Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Vijfde jaar Lambiek  (gelezen 332 keer)

Offline jan le mercier

• Super lid
  • Land: be
  • A pint a day keeps the doctor away.
Vijfde jaar Lambiek
« Gepost op: 13-01-2018 22:21 u »
Kameraden,

Mijn vijfde jaar lambiekbrouwen gaat binnenkort beginnen. Ik ben in 2014 begonnen en binnen een paar weken/dagen ga ik het eerste vaatje voor de 5de keer vullen met lambiek.

Vandaag had ik nog ns een staaltje genomen van alle vaten en naast mekaar geproefd.

Het zijn vaatjes van 20 liter, 17 liter, 30 liter en 100 liter.

De vorige jaren waren wel "te doen", maar toch steeds teleurstellend omdat er niet genoeg zuur in de lambiek zat en te veel houtsmaak.

Nu was het wel bingo, want alle staaltjes smaakten zuur. Sommige meer dan andere, maar toch zat er allemaal iets De Troch-achtigs in.

Dat is wel vreemd, want in slechts 1 vat heb ik effectief verse lambiek van De Troch gedaan: en dan nog slechts 7 liter op honderd.

Ik hoop dat jullie voor mij duimen voor dit vijfde jaar. Ik ben van plan om het 10 jaar vol te houden, dus ik ben bijna halfweg.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Jan. 

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Vijfde jaar Lambiek
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2018 22:32 u »
Ik hoop dat jullie voor mij duimen

Daar helpen wij jou niets mee... ;) Ik geloof niet in dat soort dingen... :brouwen: ^-^

Ik ben van plan om het 10 jaar vol te houden, dus ik ben bijna halfweg.

En na 10 jaar stop je ???  :weetniet: :weetniet:  Ik doe het al 15 jaar... :brouwen: :biersmile:

Tags: