Gist erbij toen wort nog heel wat...

Gestart door Rabbit1971, 04-02-2018 20:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rabbit1971

Vandaag Belgisch bruin gebrouwen. Ging allemaal soepel. Tegen een einde wel de fout in. In vlaag van vermoeidheid gooide ik de gist in de pan met wort, terwijl deze nog niet was afgekoeld tot 21 graden. (Gewoon dus in de kokende vloeistof) Tja, niks meer aan te doen. Wat kan het gevolg zijn?

Uiteindelijk afgekoeld. SG 1.055 en smaakte best goed. Maar die gistfout... Iemand hier ervaring mee?

Mvg
Jeroen


Neetje

Oude gist wordt soms als gistvoeding toegevoegd tijdens einde koken. Niets mis mee dus.

Martijn0172

Maar dan moet er wel na afkoelen opnieuw gist toegevoegd zijn en dat haal ik niet uit het verhaal

Rabbit1971

Na afkoelen heb ik geen extra gist meer toegevoegd. Ik denk dat ik morgen eens  kijk of er iets gebeurd..(in de vorm van gisting). Het is nu 5 uur nadat ik het in de galllon heb gestopt. Er is nu in ieder geval nog niks aan het gisten...

Martijn0172

Dat gaat niet gebeuren, als ik jou was zou ik nu nog gist toevoegen, mocht je nog hebben natuurlijk. Ook een niet bij het type horende gist zou ik er nog in mieteren als ik geen keuze had.

Rabbit1971

Heb gelukkig nog gist in het zakje. Ik gooi het erbij.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.