Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Het is me al eens vaker opgevallen: Als het bier op nagisting in de fles staat, dan is deze op een zeker moment helemaal helder.Als ik het bier dan in de koelkast zet wordt deze weer troebel. Iemand van jullie die weet wat dat is?GroetArjen
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,4579.msg44396.html#msg44396
Die koude waas heeft te maken met bepaalde eiwitten. Vroeger had ik dat ook bij blonde bieren. Ik heb eens ergens gelezen dat dit fenomeen vooral te wijten is aan te koud inmaischen. Sinds ik inmaisch op 60°C. of 63°C. heb ik dat nooit meer voorgehad. Doe er uw voordeel mee.