Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe brouwwinkel in Brabant  (gelezen 12055 keer)

Offline Eskil

• Vol lid
  • Land: nl
  • G.H.B Genooier Hoes Brouwerie
    • Genooier Hoes Brouwerie
Re: Nieuwe brouwwinkel in Brabant
« Reactie #25 Gepost op: 09-02-2018 22:05 u »
Ha, onder de rook van Bavaria, je kunt er de mouterij ruiken. Makkelijk ik kom er minstens eens per week langs. :proost:
Vastelaovend allemaal !

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2018 03:32 u »
Is die conclusie alleen op basis van dat ene produkt anders vind ik je conclusie een beetje voorbarig.
Elk product dat ik recent gekocht heb en waarvan ik de prijs kon herinneren, was op de unibrew site duurder. Soms wel meer dan 20%.
Wel mooi dat ze yeastbay gisten aanbieden. Daar zitten een aantal interessante tussen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2018 12:14 u »
Zoetermeer zou wel heel chill zijn. (Sorry, weet even geen Nederlands word die de lading zo goed dekt ;D)

chill = keigoed
word = woord  ;)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2018 12:19 u »
chill = keigoed

In de context van een brabantse winkel kan ik keigoed nog accepteren, in elke andere provincie zie ik dat anders.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2018 12:22 u »
Daar wordt het "vet koel"  ;D

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2018 14:22 u »
Je begint je wel af te vragen of de brouwwinkels expres de randstad vermeiden :p.
Ik vind Dordrecht of Zoetermeer wel een mooie locatie.
Berry woont niet ver van Lieshout. Nu rijdt hij naar Jubbega (locatie blijft overigens bestaan) straks zit hij dichter bij huis.
Het is een enorme opp. En hij is er blij mee maar het kost hem ook veel energie. Vooral van afspraken die niet worden nagekomen.
Verder denk ik, om op je vraag terug te komen, dat er nogal een verschil is in euro's ten aanzien van de evt. huur van een loods en/of koop van industriegrond in het westen t.o.v. het oosten zuiden en noorden.
 :degroeten:
Huygenmeester

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2018 14:27 u »
Mijn brouwmaat en ik willen een CCT van 53 liter van SS BrewTech aanschaffen. Deze blijkt 90 euro duurder bij Unibrew dan bij de grote concullega uit Almere. Nu heb ik niet de hele site van Unibrew doorgenomen, maar het is wel mijn algemene indruk, dat ze aan de dure kant zijn (je kunt natuurlijk ook zeggen, dat Brouwmarkt in de regel goedkoper is  ;)).
Kijk je wel eens bij Van der Kooy op de site. Mijn ervaring is al 20 jaar dat ze uiteindelijk goedkoper zijn. Maar ja de bloemkool bij super Deen is soms ook duurder dan bij AH.  ;)
Huygenmeester

Offline rlandzaat

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2018 20:10 u »
Is die conclusie alleen op basis van dat ene produkt anders vind ik je conclusie een beetje voorbarig.
Nee,  voor ik iets aanschaf vergelijk ik de prijzen van de mij bekende leveranciers. Dan is het toch Brouwmarkt, die meestal de voordeligste is.

Alles goed en wel, op dit moment heb ik een after-sales probleem met Brouwmarkt. Vooralsnog is dit niet de plaats om dit hier te bespreken, maar goedkoop lijkt nu toch duurkoop te zijn.

Offline Sjoerd

• Senior lid
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2018 22:48 u »
Goed te horen, ga er zeker een keer naartoe

Offline Willy-en-co

• Junior lid
  • **
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2018 10:53 u »
Je begint je wel af te vragen of de brouwwinkels expres de Randstad vermeiden :p.
Ik vind Dordrecht of Zoetermeer wel een mooie locatie.

Helemaal eens in de Randstad zit niks. Woon zelf in Zoetermeer maar met deze nieuwe winkel is Brouwmarkt nog steeds dichterbij.

Natuurlijk is alles online te koop maar vaak ga ik naar de winkel want dat kijk toch lekkerder. Maar ben de afgelopen twee keer beetje teleur gesteld teruggekomen want de winkel was aardig leeg. En als je het vraagt is het dat alles zo hard gaat. Dan denk ik op mijn beurt weer. Bestel dan meer.

Offline Underdike

• Super lid
  • www.keut.beer
    • www.keut.beer
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2018 18:21 u »
Onder de rook van Schiphol, in Boesingheliede, zit Brouwmaatje... niet alleen webwinkel, maar ook gewoon een winkel met ruime openingstijden en een goed assortiment 👍

PS, ik heb geen relatie met de beste man... ik winkel normaal gesproken in Almere, maar gebruik aan en af ook Brouwmaatje als ik in de buurt ben.

