Herman vroeg me of ik van plan ben een Android BrouwHulp viewer te maken om recepten bijvoorbeeld op een clubavond bij de hand te hebben. Voorlopig heb ik het veel te druk om zoiets te maken.
Maar er is een alternatief. Je kunt het gratis pakken Brewzor pro installeren op je android telefoon. Vervolgens zet je fermentables.xml, hopx.xml, miscs.xml, yeasts.xml, waters.xml, styles.ml, mashs.xml en equipments.xml uit je BrouwHulp datamap in een map op je android. Importeer deze in de databanken van brewzor. Zet ook brews.xml op je android en importeer dit bestand in de receptendatabank van Brewzor. Nu heb je al je brouwsels op je telefoon bij de hand.
Je moet nog wel even bij de settings van Brewzor aangeven dat je metrische eenheden wilt en, Gravity in SG. Klik ook Recipe calculations aan, zodat brewzor keurig begin SG, kleur en bitterheid berekent. Helaas geeft Brewzor niet het eind SG weer en ook niet het alcoholpercentage.
Meer hoef je niet te doen om de gegevens van je brouwsels altijd bij je te hebben.
Als je nieuwe recepten wilt importeren, moet je deze in Amarillo exporteren als xml bestand, dit bestand op je telefoon zetten en vervolgens weer in Brewzor importeren.