Glitterbier

Gestart door DeKeng, 22-01-2018 22:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeKeng

Hallo,

Ik heb een rare vraag, maar heeft iemand van jullie ervaring met eetbare glitters?
We hebben later dit jaar een speciaal feestje, en het leek me gaaf een glitterbier daarvoor te maken.
Nu heb ik totaal geen idee of dit überhaupt in praktijk ook te maken is, aangezien ik niet weet of de glitters de dichtheid aantasten, of een brij maken van het bier.
Ik vroeg me af of iemand hier wel eens zoiets gemaakt had, of uitgezocht, of dat het gewoon een belachelijk idee is.

Ik hoor graag jullie (eerlijke) mening

erwinl

En dan veel suiker toevoegen, heb je een confetti kanon  :biersmile:

Weet wel dat zoals bij Gold Strike etc. de glitters naar beneden zakken omdat ze simpelweg zwaarder zijn dan de vloeistof. Zie het sowieso vrij weinig in voedsel / drank dus zal wel niet erg gebruikelijk zijn.

Het is natuurlijk de volgende dag wel een feestje op de toilet  :groots:

Thamerdal

Ik vind het persoonlijk een belachelijk idee. Dit soort spul (Microplastics) wil je niet in bier hebben en al helemaal niet in je lichaam. Kies beter een feestelijk bierglas uit, of ontwerp een glitter etiket.

bierinjisp

ik vraag me af of het niet volledig oplost in bier:

Ingrediënten: maltodextrine, gemodificeerd maïs zetmeel, emulgator (E433), mica parelmoer pigment, kleurstof (E102, E110, E133, E171), conserveermiddel (E202). E102 and E110 kan de activiteit of oplettendheid van kinderen nadelig beïnvloeden. Gecertificeerd Kosher.

er zullen natuurlijk verschillende varianten zijn die wellicht niet oplossen

Jeukstaardt

Ik vraag me af of dat geen gushers gaat opleveren aangezien je 'vaste' deeltjes in je bier krijgt. Volgens mij gaat dat flink schuimen op het moment dat je een fles opent.

bierinjisp

Droog glitteren?

Haagse Wouter

Of probeer het alá goldstrike inderdaad en doe er wat goedkope goudvlokjes in.

DeKeng

Citaat van: bierinjisp op 23-01-2018  08:29 uik vraag me af of het niet volledig oplost in bier:

Ingrediënten: maltodextrine, gemodificeerd maïs zetmeel, emulgator (E433), mica parelmoer pigment, kleurstof (E102, E110, E133, E171), conserveermiddel (E202). E102 and E110 kan de activiteit of oplettendheid van kinderen nadelig beïnvloeden. Gecertificeerd Kosher.

er zullen natuurlijk verschillende varianten zijn die wellicht niet oplossen

Het feit dat het in bier zou zitten ook natuurlijk 😂

Staple

Citaat van: Jeukstaardt op 23-01-2018  09:02 uIk vraag me af of dat geen gushers gaat opleveren aangezien je 'vaste' deeltjes in je bier krijgt. Volgens mij gaat dat flink schuimen op het moment dat je een fles opent.

Ik denk dat dit zeer aannemelijk is.

EBC

Ze zulen eerder bezinken dan de hergistingsgist, en daardoor 'ondergesneeuwd' worden. Wil je glitter, dan zul je moeten schudden, en dan heb je troebel bier zonder glitter.

Dus afvullen uit keg met beergun is optie. Maar of het dan gaat gushen ... ik vrees ervoor.

DeKeng

Bedankt voor de feedback.
Het idee kwam tot me toen ik hoorde van jus met glitters, dat ze serveerden in n pub in Engeland.
Eerlijk gezegd leek het me ook n raar idee, vooral ook omdat je niet weet wat de glitters doen met het bier.
Dan moeten we maar iets anders verzinnen.

William

Citaat van: Haagse Wouter op 23-01-2018  10:51 uOf probeer het alá goldstrike inderdaad en doe er wat goedkope goudvlokjes in.

iIderdaad, In likeuren word het vaak gebruikt (bv Danzig Goldwasser / Bruidstranen)

Lange1985

Kun je dan niet beter zo'n capsules met glitter kopen als je glitterkak wil?  :o
Maar om serieus te blijven, ik denk dat je daarmee zoveel oppervlakken voor belletjes introduceert dat je direct bij openen een glitterfontein krijgt  :proost:

Traploper

Ik zou zelf niet mijn best doen om een mooi bier te brouwen om er vervolgens glitters in te gooien. Koop dan gehopte moutsiroop en maak daar iets van.

William

Citaat van: Lange1985 op 23-01-2018  17:43 uMaar om serieus te blijven, ik denk dat je daarmee zoveel oppervlakken voor belletjes introduceert dat je direct bij openen een glitterfontein krijgt  :proost:

Ik zou het toch eens proberen met bladgoud (bv één flesje). Het oppervlak van bladgoud is erg egaal en de affiniteit van koolzuur voor bladgoud is misschien wel heel anders dan voor andere oppervlakken. En mocht het toch een klein beetje schuimvorming induceren dan is het direct goed gemengd.

Pieter1954

Bladgoud is relatief goedkoop en wordt ook veel in de horeca gebruikt om gerechten op te leuken.
Zoek maar eens bij Linova in Zutphen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.