Vijfde jaar Lambiek

Gestart door jan le mercier, 13-01-2018 22:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan le mercier

Kameraden,

Mijn vijfde jaar lambiekbrouwen gaat binnenkort beginnen. Ik ben in 2014 begonnen en binnen een paar weken/dagen ga ik het eerste vaatje voor de 5de keer vullen met lambiek.

Vandaag had ik nog ns een staaltje genomen van alle vaten en naast mekaar geproefd.

Het zijn vaatjes van 20 liter, 17 liter, 30 liter en 100 liter.

De vorige jaren waren wel "te doen", maar toch steeds teleurstellend omdat er niet genoeg zuur in de lambiek zat en te veel houtsmaak.

Nu was het wel bingo, want alle staaltjes smaakten zuur. Sommige meer dan andere, maar toch zat er allemaal iets De Troch-achtigs in.

Dat is wel vreemd, want in slechts 1 vat heb ik effectief verse lambiek van De Troch gedaan: en dan nog slechts 7 liter op honderd.

Ik hoop dat jullie voor mij duimen voor dit vijfde jaar. Ik ben van plan om het 10 jaar vol te houden, dus ik ben bijna halfweg.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Jan. 


Oscar

Citaat van: jan le mercier op 13-01-2018  22:21 uIk hoop dat jullie voor mij duimen

Daar helpen wij jou niets mee... ;) Ik geloof niet in dat soort dingen... :brouwen: ^-^

Citaat van: jan le mercier op 13-01-2018  22:21 uIk ben van plan om het 10 jaar vol te houden, dus ik ben bijna halfweg.

En na 10 jaar stop je ???  :weetniet: :weetniet:  Ik doe het al 15 jaar... :brouwen: :biersmile:


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.