Iemand al ervaring met de Omega gisten

Gestart door Jacques, 28-01-2018 22:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Naast Wyeast en White Labs is er sinds niet al te lange tijd een derde Amerikaanse gistfabrikant van vloeibare gist: Omega Labs.
Ik zag ze ook vermeld in het uitgebreide overzicht van gisten van Brewer's Friend https://www.brewersfriend.com/yeasts/

Is er iemand die deze gisten al gebruikt heeft? En wat was je ervaring?

ejet

Ook deze fabrikant is interessant en hard aan het groeien: http://www.imperialyeast.com/
Imperial en Omega overigens nog niet gebruikt, ben erg benieuwd en ik zou graag van Imperial een verdeler hier in Nederland zien.

Bart LJ

Ik ken dit van de podcasts van basic brewing, beersmith en brülosophy. Ik zou er graag mee werken. De eerste brouwwinkel die deze merken gaat voeren heeft er met mij een klant bij...

jaapz

Ik vraag me af of iemand het aandurft deze gisten in Nederland te verkopen. Ze zeggen in jubbega dat hun Whitelabs voorraad eigenlijk al niet uit kan omdat eigenlijk iedereen alleen maar Wyeast of korrelgisten koopt. Klopt ook wel want altijd als ik daar kijk naar de White Labs gisten zijn ze al heel oud.

Bart LJ

Herkenbaar Jaap. En dat is dan weer een beetje kip-ei. Omdat de White Laps gisten zo oud zijn wijken mensen uit naar iets anders. Ik kreeg de White Laps gisten toen ik in Jubbega was wel voor half geld mee. Iets meer tijd nemen voor de starter...

BrouwMout.nl

Citaat van: jaapz op 29-01-2018  11:14 uIk vraag me af of iemand het aandurft deze gisten in Nederland te verkopen.

Met het oog op verse voorraad van de vele soorten is het niet te doen. Brouwland leurt bij zijn verdelers ook regelmatig met oudere vloeibare gist.

Gelukkig komen er steeds meer en betere korrelgisten op de markt.

ejet

Off topic maar wel ingaande op vorige posts: ik heb vorige week bij Brouwmarkt White Labs gisten besteld, drie stuks, allemaal geproduceerd 13 en 14 november. Prima dus. Maar ook zijn ze vaak niet leverbaar jammer genoeg waardoor ik dan Wyeast bestel. Van der Kooy heeft vind ik überhaupt vaker oude vloeibare gisten. Maar ook altijd een enorme voorraad!?

Ik vind de gisten van White Labs persoonlijk fijner werken dan Wyeast qua verpakking en er is veel meer keuze dan korrel. Maar ik maar dan ook altijd een starter.

jaapz

Bij van der kooy hebben ze vaak ook wel oudere Wyeast gisten maar dat komt ook door mensen zoals ik die gewoon door de voorraad heen gaan zoeken totdat ze de meest recente hebben gevonden :P Alhoewel ik tegenwoordig bijna alleen maar korrel gebruik.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.