Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Onder druk vergisten  (gelezen 2867 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Onder druk vergisten
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2018 22:04 u »
Interessant en erg efficiŽnt, zo had ik het ook voor ogen maar blijkbaar is het minder normaal dan ik had verwacht.

Niels is geen doorsnee hobbybouwer. Hij is een commerciŽle brouwer en brouwt erg lekkere bieren.

Om onder druk te vergisten heb je extra apparatuur nodig. Met alleen een CCT die onder druk kan vergisten ben je er niet. Het bier moet ook gebotteld worden. Niels heeft het over een CCT van 2.000 liter. Dat ga je niet met de hand bottelen...
Onder druk vergisten betekent ook bottelen met een tegendrukvuller.

Geen wonder dus dat er maar weinig hobbybrouwers zijn die onder druk vergisten.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online erwinl

• Vol lid
  • Land: nl
  • www.deceijser.nl
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2018 01:54 u »
Niels is geen doorsnee hobbybouwer. Hij is een commerciŽle brouwer en brouwt erg lekkere bieren.

Om onder druk te vergisten heb je extra apparatuur nodig. Met alleen een CCT die onder druk kan vergisten ben je er niet. Het bier moet ook gebotteld worden. Niels heeft het over een CCT van 2.000 liter. Dat ga je niet met de hand bottelen...
Onder druk vergisten betekent ook bottelen met een tegendrukvuller.

Geen wonder dus dat er maar weinig hobbybrouwers zijn die onder druk vergisten.

Tegendrukvuller kost gelukkig niet de hele wereld, dus op deze manier vul ik sowieso vanuit mijn soda keg. Op ťťn of andere manier voelt dat voor mij beter dan met suiker hergisten...

Offline FrankOD

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Onder druk vergisten
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2018 19:50 u »
Sinds zaterdag ben ik bezig met de eerste keer vergisting onder druk, gaat vooralsnog voorspoedig;

25 ltr Pilsener:
- start SG 1046
- 2 zakjes korrelgist W34-70
- Temperatuur gistkast 14gr.
- Overdrukventiel ingesteld op 1 bar (15psi)
- Geschat eind SG 1007

Nu woensdagavond, na 4 dagen is het SG al gezakt naar 1011,  gaat voorspoedig!  :biersmile:

Offline HermanH

• Senior lid
  • Land: be
  • Dimidium facti qui coepit habet
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2018 20:46 u »
Laatst ook een op +/- 1 Bar druk vergist bier gebotteld met tegendrukvuller, niet veel moeilijker dan gewoon bottelen eigenlijk, enkel een CO2 fles met ontspanner en tegendrukvuller heb je nodig. Ga vanaf nu al mijn biertjes (ook al zullen de meeste niet onder druk vergist worden) zo bottelen, het feit dat het bier vanaf de gisting niet meer aan O2 is blootgesteld, is best wel een anti-oxidatie "voordeel".

Heb een filmpje ervan gepost:

Tags: