Nieuwe brouwwinkel in Brabant

Gestart door Hoppenbrouwers, 08-02-2018 11:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Kon er hier op het forum nog niets over vinden maar binnenkort gaat er een nieuwe brouwwinkel open in Nederland. Unibrew zuid Nederland (vd Kooy) opent zijn deuren in het Brabantse Beek en Donk. De winkel is ruim opgezet en heeft een grote voorraad. Toch wel handig aangezien er in het zuiden nog niet echt heel grote winkels zaten met een ruim aanbod.
Tip dus. :brouwen:

Winne2

Dat zou inderdaad super zijn. Ben benieuwd, inderdaad nog nergens iets te vinden. Inside information??

Hay

Leuk. Weet je ook al wanneer en zo?

Hoppenbrouwers

Doel is eind deze maand al. Er moet alleen nog veel gebeuren dus de vraag of dat precies gehaald gaat worden blijft. Maar de ambitie is er zeker en het zal niet lang meer duren.
Was er eergisteren even en er stonden twee vrachtwagenladingen Weyermann en Dingemans mout. Leek net alsof er niets binnen stond (om de orde grote even aan te geven).

Erick

Zie ook:
Citaat van: Biertje1985 op 06-02-2018  15:28 uKijk hier maar eens, hun nieuwe website ziet er goed uit.
https://www.unibrew.nl/

Haagse Wouter

Je begint je wel af te vragen of de brouwwinkels expres de randstad vermeiden :p.
Ik vind Dordrecht of Zoetermeer wel een mooie locatie.

floris68

Helemaal mee eens, voor ons Hagenezen een heel eind rijden altijd!

rlandzaat

Mijn brouwmaat en ik willen een CCT van 53 liter van SS BrewTech aanschaffen. Deze blijkt 90 euro duurder bij Unibrew dan bij de grote concullega uit Almere. Nu heb ik niet de hele site van Unibrew doorgenomen, maar het is wel mijn algemene indruk, dat ze aan de dure kant zijn (je kunt natuurlijk ook zeggen, dat Brouwmarkt in de regel goedkoper is  ;)).

Hay

Is die conclusie alleen op basis van dat ene produkt anders vind ik je conclusie een beetje voorbarig.

haicoterbeek


Don Emilio

Ok heel goed - perfect, maar ik wil van Kooy niet ondermijnen. Het is ook een goede toeleverancier.
Echter in Leende ( bij Eindhoven) zit Turbogist.nl (kijk op hun web site en wat er niet op staat even bellen)
En die heeft alles op bestelling wat ook Brouwland.com in België verkoopt (heeft wel het grootste / assortiment in West Europa, denk ik zowel voor Bier- Wijn- en Gedistilleerd ). En let op er zit verschil in prijzen (zelfs voordeel) i.v.m. verrekening van BTW.
Ook apparatuur/ machines voor een wat meer ligt, tegen een professionele brouwer (randje hobby / commercieel )
Zij zijn nl een weder verkoper van hun.
Dus als je daar in de buurt woont zeer gemakkelijk. (Ook om het daar op te halen.) Het is maar een tip!

Henielma

Citaat van: Hoppenbrouwers op 08-02-2018  12:17 uDoel is eind deze maand al. Er moet alleen nog veel gebeuren dus de vraag of dat precies gehaald gaat worden blijft. Maar de ambitie is er zeker en het zal niet lang meer duren.
Was er eergisteren even en er stonden twee vrachtwagenladingen Weyermann en Dingemans mout. Leek net alsof er niets binnen stond (om de orde grote even aan te geven).

Ik ben er blij mee. Kom regelmatig door Beek en Donk dus dat gaat me verzendkosten schelen.

RobW

Citaat van: Don Emilio op 08-02-2018  17:06 uOk heel goed - perfect, maar ik wil van Kooy niet ondermijnen. Het is ook een goede toeleverancier.
Echter in Leende ( bij Eindhoven) zit Turbogist.nl (kijk op hun web site en wat er niet op staat even bellen)
En die heeft alles op bestelling wat ook Brouwland.com in België verkoopt (heeft wel het grootste / assortiment in West Europa, denk ik zowel voor Bier- Wijn- en Gedistilleerd ). En let op er zit verschil in prijzen (zelfs voordeel) i.v.m. verrekening van BTW.
Ook apparatuur/ machines voor een wat meer ligt, tegen een professionele brouwer (randje hobby / commercieel )
Zij zijn nl een weder verkoper van hun.
Dus als je daar in de buurt woont zeer gemakkelijk. (ook om het daar op te halen)Het is maar een tip !!!!!

Zo'n herverdeler van Brouwland zat er vroeger ook in Katwijk. Was daar niet kapot van. Inderdaad maar één keer in de week nieuwe voorraad en als het er dan weer eens niet bijzat kon je nog een week wachten. In die tijd zat van Gelder nog in Amsterdam wat ook niet echt handig was.

Eigenlijk zijn we best wel verwend onderhand met al die ruim gesorteerde webwinkels.

Jacques

Citaat van: RobW op 08-02-2018  23:00 uEigenlijk zijn we best wel verwend onderhand met al die ruim gesorteerde webwinkels.

