne flessen 15 gram per liter.
Aldi en Lidl biologisch sap beide begin SG van 1050 en met mijn gebruikte gist een eind SG van 1002

barkli

Heb de 2,5 liter met kilo suiker maar aangelengd met 1,2 liter water en weg gezet en dan kijk ik wel wat het wordt :nut:.
En  aankomende week als ik alles binnen heb maak ik de nieuwe en dan  met veeeeel minder suiker of geen :biersmile:

Weet er misschien nog iemand waar ik een goedkope SG-meter kan kopen die voor nu zolang goed genoeg is?

Peke

Had je direct met je bestelling mee moeten laten sturen.
Nu heb je nog geen idee wat je hebt gedaan met je water toevoeging.

Suiker toevoegen is niet noodzakelijk

Erik Z

Het is geen bier, je kunt geen wijn aanlengen met water. Je moet sap toevoegen.

Peke


mats1942

Hallo ik ben voor het eerst appelcider aan het maken.
Maar weet niet goed hoeveel gist en suiker ik nu juist moet gebruiken in een 5 liter glazen fles.
Ik gebruik gewone suiker en broodgist.
En moest ik dan te veel suiker en gist erin doen kan dit dan schadelijk zijn of zal dit gewoon minder goed smaken ?

HermanH


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.