Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Voorstellen; Teun  (gelezen 519 keer)

Online TeunvanBreda

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Beer and Food Pairing
Voorstellen; Teun
« Gepost op: 20-01-2018 12:46 u »
Goedemiddag u allen,

Mijn naam is Teun van Breda, 29 jaren jong, geboren en getogen in het dorpje Macharen (gemeente Oss) maar momenteel woonachtig in Geffen, Noord Brabant. Werkzaam in de horeca en hierin ook mijn opleiding genoten. Op de opleiding in Tilburg kreeg wij in leerjaar 1 al bierproeverijen op vrijdagmiddag, en dat was in 2005, dus vanaf toen met speciaal bier in aanraking gekomen.

Tussendoor enkele jaren vooral bezig geweest met wijn en daarin ook verschillende diploma's gehaald maar inmiddels weer een jaar of 5 helemaal in to beer!

Afgelopen jaren ben ik er ook achter gekomen dat vooral het pairen van bier en eten iets is waarin ik veel interesse in heb en daar ook veel over leer en lees. Het is echt een passie geworden. Bij de vele gerechten op de menukaart van het restaurant waar ik werk zoek ik passende biersoorten bij. Afgelopen november ben ik ook begonnen met het geven van bierproeverijen en daar toevallig gisteren nummer 2 van gehad. Daarbij staat centraal het samen proeven en genieten van 7 speciaalbieren met bijpassende hapjes. Onderstaand het menu van gisteren;

Welkomstbier; La Chouffe met een blokje kaas (Kaasmaeker knoflook, bieslook, selderijkaas) met een halve blauwe druif.

Weihenstephaner Hefe Weisse
Appel brie spiesjes. Groene appel (met schil) part met brie en rucola omwikkeld met zoute ham. Met een druppel honing en citroensap.

Orval
Kleine zalmtartaar op een amuselepel

Jopen Divine Road
Mini tarte tatin van ananas en kaneel met een drupje vanilleijs

Viven Imperial IPA
Pittig gekruid hapje pulled pork

Godfried met den Baart tripel van De Kluys
Strookje witlof gegaard in Orvalbier met een puntje zacht gesmolten Port Salut kaas

St. Feuillien Cuve de Nol
Dadels overgoten met chocolade (dadels gevuld met stukje walnoot of hazelnoot)

Rochefort 8
Tortilla met een plakje rundersaucijs gekookt in Texels Skuumkoppe met een saus van kaas, Texels Skuumkoppe en cream cheese afgetopt met een plukje bosui en tomaat.

Al een tijdje het idee om ook te gaan brouwen en een tijd terug de stoute schoenen aangetrokken en Startset bierbrouwen Medium van Brouwmarkt.nl gekocht met een startset Porter en Weizen van Arsegan.

Tevens staat momenteel op het verlanglijstje de InkBird ITC-308 temperatuurregelaar voor tijdens het gistproces en lageren.

Hopelijk kan ik hier veel leren van u allen!
Gegroet!
Teun van Breda
Untappd; TeunMacharen (niet heel erg actief)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Voorstellen; Teun
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2018 13:38 u »
Welkom Teun.

Het water liep me al in de mond bij het horen van je hapjes gecombineerd met de bieren. Erg lekker. Ik hoop dat er geen volle flesjes werden geserveerd anders denk ik dat je het eind niet haalt. :proost: :nut:
Met je ervaring moet het je lukken er lekkere bieren te maken. Kijk eens of er een brouwer in de buurt is waar je een keer mee kan brouwen. Erg leerzaam en erg leuk. 

Succes met het brouwen.

Broudoe

Jos

Offline tdp

• Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2018 13:36 u »
Welkom naamgenoot! Mooi, die passie voor bier in combinatie met spijs!

Groet,
Teun

Offline ForBeerLovers

• Boven 10 berichten
  • *
  • abdij bieren en whisky's , that's DAMN good
    • vdh-meat
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2018 08:34 u »
Hoi Teun , welkom!
Ik kom uit Sint Oedenrode , brouw regelmatig met de Grainfather en sinds een maand ook begonnen met destilleren! Je bent altijd welkom om een keer mee te brouwen

Offline Arjendv

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2018 16:14 u »
Ja, geweldige combinatie bier en eten. Beter dan met de meeste wijnen vind ik.

Ken je dit boek ook: Bier & food van Puck Kerkhoven

Groet
Arjen

Online TeunvanBreda

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Beer and Food Pairing
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2018 13:04 u »
Hoi Teun , welkom!
Ik kom uit Sint Oedenrode , brouw regelmatig met de Grainfather en sinds een maand ook begonnen met destilleren! Je bent altijd welkom om een keer mee te brouwen

Hallo,
Dat lijkt mij erg leuk, om een keer mee te kijken!

Ja, geweldige combinatie bier en eten. Beter dan met de meeste wijnen vind ik.

Ken je dit boek ook: Bier & food van Puck Kerkhoven

Groet
Arjen
Nee dat ken ik nog niet, bedankt voor de tip in ieder geval!

Welkom Teun.

Het water liep me al in de mond bij het horen van je hapjes gecombineerd met de bieren. Erg lekker. Ik hoop dat er geen volle flesjes werden geserveerd anders denk ik dat je het eind niet haalt. :proost: :nut:
Met je ervaring moet het je lukken er lekkere bieren te maken. Kijk eens of er een brouwer in de buurt is waar je een keer mee kan brouwen. Erg leerzaam en erg leuk. 

Succes met het brouwen.

Broudoe

Jos
Nee, dat zijn glazen van 15 of 20 cl. Anders wordt het te gek inderdaad ;).

Welkom naamgenoot! Mooi, die passie voor bier in combinatie met spijs!

Groet,
Teun
Fantastisch h! ;) Mooie naam!

Tags: