SS brewtech 15 gallon brouw ketel: buitenwerkse maat incl. bovenrand?

Gestart door hobbyman, 06-02-2018 21:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hobbyman

Hallo brouwers,

Is er iemand in het bezit van een SS-Brewtech 15 gallon brouwketel? Ik weet dat de ketel een diameter van 400 mm heeft, maar is dat inclusief bovenrand?

Je vraagt je misschien af waarom dat belangrijk is, maar ik heb een stalen stelling waar mijn brouwspullen staan, en deze heeft 41.8 mm tussen de staanders. Deze maat kan ik niet meer veranderen. 

Past die pan hier tussen door? Zo niet, dan kan ik hem niet kwijt. Ik hoop dat er iemand is die er even een rolmaat langs kan houden. Beetje lullig om die pan te bestellen en voor een paar millimeter te groot weer terug te sturen.

Etn82

Sinds deze zomer heb ik deze pan. Zojuist even voor je gemeten, en inclusief bovenrand heeft de pan een diameter van 41,5. Met de handvatten erbij, komt ie op 52. Maar dat zal wellicht wel passen in je stelling.

Ben zelf trouwens erg tevreden over de pan. Heb er al veel brouwplezier van genoten.

hobbyman

Bedankt voor de reactie en het meten.

Nou dat past dan maar net! En net is helemaal dus dan kan er een besteld worden. Ware het niet dat Brouwmarkt hem niet in voorraad heeft momenteel. Dan wachten we maar tot de voorraad weer is aangevuld. Van der kooi heeft hem wel, maar duurder. Ik heb de rest van de spullen ook nog niet allemaal dus..

Die handvaten daar heb ik geen last mee.

Etn82

Je zou ook nog kunnen overwegen om hem bij The Maltmiller in de UK te bestellen. Daar heb ik hem ook besteld, omdat hij de nieuwere versie met ook maataanduiding in liters op voorraad had. Qua prijs was hij volgens mij ook nog iets goedkoper.

hobbyman

Bedankt voor de tip!

In de UK hadden ze hem ook niet, hij stond op pre-order en levering over een week. Ik had de verkoper gevraagd of ik hem moest pre-orderen of dat ze hem gewoon op voorraad kregen. Ik kreeg direct antwoord dat ze er maar 2 achter de hand hadden. Ik had een berichtje terug gedaan dat ik hem wel zou bestellen, in combinatie met toebehoren, en dat ik graag een kortingscode had gehad als nieuwe Nederlandse (zuunige) klant. Ik kreeg binnen 30 seconden bericht terug met een smily en een kortingscode van 5%

Heb de pan, filterbodem, thermometer doorvoering (zonder thermometer) en de recirculation manifold besteld. Met paypal zou ik exact dezelfde prijs kwijt zijn als bij Brouwmarkt. Heb gekozen voor de creditcard, dit scheelde 27 euro.

Daar wordt tenminste nog gereageerd. Bij Brouwmarkt is de service toch een stuk slechter. Ik had namelijk gevraagd wanneer ze hem weer binnen hadden. Maar geen antwoord.

Pyotr

Citaat van: hobbyman op 08-02-2018  21:05 uHeb de pan, filterbodem, thermometer doorvoering (zonder thermometer) en de recirculation manifold besteld.

Hi Hobbyman, en inmiddels al gebrouwen met je nieuwe ketel? Ik heb deze ketel ook en ben nu benieuwd of je tevreden bent met de filterbodem. De trub dam is niet ideaal en ik denk eraan om een filterbodem aan te schaffen. En wat zijn je ervaringen met de recirculation manifold?

Groet, Pyotr

hobbyman

Jazeker, gaat prima met de spullen. De filterbodem is van hoge kwaliteit, de pan zelf is ook wel in orde. Het recirculation manifold is prima, maar de doorvoering die ik erbij heb besteld is eigenlijk voor een geïsoleerde ketel. Hij is dus nogal lang.
Wel is het plug and play, de slang past hier dus zo in. Die trub dam is denk ik om de gekookte wort mee af te tappen en de rommel achter te laten. Ik gebruik de ketel puur als maisch ketel, dus met de filterbodem.




https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36103.0.html

Pyotr

Citaat van: hobbyman op 02-05-2018  09:22 uIk gebruik de ketel puur als maisch ketel, dus met de filterbodem.

Ik gebruik de ketel om te maischen en filter via een filter emmer om vervolgens het wort weer in de ketel te storten om te gaan koken. Alleen de filterketel werkt niet helemaal lekker. Dat wordt dus een filterbodem erbij kopen  8)

Bedankt voor je reactie

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.