Fout bij eerste keer opstarten BrouwHulp

Gestart door FujinTux, 25-01-2018 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FujinTux

Ik heb BrouwHulp 5.3.5.2 onder Linux Mint 18.3 Xfce geïnstalleerd. Bij de eerste keer opstarten verschijnt het eerste scherm om je brouwinstallatie in te voeren, maar deze verdwijnt in het niets. Daarna blijft het angstig stil. Er gebeurt niets meer. Herkent iemand dit probleem? Zo ja, weet je een oplossing?

tdp

Probeer eens BrouwHulp vanuit de terminal te starten, dat hielp bij mij.

Jaap W

Ik gebruik BrouwVisie en die moet ik als "administrator" opstarten. Icoontje op beeldscherm met rechts aanklikken en dan de optie "uitvoeren als administrator".  :biersmile: :proost:

FujinTux

Citaat van: tdp op 26-01-2018  09:37 uProbeer eens BrouwHulp vanuit de terminal te starten, dat hielp bij mij.
Heb ik ook geprobeerd. Helaas.

FujinTux

Citaat van: Jaap W op 26-01-2018  12:42 uIk gebruik BrouwVisie en die moet ik als "administrator" opstarten. Icoontje op beeldscherm met rechts aanklikken en dan de optie "uitvoeren als administrator".  :biersmile: :proost:
Ook geprobeerd. Helaas.

FujinTux

Opgelost. Met apt-get purge het programma opnieuw verwijderd, daarna een reboot en vervolgens een nieuwe installatie. Nu start BrouwHulp wel op. Raar verhaal. Ik ga aan de slag!

tdp

Mooi dat het gelukt is! Succes met brouwen en welkom op het forum trouwens ;)

Jaap W

helemaal goed :duimop:. Succes en laat ook nog een keer weten of je biertje ook gelukt is.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.