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2018 19:12 u »
Ik hoop dat die nieuwe winkel van van der Kooy in Beek en Donk niet einde betekent voor de winkel in Jubbega, want dan zijn wij hobbybrouwers in het noorden de sigaar
Helemaal mijn idee.
Vroeger haalde ik mijn spullen bij Van Rein, was net iets dichterbij.

Offline eahdn

• Boven 10 berichten
  • *
  • Wees gerust rond, maar blijf gezond! Proost!
« Reactie #37 Gepost op: 16-02-2018 15:40 u »
Ik ben hier erg content mee. Hoewel Unibrew in het algemeen iets duurder is dan Brouwmarkt, compenseer ik nu door vooral snelheid en besparing verzendkosten. Orderprocessing bij Brouwmarkt is soms erg traag.

Overigens is direct shoppen erg idieaal wanneer je maar een product nodig heb. Turbogist in Leende is vreselijk. Duurde veel te lang voordat je een product op kan halen.

Offline RobPh

• Junior lid
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 16-02-2018 18:41 u »
Altijd erg tevreden met UniBrew. Ben erg benieuwd wanneer de winkel opengaat. Kan er verder niets van terugvinden.

Online Hay

• Super lid
« Reactie #39 Gepost op: 05-03-2018 11:48 u »
Is er al nieuws over een openingsdatum?

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #40 Gepost op: 05-03-2018 12:54 u »
Neen ik heb gemaild maar zijn druk bezig maar konden geen datum aangeven.
Gewoon afwachten dus.

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2018 17:42 u »
Nog steeds niets bekend?
Ik ben volgend weekend bij onze dochter in Son en Breugel en het zou wel leuk zijn om dan een bezoekje te kunnen brengen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2018 17:01 u »
Nog steeds niets bekend?
Ik ben volgend weekend bij onze dochter in Son en Breugel en het zou wel leuk zijn om dan een bezoekje te kunnen brengen.

Ik had vorige week contact met Berry Hiemstra, de man achter de winkel. Men is heel druk bezig, Ik heb niet aan hem gevraagd wanneer ze open gaan, maar dat zal niet zo lang duren. Je zou naar Van der Kooij Jubbenga kunnen bellen om te vragen of zij een concrete datum weten. Ook die zaak is van Berrie.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2018 21:27 u »
Ik had vorige week contact met Berry Hiemstra, de man achter de winkel. Men is heel druk bezig, Ik heb niet aan hem gevraagd wanneer ze open gaan, maar dat zal niet zo lang duren. Je zou naar Van der Kooij Jubbenga kunnen bellen om te vragen of zij een concrete datum weten. Ook die zaak is van Berrie.
Ik heb enkele weken terug contact gehad maar waren druk doende maar konden nog geen richtdatum geven.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2018 21:42 u »
Ik heb enkele weken terug contact gehad maar waren druk doende maar konden nog geen richtdatum geven.

Mogelijk kan dit nu wel. Vandaar mij advies om nog eens te informeren.

Offline Hoppenbrouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Übung macht den Meister
    • Peels Bierbrouwersgilde
« Reactie #45 Gepost op: 18-03-2018 11:20 u »
Ik kom dagelijks bij/naast de winkel en heb regelmatig contact met Berry. Zal het hier posten wanneer hij open gaat of wanneer er met zekerheid een datum bekend is. Scheelt jullie een hoop telefoontjes (en hem hetzelfde verhaal vertellen). ;)

Offline Winne2

• Junior lid
  • **
  • Ik brouw, dus ik leef.....
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2018 15:25 u »
Ik kom dagelijks bij/naast de winkel en heb regelmatig contact met Berry. Zal het hier posten wanneer hij open gaat of wanneer er met zekerheid een datum bekend is. Scheelt jullie een hoop telefoontjes (en hem hetzelfde verhaal vertellen). ;)

TOP! Ik wacht met smacht... :proost:

Offline rlandzaat

• Vol lid
« Reactie #47 Gepost op: 31-03-2018 10:45 u »
Van een leverancier in mouten hoorde ik, dat ze komende week open gaan.

Offline HuygenMeester

• Senior lid
    • HuygenMeester
« Reactie #48 Gepost op: 31-03-2018 13:00 u »
Van een leverancier in mouten hoorde ik, dat ze komende week open gaan.
In de winkel in Jubbega hoorde ik dat dat nog spannend gaat worden  :-\
Huygenmeester

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2018 13:13 u »
Mijn brouwmaat en ik willen een CCT van 53 liter van SS BrewTech aanschaffen. Deze blijkt 90 euro duurder bij Unibrew dan bij de grote concullega uit Almere. Nu heb ik niet de hele site van Unibrew doorgenomen, maar het is wel mijn algemene indruk, dat ze aan de dure kant zijn (je kunt natuurlijk ook zeggen, dat Brouwmarkt in de regel goedkoper is  ;)).
Is nu zelfs € 139,-- duurder dan in Almere. De 7 Gal is € 90,-- duurder, dus maar eentje in Almere bestellen.

Tags: