Hobbybrouwen.nl daagt zijn leden uit tot creativiteit - ontwerp een T-shirt

Gestart door Jacques, 05-02-2018 21:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NaahedetleJ

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Naast de print of wat er op komt te staan vind ik een ander iets erg belangrijk.
Ik zie tot nu toe alleen maar van die standaard shirtjes voorbij komen met de klassieke ronde kraag tot aan je nek. Die dingen trek ik bijvoorbeeld alleen aan bij de warming up bij de voetbal omdat de sponsor dat zo graag wil.

Ik denk dat je met een wat moderne diepe ronde hals shirt of v-hals wat meer publiek trekt. Dan trek je je shirt ook wat sneller aan op je korte broek in de vakantie oid :)

Of ben ik hier de enige? :)

Herman

Citaat van: NaahedetleJ op 13-02-2018  10:15 uIk denk dat je met een wat moderne diepe ronde hals shirt of v-hals wat meer publiek trekt. Dan trek je je shirt ook wat sneller aan op je korte broek in de vakantie oid :)

Of ben ik hier de enige? :)
Nee zeker niet, ben het met je eens. Enig gevoel voor stijl is wel prettig. Ik kijk ook naar het model i.c.m. de print.

Dugraph

Bij deze mijn inzending. Geïnspireerd op een bekende superheld logo maar stiekem vind ik zelf de simpele versie mooier.



HB staat uiteraard voor HobbyBrouwen. Ik heb bewust gekozen voor een referentie naar de site zonder gebruik te maken van het webadres. Persoonlijk loop ik liever niet met een URL op mijn shirt. Daarbij is HB ook internationaal zodat ze je in het buitenland ook zullen herkennen als HomeBrewer.  ;)

emiel1

Citaat van: NaahedetleJ op 13-02-2018  10:15 u

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Naast de print of wat er op komt te staan vind ik een ander iets erg belangrijk.
Ik zie tot nu toe alleen maar van die standaard shirtjes voorbij komen met de klassieke ronde kraag tot aan je nek. Die dingen trek ik bijvoorbeeld alleen aan bij de warming up bij de voetbal omdat de sponsor dat zo graag wil.

Ik denk dat je met een wat moderne diepe ronde hals shirt of v-hals wat meer publiek trekt. Dan trek je je shirt ook wat sneller aan op je korte broek in de vakantie oid :)

Of ben ik hier de enige? :)

U vraagt, wij draaien  :proost:

(Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik heb ze alleen even in een kleur op een shirt gezet omdat je dan meer gevoel erbij krijgt. Ik heb verder geen idee wat voor type shirts, wat voor kleuren en wat voor maten craftbeershirts aanbiedt)


Thamerdal

Citaat van: NaahedetleJ op 13-02-2018  10:15 u

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Naast de print of wat er op komt te staan vind ik een ander iets erg belangrijk.
Ik zie tot nu toe alleen maar van die standaard shirtjes voorbij komen met de klassieke ronde kraag tot aan je nek. Die dingen trek ik bijvoorbeeld alleen aan bij de warming up bij de voetbal omdat de sponsor dat zo graag wil.

Ik denk dat je met een wat moderne diepe ronde hals shirt of v-hals wat meer publiek trekt. Dan trek je je shirt ook wat sneller aan op je korte broek in de vakantie oid :)

Of ben ik hier de enige? :)
Grappig! Ik heb deze vraag al een paar jaar geleden bij Craftbeershirts neergelegd, maar hij vond het allemaal niet zo nodig.

emiel1

Citaat van: Thamerdal op 13-02-2018  10:56 uGrappig! Ik heb deze vraag al een paar jaar geleden bij Craftbeershirts neergelegd, maar hij vond het allemaal niet zo nodig.
Leuke witte shirts met zwarte mouwen?

NaahedetleJ

Citaat van: Thamerdal op 13-02-2018  10:56 uGrappig! Ik heb deze vraag al een paar jaar geleden bij Craftbeershirts neergelegd, maar hij vond het allemaal niet zo nodig.

Bijzonder! Anders had ik er al lang een gekocht!

Mijn duit in het zakje. Maar dan met het idee van Joene:


Koen S

Citaat van: NaahedetleJ op 13-02-2018  10:15 u

Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Naast de print of wat er op komt te staan vind ik een ander iets erg belangrijk.
Ik zie tot nu toe alleen maar van die standaard shirtjes voorbij komen met de klassieke ronde kraag tot aan je nek.
Zoals die op je profielfoto?  ;)

NaahedetleJ

Citaat van: Koen S op 13-02-2018  11:41 uZoals die op je profielfoto?  ;)

Haha... shiiiittt.. ik val door de mand ;)
(wintersportpuli)

Mark GA

Citaat van: Dugraph op 13-02-2018  10:37 uBij deze mijn inzending. Geïnspireerd op een bekende superheld logo maar stiekem vind ik zelf de simpele versie mooier.
Ook niet verkeerd. Misschien iets strakker uitgewerkt misschien (letters), kleuren aanpassen naar groen en de hop-vorm iets duidelijker laten zijn?
Eens, dan blijft er niets over van het Superman logo maar een ontwerp kan gaandeweg tot iets anders verworden wat misschien wel beter is...


M.b.t. de discussie over V-halserij... Nee joh, k.i.s.s. (keep it simple stupid)...
In de zomer draag je sowieso een tshirt, of het nou een V-hals heeft of niet.
Persoonlijk vind ik het te metro. Om maar niet termen als "wijverig" of "gay" te noemen.
Krijg je weer van die discussies of ik homofoob of seksistisch zou zijn. Gaan we niet doen.
Ik ben zelf een redneck met een baard, zwarte vrouw en bastaardkinderen waarvan er 1 een vrouw is en de ander man (en wss homo). [/care]

Terug naar forumlid Emiel1: je ontwikkelt 1 van je 2 designs door nu.
Ik vond die andere ook tof. is die afgevallen als inzending nu?


emiel1

Citaat van: Mark Green Anchor op 13-02-2018  14:59 uTerug naar forumlid Emiel1: je ontwikkelt 1 van je 2 designs door nu.
Ik vond die andere ook tof. is die afgevallen als inzending nu?
Nee hoor, maar ik had aan mijn eerste 2 inzendingen beduidend meer tijd besteed dan aan de derde en aangezien er zo enthousiast op gereageerd werd en ik vond dat ie beter kon dan ie was, heb ik hem wat bijgeschaafd.
Wat mij betreft zijn het gewoon 4 inzendingen en de jury mag bepalen of ze 1 daarvan leuk vinden...

NaahedetleJ

Citaat van: Mark Green Anchor op 13-02-2018  14:59 uOok niet verkeerd. Misschien iets strakker uitgewerkt misschien (letters), kleuren aanpassen naar groen en de hop-vorm iets duidelijker laten zijn?
Eens, dan blijft er niets over van het Superman logo maar een ontwerp kan gaandeweg tot iets anders verworden wat misschien wel beter is...


M.b.t. de discussie over V-halserij... Nee joh, k.i.s.s. (keep it simple stupid)...
In de zomer draag je sowieso een tshirt, of het nou een V-hals heeft of niet.
Persoonlijk vind ik het te metro. Om maar niet termen als "wijverig" of "gay" te noemen.
Krijg je weer van die discussies of ik homofoob of seksistisch zou zijn. Gaan we niet doen.
Ik ben zelf een redneck met een baard, zwarte vrouw en bastaardkinderen waarvan er 1 een vrouw is en de ander man (en wss homo). [/care]

Terug naar forumlid Emiel1: je ontwikkelt 1 van je 2 designs door nu.
Ik vond die andere ook tof. is die afgevallen als inzending nu?

Ieder zijn/haar voorkeur. Volgens mij zeg ik ook niet dat het een V-hals moet zijn. Iets rustigere ronde hals ook goed.
Als voorbeeld shirt 1 van Dugraph... Dat is toch een mooie simpele ronde hals? En net wat minder goedkoop op het oog :) Daardoor trek je een breder publiek die het mooi vindt :)

Jeukstaardt

Citaat van: Dugraph op 13-02-2018  10:37 uBij deze mijn inzending. Geïnspireerd op een bekende superheld logo maar stiekem vind ik zelf de simpele versie mooier.



HB staat uiteraard voor HobbyBrouwen. Ik heb bewust gekozen voor een referentie naar de site zonder gebruik te maken van het webadres. Persoonlijk loop ik liever niet met een URL op mijn shirt. Daarbij is HB ook internationaal zodat ze je in het buitenland ook zullen herkennen als HomeBrewer.  ;)

Gers! Of dit nu de winnaar zou zijn of niet, met een iets duidelijkere (grafische) verwijzing naar een hopbel en met groen in de bel zou ik em zo kopen!

Fermon

Het kan toch ook allebei  :weetniet:, als dit van te voren bij de drukker bekend is, 30 met ronde hals en 25 met een v hals...

marcel-g

Citaat van: emiel1 op 10-02-2018  14:48 uNog even 2 in elkaar geknutseld  :proost:

[/URL]

ik vind het een eenvoudig maar mooi ontwerp... tot nu toe de beste... top

Jacques

Citaat van: Eric v B op 12-02-2018  23:48 uBlijkbaar is er behoefte om te reageren...

Opmerkingen kunnen gebruikt worden om ontwerpen te finetunen of mensen op ideeën brengen een nog beter ontwerp te bedenken.

Zie het als een brainstormsessie: alles kan en alles mag voorgesteld worden.

Maar aan afkraken heeft niemand iets aan.


Citaat van: EdwinBrouwt op 13-02-2018  08:43 uKunnen we niet een speciaal  Jacques vs. Oscar afsplitstopic maken om dit soort off-topic opmerkingen neer te zetten? Dat maakt het door bladeren van de ingezonden ontwerpen iets leuker  :)

Het gaat hier om de manier van reageren in dit topic.

Berend Postema


William

Citaat van: Jacques op 12-02-2018  22:33 uDe inspraak is voorzien in de vorm van de poll.

Is de inspraak middels de poll bindend of ligt het besluit bij de moderators?

Ik vind meerdere design leuks (maar heb mijn favoriet) zolang hobbybrouwen.nl niet te prominent zichtbaar. De drempel om ook echt iets aan te schaffen is denk ik hoog.

Knobby

Citaat van: Mark Green Anchor op 13-02-2018  14:59 uM.b.t. de discussie over V-halserij... Nee joh, k.i.s.s. (keep it simple stupid)...
In de zomer draag je sowieso een tshirt, of het nou een V-hals heeft of niet.
Persoonlijk vind ik het te metro. Om maar niet termen als "wijverig" of "gay" te noemen.
Krijg je weer van die discussies of ik homofoob of seksistisch zou zijn. Gaan we niet doen.
Ik ben zelf een redneck met een baard, zwarte vrouw en bastaardkinderen waarvan er 1 een vrouw is en de ander man (en wss homo). [/care]
Eens!

RobW

Citaat van: emiel1 op 12-02-2018  20:13 uAangemoedigd door alle enthousiaste reacties (nogmaals dank allen :) ) heb ik nog even moeite gedaan om t ontwerp wat te finetunen (en een andere kleur voor Underdike). Of misschien wel te verpesten, dat is aan de jury  ;)





De eerste is voor mij toch wel de mooiste. Toen ik die zag dacht ik direct, die wil ik! Nou nog hopen dat er een beetje met de bier spoiler rekening wordt gehouden bij de maten ;-) 

Dugraph

Citaat van: Jeukstaardt op 13-02-2018  17:22 uGers! Of dit nu de winnaar zou zijn of niet, met een iets duidelijkere (grafische) verwijzing naar een hopbel en met groen in de bel zou ik em zo kopen!


Dank! Kleur is sowieso geen probleem; in het linker design zou ik dan de randen groen maken (buiten donkergroen en binnen lichtergroen?). De vorm is wel echt een bewuste keuze. Ik ging voor het midden tussen een hopbel en een embleem. Heb nog wel getwijfeld om er een los 'kroontje' op te zetten in de vorm van twee kelkblaadjes en een steel...

bramvandersommen

Hoi allen,

Leuk zo'n wedstrijd!
Bij deze mijn bijdrage.  :brouwen:

De originele (Hobby Brouwen) gaat mijn voorkeur naar uit.
Omdat sommigen liever niet een soort van URL op het shirt zichtbaar willen hebben heb ik nog een variant gemaakt: Home Brewer.
Deze kan uiteraard ook nog aangepast worden naar hobbybrouwer (vind ik persoonlijk wat knulliger klinken).

Overigens is bij deze ontwerpen direct rekening gehouden met 2 kleuren voor het zeefdrukken in vector formaat (uitsparingen als omlijning).

VERSIE 1



VERSIE 2


Dugraph

Citaat van: bramvandersommen op 14-02-2018  08:26 uHoi allen,

Leuk zo'n wedstrijd!
Bij deze mijn bijdrage.  :brouwen:


Gaaf, mooi ontwerp!

bramvandersommen

Citaat van: Dugraph op 14-02-2018  08:58 uGaaf, mooi ontwerp!

Bedankt! :)

Easywoods

Citaat van: bramvandersommen op 14-02-2018  08:26 uHoi allen,

Leuk zo'n wedstrijd!
Bij deze mijn bijdrage.  :brouwen:

De originele (Hobby Brouwen) gaat mijn voorkeur naar uit.
Omdat sommigen liever niet een soort van URL op het shirt zichtbaar willen hebben heb ik nog een variant gemaakt: Home Brewer.
Deze kan uiteraard ook nog aangepast worden naar hobbybrouwer (vind ik persoonlijk wat knulliger klinken).

Overigens is bij deze ontwerpen direct rekening gehouden met 2 kleuren voor het zeefdrukken in vector formaat (uitsparingen als omlijning).





Deze is G-E-W-E-L-D-I-G  :duimop: :duimop: :duimop: :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.