Houdbaarheid hoppellets

Gestart door André_84, 06-02-2018 13:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André_84

Hoi,

Ik heb hoppellets in de vriezer liggen die 1 jaar oud zijn (althans vorig jaar gebruikt, oogstjaar weet ik zo niet). Zijn deze nog te gebruiken?  zijn alleen bedoeld als bitterhop, wordt niet gedryhopped.

Ik hoor graag van jullie!

Robert1968


jaapz

Zal niet optimaal zijn maar ik heb hoppellets van oogst 2016 liggen die al een tijdje open zijn en die zijn toch echt nog flink aromatisch (Galaxy, Equinox, etc)

Biertje1985

Ik vacuumeer tegenwoordig de hoppen met een sealer van de lidl, erg handig. Daarna in de vriezer. Ik kijk niet heel erg naar de datums, als de geur goed is (niet kazig) en de kleur is goed dan gebruik ik de hop gewoon. Voor erg late aromagiften, wirlpool en koudhop gebruik ik liever verse hop van het laatste oogstjaar. Soms kom je er alleen niet onderuit om hop van een oogstjaar eerder te gebruiken.

Ik heb een hekel aan verspilling! Zeker van dure hop. Doorgaans gaan hoppen langer mee dan mout volgens de tht datum en daar hoor ik niet zo veel over.  8)

André_84

De mouten zijn net zo oud en verpakt en droog en donker verpakt in van die ziplockzakjes en een afgesloten emmer. Kan ik dat nog wel gewoon gebruiken?  ::)

RienP

Als mout droog en donker is opgeborgen dan kun je die gerust wel een paar jaar bewaren.

Hop is goed zolang deze niet kazig gaat ruiken.

Erwin Warners

Koel en afgesloten bewaren dan gaat het wel goed is mijn ervaring met de hop. Misschien dat je iets meer moet toevoegen i.v.m. verval.
Ik koop daarom meestal de kleinste verpakking hop zodat ik nooit met veel blijf zitten.
Mout dat droog en afgesloten is gaat ook tijden mee. :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.