Precies. Er is online veel te koop. De verzendkosten zijn meestal niet te hoog. Daar kun je meestal niet voor rijden. Het bezoeken van een winkel kost ook de nodige tijd. Bij een webwinkel wordt alles keurig thuisbezorgd of afgegeven op een plek in de buurt waar je je spullen kunt ophalen wanneer jou het uitkomt

Neemt niet weg dat een een fysieke winkel lopen ook wat heeft. Meestal kom ik echter met meer spullen naar buiten dan ik vooraf gedacht had. En ik denk dat ik niet de enige ben...

Ik zal zeker eens gaan kijken in Beek en Donk, ondanks dat dit ook voor mij niet naast de deur is.

muldereric

Citaat van: Jacques op 08-02-2018  23:46 uPrecies. Er is online veel te koop. De verzendkosten zijn meestal niet te hoog. Daar kun je meestal niet voor rijden. Het bezoeken van een winkel kost ook de nodige tijd. Bij een webwinkel wordt alles keurig thuisbezorgd of afgegeven op een plek in de buurt waar je je spullen kunt ophalen wanneer jou het uitkomt

Neemt niet weg dat een een fysieke winkel lopen ook wat heeft. Meestal kom ik echter met meer spullen naar buiten dan ik vooraf gedacht had. En ik denk dat ik niet de enige ben...

Ik zal zeker eens gaan kijken in Beek en Donk, ondanks dat dit ook voor mij niet naast de deur is.
Ik dacht al dat ik de enige was die met meer naar huis kwam dan datgene wat er op de boodschappenlijst stond [emoji23][emoji23][emoji23]

Erwin Warners

Citaat van: rlandzaat op 08-02-2018  14:38 uMijn brouwmaat en ik willen een CCT van 53 liter van SS BrewTech aanschaffen. Deze blijkt 90 euro duurder bij Unibrew dan bij de grote concullega uit Almere. Nu heb ik niet de hele site van Unibrew doorgenomen, maar het is wel mijn algemene indruk, dat ze aan de dure kant zijn (je kunt natuurlijk ook zeggen, dat Brouwmarkt in de regel goedkoper is  ;)).

Ben het deels met je eens, maar je moet wel opletten want de inhoud van verpakkingen hop zijn anders 125 g i.p.v. 100 g om maar een voorbeeld te noemen.
Ik koop regelmatig bij Brouwmarkt maar ook bij Van der Kooy en vergelijken loont.

Jaap W

Ik hoop dat die nieuwe winkel van van der Kooy in Beek en Donk niet einde betekent voor de winkel in Jubbega, want dan zijn wij hobbybrouwers in het noorden de sigaar.
Ik vind het namelijk wel mooi om af en toe mijn spullen zelf op te halen bij Van der Kooy en even door de winkel te struinen en ook ik loop dan regelmatig met meer naar buiten dan op het lijstje stond.  :weetniet: :biersmile: :proost:

Erwin Warners

Citaat van: Jaap W op 09-02-2018  10:39 uIk hoop dat die nieuwe winkel van van der Kooy in Beek en Donk niet einde betekent voor de winkel in Jubbega, want dan zijn wij hobbybrouwers in het noorden de sigaar.
Ik vind het namelijk wel mooi om af en toe mijn spullen zelf op te halen bij Van der Kooy en even door de winkel te struinen en ook ik loop dan regelmatig met meer naar buiten dan op het lijstje stond.  :weetniet: :biersmile: :proost:

Dat hoop ik ook van niet even zelf struinen blijft altijd leuk. En er is niet zo heel veel in het Noorden.

WouterD

Citaat van: Haagse Wouter op 08-02-2018  12:55 uJe begint je wel af te vragen of de brouwwinkels expres de randstad vermeiden :p.
Ik vind Dordrecht of Zoetermeer wel een mooie locatie.

Inderdaad, is er een Brouwwinkel in de omgeving Den Haag, Rotterdam of Dordrecht te vinden (al dan niet een kleintje??)

Hay

Ik bestel zelf ook bijna alles bij een herverdeler van Brouwland(wlbs) hier in de buurt en ben daar super tevreden over.
Maar af en toe is het gewoon leuk om een fysieke winkel te bezoeken en ff rond te kijken.

ForBeerLovers

Het adres in Beek en Donk
Unibrew Zuid-Nederland
Beekerheide 15A
5741 HB Beek en Donk

beermenke

Is die winkel al open of wanneer gaat ie open? Wordt ie ook ergens gepromoot. Ik verwacht bij opening toch wat activiteit op gebied van reclame.

De WindMoaker

Bij Fontys TNW Eindhoven werken we samen met van der Kooy. De service is super.
Unibrew Zuid-Nederland stuurt aan op een bierbeleving in Beek en Donk.
 

Ronny

Erg mooi dat er 1 in de buurt komt te zitten.
Vooral ideaal als je vlug wat nodig hebt. Ik hoop dat het aanbod fors wordt.

marc0871

Citaat van: Haagse Wouter op 08-02-2018  12:55 uJe begint je wel af te vragen of de brouwwinkels expres de randstad vermeiden :p.
Ik vind Dordrecht of Zoetermeer wel een mooie locatie.

Zoetermeer zou wel heel chill zijn. (Sorry, weet even geen Nederlands word die de lading zo goed dekt ;D)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.