Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Maarten  (gelezen 1111 keer)

Offline Maarten1984

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
Even voorstellen: Maarten
« Gepost op: 30-01-2018 19:24 u »
Goedenavond allen,

Ik ben Maarten, 33 jaren jong heb altijd genoten van een lekker biertje en had het er al een aantal jaren over dat het me leuk leek om eens bier te gaan brouwen. Nu heb ik voor kerst een startpakket van Brewferm gekregen van mijn vrouw dus vol goede moed aan de slag gegaan.

Eerste ervaringen:
 - Begonnen met pils van Brewferm
 - Poging 1 verkeerde hoeveelheid suiker toegevoegd.  :o
 - Poging 2 de helft van het gist ging over de vloer  :huilen:
 - Een lekke gistemmer (waterslot loopt wel iets op maar verder niet veel activiteit)

Wat me ook opviel is dat Brewferm erg algemeen/generiek is met hun beschrijvingen.

Al met al nog genoeg te leren maar het lijkt me geweldig als het lukt  ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Arjendv

• Junior lid
  • **
Re: Even voorstellen: Maarten
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2018 19:34 u »
Hoi Maarten.
Hier vind je echt heel veel kennis en steun hoor.
En het blijft een hobby dus het mag fout gaan.
Tip: doe het relaxed, aandacht bij het voorbereiden en neem de tijd.
Beter (en wellicht nog leuker): doe het samen, dan heb je nog iets meer toezicht op het proces.

En inderdaad zijn die instructies niet erg duidelijk.
Die heb ik desdtijds ook meteen even herschreven voor een betere leesbaarheid tijdens het brouwen.

Offline Maarten1984

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2018 20:18 u »
Ja waren domme fouten poging 2 gist nog wel steeds! Al is het met een lekkende emmer moeilijk te checken....

Offline TeunvanBreda

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Beer and Food Pairing
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2018 13:17 u »
Welkom Maarten, veel succes en plezier met je brouwactiviteiten!

Offline TeVeHa

• Vol lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2018 18:18 u »
Dag Maarten, ik zou zeggen: het kan vanaf nu alleen maar beter gaan maar dat is niet waar, het kan nog een stuk erger  :D

Ja waren domme fouten poging 2 gist nog wel steeds! Al is het met een lekkende emmer moeilijk te checken....

Lang genoeg laten staan en eens meten h en volgende keer iets aanschaffen dat wl afsluit, hoewel dat bij de hoofdvergisting niet meteen een ramp hoeft te zijn.
Mvg

Offline p_veltkamp

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2018 23:50 u »
Welkom Maarten. Zoals eerder vermeld, op dit forum vind je genoeg info om te ontdekken/ te leren. Ik heb er zelf heel veel ervaring kunnen opdoen. Veel plezier met brouwen.

Offline Maarten1984

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2018 12:54 u »
Dag Maarten, ik zou zeggen: het kan vanaf nu alleen maar beter gaan maar dat is niet waar, het kan nog een stuk erger  :D

Lang genoeg laten staan en eens meten h en volgende keer iets aanschaffen dat wl afsluit, hoewel dat bij de hoofdvergisting niet meteen een ramp hoeft te zijn.
Mvg

Ja ik heb al een ander vat gekocht die doet het een stuk beter daar had ik de batch in gedaan om te lageren en dat is goed gegaan. Het starterspakket was een cadeau van. (Iets met een gegeven paard  ;) )

Offline Jaap W

• Vol lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2018 16:24 u »
Welkom Maarten. Hoe lang je ook al aan het brouwen bent, er gaat soms wel eens wat mis. Een goede voorbereiding van de brouwdag is al het halve werk, schemaatje maken, alles klaar leggen en dat soort dingen. En wat ook al eerder is gezegd, ga brouwen met iemand erbij, is niet alleen gezellig, maar je kunt elkaar op dingen wijzen. Veel plezier met het brouwen.  :proost:

Offline ray81

• Vol lid
  • Proost!
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2018 08:44 u »
Welkom Maarten!

Van je fouten moet je leren, zeggen ze altijd. Wel goed dat je door blijft gaan en niet opgeeft!
Veel plezier hier!

Tags: